1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Uusi kone ei ala toimia

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Toni1994 11.02.2016.

  1. Toni1994

    Toni1994 Newbie

    Liittynyt:
    18.07.2015
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    elikkäs homma on se että systemastorelta kone kasattuna pari kk sitten ja päivääkään ei oo vielä toiminut ..ajurit päivitelty ja windowsit asenneltu moneen kertaan ja kerran kävi systemastorella muttei ilmennyt rautavikoja. Kone jäätyy pari kertaa päivässä että pitää napista sammuttaa ja näyttis lakkaa toimimasta välillä ja palautuu sekunnin jälkeen,ja nyt tulee bluescreen melkein joka päivä. otin bluescreenin jälkeen tiedot ylös jos joku ystävällisesti pystyis auttaa meikäläistä :

    Ongelman tunniste:
    Ongelmatapahtuman nimi: BlueScreen
    Käyttöjärjestelmän versio: 6.1.7601.2.1.0.768.3
    Aluekohtaisten asetusten tunnus: 1035

    Lisätietoja ongelmasta:
    BCCode: 116
    BCP1: FFFFFA8006EB54E0
    BCP2: FFFFF88004A86D80
    BCP3: 0000000000000000
    BCP4: 0000000000000002
    OS Version: 6_1_7601
    Service Pack: 1_0
    Product: 768_1

    Ongelman kuvausta helpottavat tiedostot:
    C:\Windows\Minidump\021116-5272-01.dmp
    C:\Users\toni\AppData\Local\Temp\WER-7347-0.sysdata.xml

    Lue tietosuojatiedot verkossa:
    http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x040b

    Jos tietosuojatiedot verkossa eivät ole käytettävissä, voit lukea tietosuojatiedot myös offline-tilassa:
    C:\Windows\system32\fi-FI\erofflps.txt
     
  2.  
  3. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,781
    Kiitokset:
    1,239
    Pisteet:
    223
    Menetkö tuonne C:\Windows\Minidump\
    ja pistät siellä olevan dmp. tiedoston joko jollekin tiedostojen jako palevelimelle tai pakattuna tiedostona suoraan tänne.
    Näin äkkiseltään sanoisin että noi tiedot tosta bluscreenistä mitkä pistit on näytönohjaimesta.
     
  4. Toni1994

    Toni1994 Newbie

    Liittynyt:
    18.07.2015
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    tollaset löyty sieltä kansiosta..laitoinko ihan oikein kun en oo mikään tietokone ihminen :D
     

    Liitetyt tiedostot:

    Viimeksi muokattu: 11.02.2016
  5. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,838
    Kiitokset:
    784
    Pisteet:
    193
    Muokkasin otsikkoa ongelmaa kuvaavaksi.
     
  6. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,781
    Kiitokset:
    1,239
    Pisteet:
    223
    Ne kaikki pistämäsi dmp. tiedostot oli näytönohjaimesta johuneita. Näytönohjain oli lakannut vastaamasta ja palutui.
    https://support.microsoft.com/fi-fi/kb/2665946
    Tuolta Microsoftin artikkelista voit lukea lisää ja kokeilla sitä automaattista korjausta.
    Kun näytönohjain suortittaa jotain toimintoa kauemmin kuin pitäisi Windows kaataa sen, tuolla Microsoftin korjauksella sitä aikaa pidennetään 2 sekunista 8 sekuntiin.

    Toi harvemmin kuitenkaan auttaa, ja valitettavasti en oikein keksi mitään koska olet jo Windowsinkin asentanut uudelleen niin ajureiden ym. poistelua ja uudelleen asentelu taitaa olla pitkälle turhaa.

    Lisää voit lukea.
    https://www.google.fi/webhp?hl=fi#hl=fi&q=atikmdag+stopped+responding

    Ja onhan sulla nyt kaikki Windowsin päivitykset asennettuna.

    Koodi:
    ************* Symbol Path validation summary **************
    Response                         Time (ms)     Location
    Deferred                                       SRV*C:\Windows\symbol_cache*http://msdl.microsoft.com/download/symbols
    Symbol search path is: SRV*C:\Windows\symbol_cache*http://msdl.microsoft.com/download/symbols
    Executable search path is:
    Windows 7 Kernel Version 7601 (Service Pack 1) MP (8 procs) Free x64
    Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS Personal
    Built by: 7601.19135.amd64fre.win7sp1_gdr.160121-1718
    Machine Name:
    Kernel base = 0xfffff800`02e49000 PsLoadedModuleList = 0xfffff800`03090730
    Debug session time: Thu Feb 11 13:59:06.650 2016 (UTC + 2:00)
    System Uptime: 0 days 0:11:35.351
    Loading Kernel Symbols
    .
    
