1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Uusi keskusyksikkö. Vinkkejä ja opastusta kaivataan.

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Antti80 21.08.2005.

1. zapetu

zapetu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tarkoittaa että siinä on Graphics DDR3 (double date rate) muistia, joka on tällä hetkellä nopeinta muistia näyttiksiin. 256-bitin väylään yhdistettynä ei ole muistikaistasta pulaa X800 GT:llä. Itsekin olisin luultavasti ostanut tuon kortin enkä 6800 LE:tä, jos sellainen olisi ollut saatavilla silloin.

2.  
  3. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Siis vieläkin. Miksi ostaa noin törkeän kallis emo. Ei siitä mitään hyötyä ole. Valitse emoksi vaikka MSI K8N NEO4 FI. Hintaa noin sata euroa ja ei häviä tuossa kokoonpanossa yhtään tuolle katselemallesi asusille.
    Noihin liteonin asemiin en koskisi edes pitkällä tikulla. Tilalle BenQ1640, Lg tai Pioneer dvr110.
    Noita perusteettomia abitin haukkumisviestejä ei varmaan kukaan enää jaksa kuunnella. 3 vuotta sitten sattunut juttu ei liity mitenkään nykypäivään.
    Odotan sitä päivää kun FORWARD kertoo jonkun emolevynvalmistajan jonka tuotteissa ei ole ollut vikoja...

4. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    MSI:n kaikki emot,joita minulla on ollut,ovat olleet täysin toimivia...en sitten tiedä muista,mutta tämä on oma kokemukseni...
    Abitin haukkuminen on oman kokemukseni mukainen verbaalinen ilmaisu;ei sitä voi yleistää,mutta voin silti sanoa Abitin hutiloivan tekeleidensä teossa,koska MINULLA on siitä huono kuva.Niinhän täällä muutkin toimivat;jos on huono kokemus jostakin tuotteesta,se riittää.Se tuote on huono,jos siitä tuotteesta on yksikin huono kokemus.PISTE

Viimeksi muokattu: 29.08.2005
  5. Antti80

Antti80 Guest

Kiitos Zapetu.

Jartar: Sori, mutta mä pidän tosta emolevystä nyt tiukasti kiinni.
    Kiitos kuitenkin hyvästä ehdotuksesta! :)

Toi kyllä pitää ihan paikkaansa, vaikkakaan en tiedä onko se ihan "reilu" johtopäätös.

Mikäs niissä vikana?
    "Tässä kyseisessä mallissa se kuuluisa "Lightscribe" -optio
    jonka kaikki haluaa! (polttaa DVD-levyyn etiketin)."
    Tuo kuulostaa mielenkiintoiselta ominaisuudelta, siksi ajattelin sen ostaa...
    Eikös se nyt muuten ole aika sokko-ostos, vai onko huonoja kokemuksia HP:sta?

6. Drizzt^^

Drizzt^^ Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Minulta on hajonnut kaksi MSI:n emolevyä, joten MSI on perseestä.PISTE

Ja kaikkihan ovat samaa mieltä, ovathan?

Minä en ainakaan yhden tuotteen perusteella tuomitse jotain tuotetta huonoksi. Siksi pyyhekumitkin ovat olemassa, koska ihmiset tekevät virheitä.

7. Antti80

Antti80 Guest

Jee, kukaan ei enää valita ostoslistasta :)
    Paitsit "Jartarin" kommenttia odotan vielä tosta polttavasta dvd-asemasta.

Drizzt: Heitit sitten lisää vettä kiukaalle ;D
    Heh, kieltämättä toi tuomitsemin yhden/kahden vian takia on aika raakaa, vaikka itekin sitä tuppaan tekemään. Niin, mä olen kironnut varmaan jokaisen kodinkone- ja tietokonemerkin. Silti olen uutta konetta hankkimassa. :) Tosin yleensä jotain merkkiä/tuotetta kiroo sen hajoamisen yhteydessä, että "ikinä en ton paskatuotteita osta" ja seuraavalla viikolla ostaa samanlaisen.

Seuraavaksi olisi edessä pesukoneen hankinta, mut taidan muille foorumeille kääntyä sen puolesta. ;)

Kunhan olen kaikki osat hankkinut niin voin täällä ilmoitella miten meni kasaus ja mikä komponentti oli hankala... jne.
    (Tarkoitus olisi kuitenkin kasata vasta Syyskuun lopussa, kun saan nykyisen keskusyksikön myytyä alta pois)

8. Drizzt^^

Drizzt^^ Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Yritän vain avartaa ihmisten maailmankatsomusta ja suhtautumista asioihin.

