1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Uusi kone 1200+-

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Pepez 17.11.2019.

  1. Pepez

    Pepez Member

    Liittynyt:
    19.12.2010
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Budjetti?: 1200€ (ei ole tarkka raja, mutta sinnepäin)
    Kuuluuko käyttöjärjestelmä budjettiin?: Kyllä
    Haluatko koneen valmiiksi kasattuna?: Kyllä
    Haluatko koneen käyttöjärjestelmä/ajurit valmiiksi asennettuna?: Kyllä
    Ylikellotatko prosessoria?: Ei
    Kotelon koko: Jos ei ole merkitystä, niin tavallinen (ATX)
    Onko kotelon värillä väliä?: Ei
    Onko kotelon ulkomuodolla väliä?: Ei
    Onko tietokoneen hiljaisuudella väliä?: Hiljaisempi parempi, mutta ei ole suurta merkitystä
    Tarvitsetko langatonta verkkoyhteyttä?: Ei
    Onko Saksasta/ulkomailta tilaaminen mahdollista?: Ei
    Tarvitsetko DVD- tai Blu-Ray -asemaa?: En kumpaakaan
    Haluatko koneeseen SSD:n?: Kyllä, ja 1tb hdd
    Koneen käyttötarkoitus: Pelaaminen (far cry 5, gta v, borderlands 3 ja muut uudet pelit)/Netti- ja multimediakäyttö (tavallinen koneen käyttö)
    Kuuluvatko näyttö, äänentoistojärjestelmä, näppäimistö tai hiiri budjettiin?: Ei
    Onko joitain komponetteja jo valmiiksi?: Ei
    Muita vaatimuksia/kysymyksiä: Budjetti on vähän suuntaa antava, koska en ole ihan varma missä hinnoissa liikutaan. Hieman omaa amatöörimäistä vertailua tehneenä, olen huomannut että amd on parempi hinta/laatu suhteessa ja siksi olen kallistinut katselemaan niitä. Olin ajatellut ryzen 5 3600 + rx 5700 xt comboa, mutta miettinyt, että olisiko parempia hypätä suoraan seuraavaan prosessoriin, ryzen 7 3700x samalla näyttiksellä ja paljonkohan hinta hyppäisi siitä ylöspäin? Olisi mahtavaa jos saisi tähän selvennystä, että onko parempi mennä kerralla eteenpäin ja minkälaisissa hinnoissa liikutaan noissa paketeissa.

    Kiitos paljon etukäteen avusta.
     
    Viimeksi muokattu: 17.11.2019
  2.  
  3. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,427
    Kiitokset:
    3,871
    Pisteet:
    223
    Jos lähtisi tällaisesta liikkeelle:

    upload_2019-11-18_6-33-20.

    Ryzen 5 3600 kustantaisi 75 euroa enemmän, 3700x 220 euroa. Kaikki nuo prossut ovat täysin riittäviä, 3700x luonnollisesti pysyy sellaisena pisimpään. Toisaalta emolevy on sellainen että päivitys seuraavan sukupolven 16-ytimiseen ei tuota ongelmia.

    Windowsin toki voisi hommata muualta ja asentaa itse. Ei ole vaikeeta.
     
    Pepez kiitti tästä.
  4. Pepez

    Pepez Member

    Liittynyt:
    19.12.2010
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Varmaan ainakin tuon 3600 otan, mutta pistän mietintään, kannattaako satsata 3700x, jos emo kuitenkin riittää pidempään. Kiitos paketin kasaamisesta!

    Jos vielä voisin näytöstä kysäistä, että jos olen hankkimassa 144hz näyttöä näiden kanssa, niin mitä siitä pitää löytyä? Amd freesync vai jotain muuta? Ajattelin jotain 200€ paikkeilla olevaa
     
  5. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,427
    Kiitokset:
    3,871
    Pisteet:
    223
  6. Pepez

    Pepez Member

    Liittynyt:
    19.12.2010
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Laitoin tuon paketin tilaukseen, mutta näin vasta nyt, että tuo seasonicin poweri on heiltä loppunut ja ilmeisesti tulee vasta joulun jälkeen. Voisiko tilalle suositella jotain toista poweria? Ei haittaa jos on vähän kalliimpikin, mutta että saisi paketin jouluksi kotiin.
     
  7. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,427
    Kiitokset:
    3,871
    Pisteet:
    223
  8. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,427
    Kiitokset:
    3,871
    Pisteet:
    223
    Muista pistää xmp päälle. Vai mikä docp se asuksen levyllä olikaan. 3000mhz tuskin menee, mutta 2933 kuitenkin.
     
  9. Pepez

    Pepez Member

    Liittynyt:
    19.12.2010
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mikäs tämä xmp on? Tai löysin kyllä mikä se on, mutta oisko jotain hyvää ohjetta laittaa tähän, miten se kannattaa tehdä
     
    Viimeksi muokattu: 23.11.2019
  10. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,427
    Kiitokset:
    3,871
    Pisteet:
    223
    Kellottaa muistit. Tai itse asiassa pistää ne valmistajan tarkoittamalle nopeudelle. Ilman xmp:tä olisi 2133mhz mikä näkyisi pahasti pelatessa.

    Biosista löytyy.
     
  11. Pepez

    Pepez Member

    Liittynyt:
    19.12.2010
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo löysin mitä suunnilleen tarkottaa ja miten periaatteessa tehdä se (tai ei ollut muutakun profiilit päälle?). Oisko linkittää mitään parempaa ohjetta, että menee varmasti oikein.
     
  12. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,427
    Kiitokset:
    3,871
    Pisteet:
    223
    Emolevyn ohjeläpyskä opastaa. Tosiaankin vain muistiprofiili päälle. Ja jos näyttää että kone kaatuilee niin lasket samasta paikasta kelloiksi 2933mhz.
     
    Pepez kiitti tästä.
  13. Pepez

    Pepez Member

    Liittynyt:
    19.12.2010
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kysyin piruuttani asiaa jimssiltä, ja kuulemma ajureiden asennukseen kuuluu bios päivtys ja myös xmp laitto, joten ei tarvi onneksi itse jännittää. Mutta kiitos kun huomautit tästä asiasta, en olisi ikinä itse tiennyt.
     

Jaa tämä sivu