    Press ctrl-c (cdb, kd, ntsd) or ctrl-break (windbg) to abort symbol loads that take too long.
    Run !sym noisy before .reload to track down problems loading symbols.
    
    ..............................................................
    ................................................................
    ....................
    Loading User Symbols
    Loading unloaded module list
    .....
    *******************************************************************************
    *                                                                             *
    *                        Bugcheck Analysis                                    *
    *                                                                             *
    *******************************************************************************
    
    Use !analyze -v to get detailed debugging information.
    
    BugCheck 116, {fffffa8006eb54e0, fffff88004a86d80, 0, 2}
    
    *** WARNING: Unable to verify timestamp for atikmpag.sys
    *** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for atikmpag.sys
    Probably caused by : atikmpag.sys ( atikmpag+bd80 )
    
    Followup:     MachineOwner
    ---------
    
    6: kd> !analyze -v
    *******************************************************************************
    *                                                                             *
    *                        Bugcheck Analysis                                    *
    *                                                                             *
    *******************************************************************************
    
    VIDEO_TDR_FAILURE (116)
    Attempt to reset the display driver and recover from timeout failed.
    Arguments:
    Arg1: fffffa8006eb54e0, Optional pointer to internal TDR recovery context (TDR_RECOVERY_CONTEXT).
    Arg2: fffff88004a86d80, The pointer into responsible device driver module (e.g. owner tag).
    Arg3: 0000000000000000, Optional error code (NTSTATUS) of the last failed operation.
    Arg4: 0000000000000002, Optional internal context dependent data.
    
    Debugging Details:
    ------------------
    
    
    DUMP_CLASS: 1
    
    DUMP_QUALIFIER: 400
    
    BUILD_VERSION_STRING:  7601.19135.amd64fre.win7sp1_gdr.160121-1718
    
    SYSTEM_MANUFACTURER:  ASUS
    
    SYSTEM_PRODUCT_NAME:  All Series
    
    SYSTEM_SKU:  All
    
    SYSTEM_VERSION:  System Version
    
    BIOS_VENDOR:  American Megatrends Inc.
    
    BIOS_VERSION:  2803
    
    BIOS_DATE:  05/21/2015
    
    BASEBOARD_MANUFACTURER:  ASUSTeK COMPUTER INC.
    
    BASEBOARD_PRODUCT:  Z97-P
    
    BASEBOARD_VERSION:  Rev X.0x
    
    DUMP_TYPE:  2
    
    BUGCHECK_P1: fffffa8006eb54e0
    
    BUGCHECK_P2: fffff88004a86d80
    
    BUGCHECK_P3: 0
    
    BUGCHECK_P4: 2
    
    FAULTING_IP:
    atikmpag+bd80
    fffff880`04a86d80 4883ec28        sub     rsp,28h
    
    DEFAULT_BUCKET_ID:  GRAPHICS_DRIVER_TDR_FAULT
    
    CPU_COUNT: 8
    
    CPU_MHZ: d46
    
    CPU_VENDOR:  GenuineIntel
    
    CPU_FAMILY: 6
    
    CPU_MODEL: 3c
    
    CPU_STEPPING: 3
    
    CPU_MICROCODE: 6,3c,3,0 (F,M,S,R)  SIG: 19'00000000 (cache) 19'00000000 (init)
    