9. Antti80

Antti80 Guest

Drizzt: Joo, hyvä niin :) Ilmaisin tuon huonosti.
    Tällä foorumilla tuntuu olevan ihan järkevää porukkaa ja asioista varmasti voi olla eri mieltäkin. :)

10. Drizzt^^

Drizzt^^ Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  11. Antti80

Antti80 Guest

"Selvä".
    Joo, onneksi en ole itse törmäänyt vielä idiootteihin. Noh, antaa tuon olla. Keskitytään me vaan reilussa hengessä näihin tietokoneostoksiin. :)
    Kiitos sullekin kaikesta avusta.

12. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Liteonit eivät ole kyllä uusilla malleillaan paljoa mainetta niittäneet. Polttojälki on ollut jokaisessa testissä mitä lukenut ihan huonoimmasta päästä. Jopa hyville levyille ei välttämättä ole poltto onnistunut. Tuttuni tänä vuonna ostettu liteoni ei pystynyt polttamaan edes suomesta ostettuja TDK:n levyjä.
    Lightscribe tuki on kuitenkin aika harvinainen joten sinällään vaihtoehdot jää harmittavan vähäisiksi. BenQ omistaa ainakin yhden mallin ja sen ottaisin mieluummin.
    Mutta kyllä sää halutessasi pärjäät tuolla liteonillakin. Kunhan vaan panostat kunnolla siihen aihion valintaan.
    HP:n asemista on huonoja kokemuksia vuodelta miekka ja kirves joten en sitä ota tähän mukaan. Ja tuo asemahan ei siis ole HP. Vaan liteonin asema HP:n logoilla.

13. Antti80

Antti80 Guest

Jartar: Kiitos kommenteista. Tuo Lightscribe tuki olisi kyllä kiva saada. Täytyy etsiä mistä tuon BenQ mallin saisi ja miettiä vielä vaihtoehtoja.

14. zapetu

zapetu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mainitsen nyt tämänkin, jos se ei ole tullut esille (en taaskaan jaksanut lukea montaa sivua viestejä):

Lightscribe asemalla voi kirjoittaa vain kalliiden erikoislevyjen takapuolelle. Printattaville levyille voi tulostaa ainoastaan tietyillä mustesuihkuilla ja tavallisille levyille voi kirjoittaa ainoastaan tusseilla (tai sitten leikkiä sellaisten tarraetikettien kanssa, tosin printattavat levyt ovat helpompia käyttää).

Tässä Lightscribe-levyjä:
    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=0205 [bold]1.38€/kpl (sis. kotelon)[/bold]

Tavallisia-levyjä:
    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=6304 [bold]0.5€/kpl[/bold]

tai jos haluaa ostaa koteloiden kanssa, niin:
    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=10487 [bold]1.0€/kpl (sis. kotelon)[/bold]

Spindlemuodossa en ole LS-levyjä nähnyt, ovat sen verran harvinaisia.

Ja tässä vielä se BenQ:n Lightscribe asema:
    http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/28459

Saatavuus ei ole hyvä.

15. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    "Minulta on hajonnut kaksi MSI:n emolevyä, joten MSI on perseestä.PISTE

Ja kaikkihan ovat samaa mieltä, ovathan?

Minä en ainakaan yhden tuotteen perusteella tuomitse jotain tuotetta huonoksi. Siksi pyyhekumitkin ovat olemassa, koska ihmiset tekevät virheitä."

Luepa tuo kertomus vielä uudestaan,minkä takia en osta Abitia enkä suosittele sitä kenellekään.Syy on se,että ko. tehtaalla ei ole SILMÄMÄÄRÄISESTIKÄÄN tarkastettu tuotetta;ostaisitko itse tuotteen,jonka tekijät/tarkastajat ovat SOKEITA?Se vika oli nähtävissä aivan selvästi jo heti kun otin emon paketista...kai joku on sen emon pakettiinkiin laittanut vai ja ehkä tarkastanutkin?JOs ei,niin ei sellaista kannata ostaa...

Olen ostanut Asrockin emonkin,joka ei toiminut,mutta se oli täysin ok ulkopuolelta;se on täysin eri asia...aion ostaa tuon uusimman Asrockin emon jossakin vaiheessa kuitenkin,joten se siitä yleistämisestä... MSI on aina tehnyt toimivia emoja-minun maailmassani ja minun maailmassani-Abit on sokeiden ihmisten valmistama...;)

"Jartar: Kiitos kommenteista. Tuo Lightscribe tuki olisi kyllä kiva saada. Täytyy etsiä mistä tuon BenQ mallin saisi ja miettiä vielä vaihtoehtoja."

