1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Uusi IE 7 (beta2) on todella nopea ja hyvä

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi Iisalmi 16.04.2006.

  1. Spotteri

    Spotteri Regular member

    Liittynyt:
    15.01.2004
    Viestejä:
    128
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Trollausketju...

    Alottajan kannattaa kysästä töitä ostoskanavalta kun onnistuu niin hyvin toi pas...eikun roskan ylistäminen.

     
  2.  
  3. perhana

    perhana Regular member

    Liittynyt:
    05.02.2005
    Viestejä:
    933
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    siis mikäköhän tässä nyt sitten on sitä trollausta, aivan asiallinen kirjoittajan oman mielipiteen esilletuova ketjun aloitus, vai nämä silmille hyökkäävät vastaukset?

    Mielestäni nykyään osoittaa jo melkoista siviilirohkeutta ilmoittaa julkisesti pitävänsä jotakin microsoftin tuotetta hyvänä, senverran päällekäyviä vastauksia sellaiset mielipiteet yleensä saavat, ja tosiaan yleensä vielä sitten lopuksi julistetaan aiheen aloittaja jonkinlaiseksi trolliksi :-D

    Itsekkin tuota IE 7 Beta2:sta käytin jonkin aikaa, eikä siitä mitään ongelmia aiheutunut, hyvinhän se toimi eikä sen poistamisessakaan mitään ongelmia ollut, turhaa pelottelua tuollaiset kauhukuvat.

    Onko kukaan tullut miettineeksi että jos microsoftin tuotteet todella olisivat niin turvattomia ja häiriöalttiita kuin täällä uskotellaan, ei olisi oikeastaan koko internettiä... miettikääpä kuinka suuri prosentti kaikesta internetliikenteestä tapahtuu jollain lailla microsoftin tuotteita käyttäen?

    Mutta parjatkaa vaan kaikessa rauhassa mikkisoftaa, se tuskin gatesia liikuttaa pätkääkään, onhan sillä sentään munaa luvata jopa tuotetukea linuxin käyttäjille ettei niidenkään tarvitsisi ihan suossa rämpiä tukensa kanssa :-D
     
  4. Iisalmi

    Iisalmi Regular member

    Liittynyt:
    12.09.2004
    Viestejä:
    563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minä kerron rehellisesti oman mielipiteeni ja se on että pidän mikisoftista, enkä muuta aio hankkia. Itselläni ei ole koskaan ollut mitään ongelmia koneen toimivuuden kanssa, ja koneessa on ainua ollut winukka ja selaimena IE.
    Kumma että minulla ei niitä ongelmia ilmene? Vaikka miljoonat pokesivut on läpi käyty ja tullut eksyttyä vaikka mitä ihmeellisimpiin sivustoihin.

    Tässä ketjussa on ihan turha IE:tä haukkua, ajattelin kertoa rehellisesti että tuo uusi IE on hyvä ja toimiva. Ainoa huono asia on tuo Suomenkielisyyden puuttuminen mutta se ei haittaa ku on sen verran kielipäätä. Ja kohtapa se virallinen versiokin ilmestyy ja olen heti sen asentamassa.

    Toinen tykkää tyttärestä ja toinen äidistä..

    Ja minä uskalla sanoa tykkääväni tässä tapauksessa äidistä.

    Ja minua on turha haukkua trollaajaksi !
     
  5. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itse en ainakaan siirry takaisin IE:hen kun sitä kerran on lakattu käyttämästä.
    Tuskin siinä on mitään mitä ei Firefoxista löytyisi.
     
  6. Iisalmi

    Iisalmi Regular member

    Liittynyt:
    12.09.2004
    Viestejä:
    563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kuten jo aiemmin sanoin..
    Toinen tykkää tyttärestä ja toinen äidistä..
    Ja siitä on turha kinata..
     