    CUSTOMER_CRASH_COUNT:  1
    
    BUGCHECK_STR:  0x116
    
    PROCESS_NAME:  System
    
    CURRENT_IRQL:  0
    
    ANALYSIS_SESSION_HOST:  DESKTOP-L0VGBD8
    
    ANALYSIS_SESSION_TIME:  02-11-2016 17:46:59.0093
    
    ANALYSIS_VERSION: 10.0.10586.567 amd64fre
    
    STACK_TEXT: 
    fffff880`04096888 fffff880`04d39134 : 00000000`00000116 fffffa80`06eb54e0 fffff880`04a86d80 00000000`00000000 : nt!KeBugCheckEx
    fffff880`04096890 fffff880`04d38e3e : fffff880`04a86d80 fffffa80`06eb54e0 fffffa80`0a52bc00 fffffa80`0a4f7410 : dxgkrnl!TdrBugcheckOnTimeout+0xec
    fffff880`040968d0 fffff880`04c0ff13 : fffffa80`06eb54e0 00000000`00000000 fffffa80`0a52bc00 fffffa80`0a4f7410 : dxgkrnl!TdrIsRecoveryRequired+0x1a2
    fffff880`04096900 fffff880`04c39cf1 : 00000000`ffffffff 00000000`0000ad4e 00000000`00000000 00000000`00000002 : dxgmms1!VidSchiReportHwHang+0x40b
    fffff880`040969e0 fffff880`04c38437 : 00000000`00000102 00000000`00000001 00000000`0000ad4e 00000000`00000000 : dxgmms1!VidSchiCheckHwProgress+0x71
    fffff880`04096a10 fffff880`04c0b2d2 : ffffffff`ff676980 fffffa80`0a4f7410 00000000`00000000 00000000`00000000 : dxgmms1!VidSchiWaitForSchedulerEvents+0x1fb
    fffff880`04096ab0 fffff880`04c37ff6 : 00000000`00000000 fffffa80`0a6c2010 00000000`00000080 fffffa80`0a4f7410 : dxgmms1!VidSchiScheduleCommandToRun+0x1da
    fffff880`04096bc0 fffff800`0315643a : 00000000`fffffc32 fffffa80`0a4a9060 fffffa80`066f4b10 fffffa80`0a4a9060 : dxgmms1!VidSchiWorkerThread+0xba
    fffff880`04096c00 fffff800`02eae0c6 : fffff880`009f0180 fffffa80`0a4a9060 fffff880`009fb0c0 576d474c`6a555032 : nt!PspSystemThreadStartup+0x5a
    fffff880`04096c40 00000000`00000000 : 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 : nt!KxStartSystemThread+0x16
    
    
    STACK_COMMAND:  kb
    
    THREAD_SHA1_HASH_MOD_FUNC:  9331cc480a76056907c83df5b44cbb124b171c6b
    
    THREAD_SHA1_HASH_MOD_FUNC_OFFSET:  f1f802c820bc41a812114d7cbbe2a09449e9d75f
    
    THREAD_SHA1_HASH_MOD:  8a8b82c1b789d2b57d111dee06f2d5d20bb3d242
    
    FOLLOWUP_IP:
    atikmpag+bd80
    fffff880`04a86d80 4883ec28        sub     rsp,28h
    
    FAULT_INSTR_CODE:  28ec8348
    
    SYMBOL_NAME:  atikmpag+bd80
    
    FOLLOWUP_NAME:  MachineOwner
    
    MODULE_NAME: atikmpag
    
    IMAGE_NAME:  atikmpag.sys
    
    DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP:  52b4813c
    
    FAILURE_BUCKET_ID:  X64_0x116_IMAGE_atikmpag.sys
    
    BUCKET_ID:  X64_0x116_IMAGE_atikmpag.sys
    
    PRIMARY_PROBLEM_CLASS:  X64_0x116_IMAGE_atikmpag.sys
    
    TARGET_TIME:  2016-02-11T11:59:06.000Z
    
    OSBUILD:  7601
    
    OSSERVICEPACK:  1000
    
    SERVICEPACK_NUMBER: 0
    
    OS_REVISION: 0
    
    SUITE_MASK:  784
    
    PRODUCT_TYPE:  1
    
    OSPLATFORM_TYPE:  x64
    
    OSNAME:  Windows 7
    
    OSEDITION:  Windows 7 WinNt (Service Pack 1) TerminalServer SingleUserTS Personal
    
    OS_LOCALE: 
    
    USER_LCID:  0
    
    OSBUILD_TIMESTAMP:  2016-01-22 07:06:31
    
    BUILDDATESTAMP_STR:  160121-1718
    
    BUILDLAB_STR:  win7sp1_gdr
    
    BUILDOSVER_STR:  6.1.7601.19135.amd64fre.win7sp1_gdr.160121-1718
    
    ANALYSIS_SESSION_ELAPSED_TIME: 8aa
    
    ANALYSIS_SOURCE:  KM
    
    FAILURE_ID_HASH_STRING:  km:x64_0x116_image_atikmpag.sys
    
    FAILURE_ID_HASH:  {83e844bc-fe68-2042-4230-7f5d3e90b48a}
    
    Followup:     MachineOwner
    ---------
    
    6: kd> lmvm atikmpag
    Browse full module list
    start             end                 module name
    fffff880`04a7b000 fffff880`04b1a000   atikmpag T (no symbols)          
        Loaded symbol image file: atikmpag.sys
        Image path: \SystemRoot\system32\DRIVERS\atikmpag.sys
        Image name: atikmpag.sys
        Browse all global symbols  functions  data
        Timestamp:        Fri Dec 20 19:41:16 2013 (52B4813C)
        CheckSum:         000A0A9F
        ImageSize:        0009F000
        Translations:     0000.04b0 0000.04e4 0409.04b0 0409.04e4
    
     

Jaa tämä sivu