LG on myös hyvä merkki noissa optisissa asemissa...

Viimeksi muokattu: 30.08.2005
  16. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Pitäisikö sinulle nauraa kun olet noin harvinaisen tyhmä vai sääliä sinua. Luuletko tosiaan että kaikkien tuotteiden toimivuus testataan ja tarkastetaan ennen tehtaalta lähtöä, siis millään lailla. Jos luulet niin onneksi olkoon...
    Ai niin. Emme asu enää kivikaudella. Aika ison noista töistä tekee koneet jotka eivät osaa katsoa. Ei mitkään ihmiset.

17. Antti80

Antti80 Guest

Happea arvoisat keskustelijat :)
    ...

Saitte mieleni muuttumaan tosta dvd-asemasta. Se "lightscribe" olisi hieno ominaisuus, mutta en loppupeleissä tekisi sillä varmaan mitään ja kun ne levytkin ovat kalliimpia.

Mitäs mieltä tästä:
    LG GSA-4165RBB DVD+-RW Double/Dual Layer 16X Bulk pakattu asema mustalla etupanelilla! 52 euroa.

Ehdotelkaa parempaa, jos saa. Max 70 euroa. Tuo Dual Layer ominaisuus. Sisäinen asema. Musta etupaneeli. Mielellään verkkokauppa.comista.

18. Antti80

Antti80 Guest

Meni hiukan offtopic, mutta kysytään nyt samaan rumbaan.
    Jos haluan siirtää vhs-kasetilta videokuvaa tietokoneelle niin pitäisikö tuossa minun näytönohjaimessa olla joki tietty ominaisuus/paikka? Vai onko näihin asioihin ihan omat "tv/video -kortit" olemassa!?
    Jokin aika sitten taisin artikkelin/oppaan lukea tuosta asiasta, mutta olen varmaan sen lehden jo roskiin heittänyt. :(

19. zapetu

zapetu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itselläni saman asema ja parin sadan DVD:n polton jälkeen olen ollut erittäin tyytyväinen. Vain kaksi pullonalusta ja nekin vain halpalevyillä. Verbatimit toimineet tähän mennenessä 100%.

Mikäli hintaero ei ole kuin muutamia eroja, niin kannattaa valita retail asema. Silloin mukana saattaa tulla myös ruuvit ja kaapeli. Tuossa bulk-pakatussa tulee vain asema ja ohjelmistot.

Näytönohjaimen pitäisi olla ns. VIVO malli (Video In /Video Out). On niitä erillisiä korttejakin, mutta näytönohjaimen yhteydessä tuon ominaisuuden saa huomattavasti edullisemmin.

Tai sitten ostaa erillisen TV-kortin, esim.
    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=4158
    Mutta tuokin raha kannattaisi sijoittaa parempaan näyttikseen.

Viimeksi muokattu: 31.08.2005
  20. Antti80

Antti80 Guest

Kiitos zapetu vinkeistä. Tutkailen löytyykö retail-versiota.

hmm...
    Jos mulla onkin varaa pistää tohon näytönohjaimeen MAX. 200 euroa niin
    saisinko tuolla summalla VIVO-mallisen hyvän näytönohjaimen?

Jos menee vaikeeksi niin ostan erillisenä tuon tv-kortin, jos sitä edes tulen tarvitsemaan.

21. zapetu

zapetu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tämä vaikuttaisi erittäin hyvältä (näyttäisi olevan VIVO, mutta varmista itse):

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=15753

http://usa.asus.com/products/vga/eax800-2dtv/overview.htm

Sigusta voit katsoa X800 näyttiksen tiedot. Eli 12 piippua ja 400Mhz kellot. Muistit tosin vain 350(700)Mhz, mutta muistikaistaa on silti ihan riittävästi.

[bold]Lisäys:[/bold] Täytyy vielä kommentoida tuota kallista emolevyäsi, joka ei tuo mitään erityistä turvaa tulevaisuutta ajatellen. Jos haluat varmistaa että koneesi on käyttökelpoinen vielä kun lätkäiset siihen uuden tupla-core prossun, osta nyt samantien 2Gt keskusmuistia. DDR muistien hinnat tulevat nousemaan rajusti ja DDR2 muistien hinnat laskemaan. Halvemmallakin saisi riittävän hyvän emon. Voit ostaa SLI-emon, mutta mitään takeita ei ole, että Crossfire (Atin "SLI") toimii siinä.

Viimeksi muokattu: 31.08.2005

Jaa tämä sivu