Uusi keskusyksikkö , ehdotuksia!

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi wrestling 04.12.2006.

1. apilas

apilas Guest

OHO jussi! Nyt kävi köpelösti :xD

Wrestling kertoi, että 30% kokonaisajasta on video editointia ja sinä jussi annoit esimerkin 3h/päivä! Eli jos 30%=3h niin kokonaisaika tietokoneella päivässä olisi ~10h!!! Haaaloooo!

Tuollaisella päivittäisellä tuntimäärällä kannattaisi ostaa jo se Extreme X6800 ;)

2.  
  3. juhha84

juhha84 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jep jep. Elikkä meinaatko että kaikkea mitä tehdään koneella niin tehdään yhden päivän aikana.=)

Hehe. Tuo oli kyllä fiksuin kommentti taas vähään aikaan. Eli tuolla periaatteella esim minä joka päivä käytän aikaani:

10% kirjoittelen tänne
    15% pelaan
    10% käytän keskustelu ohjelmia
    2,5% pakkaan videota
    0,5% käsittelen kuvia
    0,002% siirrän musiikkia puhelimeen

Todella fiksua. Ei kaikki tapahtuma tarvitse tapahtua yhden päivän aikana. Vaikka käyttäisi parina päivänä viikosta sen 30% ajasta videon pakkaukseen. Siinä säästäisi sitä aikaa. Mietippä vähän ennen kun rupeat vinoileman.

Sitä paitsi ihmiset viettävät eri aikoja koneella vuorokaudesta. Eikä tuo 10H ole todellakaan paljoa jos joutuu käyttämään konetta työnsä puolesta, niinkuin minä. Itse Istun keskimäärin 9-12h päivässä koneella.

4. wrestling

wrestling Guest

Paketti Kasattu,allekirjoituksessa tietoja.

Kiitoksia vinkeistä, päädyin 6600 -malliin koneen ollessa lähinnä xvid/mpeg pakkaamona.

Ja se 30% mitä ilmoitin on alakanttiin, ja tuntuu hyvin pelittävän, noin 110 fps pakkausnopeus (auto Gk),vanhalla koneella oli max 25 fps!

Kyllä mielestäni kannatti hommata tehokaampi prossu.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 05.12.2006
  5. apilas

apilas Guest

No ei nyt ruveta riitelemään... oot ihan ok kaveri, mutta sanoit että:

"Sitä paitsi ihmiset viettävät eri aikoja koneella vuorokaudesta. Eikä tuo 10H ole todellakaan paljoa jos joutuu käyttämään konetta työnsä puolesta, niinkuin minä. Itse Istun keskimäärin 9-12h päivässä koneella."

Eli niin kuin totesin niin kannattaa ilman muuta omistaa vähintään tuo E6600 ellei jopa E6700 tai Extreme X6800! Jos viettää noin paljon aikaa koneella :)

Mutta ihan vaikka vain matematiikasta juteltaessa niin prosentti määrä ei kerro aikaa vaan se kertoo mikä osuus on jostain ajasta! Ja niin kuin Wrestling totesi niin hän käyttää kaikesta (100%) ajasta ~30% video editointiin! Eli esimerkiksi 100min:sta 30%:a on 30min ja vuorokaudesta (24h) 30%:a on 7,2h!

Sinä annoit omassa esimerkissäsi, että jos Wrestling käyttää 3h/pv:ssä aikaa videoeditointiin! Niin silloinhan se tarkoittaa, että tuo 3h/pv = 30% koko käytöstä eli koko vuorokautinen tietokoneenkäyttö Wrestling:llä olisi silloin ~10h(100%)! En usko, että Wrestling on kaveri joka viettää koneella joka päivä ~10h josta 3h on videoeditointia!

Yksinkertaista prosenttilasku matematiikkaa... mutta olen minäkin tehnyt virheitä ja tulen tekemään joten annetaan nyt tuon olla!

ASIAAN:
    Jos kaveri kertoo, että 30% kaikesta käytöstä on videoeditointia ja loppu muu aika (70%) jotain kevyempää prosessorille niin silloin ainakin minä valitsisin E6400:n E6600:n sijasta!
    Siinä on 70%(E6400) VS 30%(E6600) Joten enemmän käyttöä on E6400:lle! Ei tuo 30%:n tehokäyttö vielä ole niin paljon, että minä sijoittaisin 100€ lappusen "hiukan" tehokkaampaan prossuun, jolla ei esim. pelikäytössä saa sen enempää peleistä irti kuin E6400:lla!

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 05.12.2006

Jaa tämä sivu