  7. Netti

    Netti Regular member

    Liittynyt:
    23.03.2003
    Viestejä:
    723
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    jaa enpä taida asenella jos ei sitä ie:tä saa suomenkielisenä ja kummiskin tulee joku hyödytön toolbar mukana niin kun aikasemmassa versiossa eipä muuta
     
  8. Ysf

    Ysf Active member

    Liittynyt:
    02.10.2005
    Viestejä:
    1,954
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    68
    Nopeushan on yks hailee, weppisivujen tekijänä minua kiinnostaa tietää onko tuo IE saatu vihdoin ja viimein The World Wide Web Consortiumin (www.w3c.org) "standardien" mukaiseksi.

    viitos- ja kuutosversiot IE:stä on ollu enemmänkin "jotain sinneppäin".
     
  9. agent_999

    agent_999 Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2005
    Viestejä:
    174
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ite kyllä käytin jonkun verran IE::tä,kun hommattiin oma tietokone,mutta sitte kun jossain lehessä oli oli jotsin IE:stä niin ei kuin vaihtoon ja opera tilalle.
    Eipä opera ollut kovin kauan vaihdettiin kyvyempään selaimeen: Firefox on muuten paljon nopeampi ainakin tällä koneella.
     
  10. AkZuh

    AkZuh Active member

    Liittynyt:
    07.10.2004
    Viestejä:
    2,146
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    itse en suosi oikein ie:tä, oli versio mikä tahansa. itseä hirvittää sen tietoturva aukot ja muu mikä sen kautta ikävä kyllä tulee. olishan se kyllä hienoa jos ie olis yhtä hyvä silleen kuin ff tai opera, siis tarkoitan ettei tule niin paljon paskaa koneelle. itsellä ei kyllä mitään pahaa sanottavaa operasta jota itse käytän- käyttänyt jo parisen vuotta. aluks piti vähän totutella kun siirtyi ie:stä pois.

    itsellä ei periaatteessa ole kovinkaan paljoa pahaa sanottavaa mikkisoftasta tai sen ohjelmista, ne toimivat lähes tulkoon aina ja ovat suhteellisen yksinkertaisia käyttää. windows xp alkaa pikku hiljaa olemaan ns valmis, tälläinen sen olisi pitänyt olla kun se julkaistiin. nyt xp on jonkun verran edes turvallinen. saas nähdä mitä vista tuo tullessaan, toivottavasti parannuksen vaikka itse en aijokkaan ostaa sitä. ellei tule esim kannettavan mukana (oletetusti kyllä ostan macci kannettavan) tarkoituksena siirtyä linuxin puolelle, huomannut kuinka turvallinen ja helppokäyttöinen se onkin- loppujen lopuksi.

    nyt alle opera 9 beta. ^^
     
  11. samonoi

    samonoi Member

    Liittynyt:
    27.12.2003
    Viestejä:
    58
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No niin! Kyllä faktaa on että se on MUOTI-ILMIÖ haukkua microsoftia ja kauhistella ie:n tietoturvariskejä. Itse en ole kuullut että kenenkään konetta olisi otettu haltuun ie:n takia. Toki varmaan kaikilla on "yks kaveri kenen koneeseen murtauduttiin", mutta ensikäden faktaa ei oo näkyny. En tosin tunne kun parisataa ie:n käyttäjää. Ja sitte vielä semmonen ärsytys, että pankaa tosiaan linuxi koneelle ja sitte aina ku joku sanoo että "hei mulla on yks tosi kätevä ohjelma, kokeileppa! " niin voitte vastata että ehämmää pysty kokeileen ku mullon LINUX ! Näin se niinku yleensä menee!
     
  12. AkZuh

    AkZuh Active member

    Liittynyt:
    07.10.2004
    Viestejä:
    2,146
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    heh, kovaa kritiikkiä kaikkia kohtaan periaatteessa. kyllähän tuo on tottakin mutta kyllä tuossa on aika paljon liioiteltu.

    onhan se asia vain niin että linux on turvallisempi kuin windows. eikä linuxilla oo ongelma ajaa windows pohjaisia ohjelmia, joten vähän väärää tietoa ;) nojoo, mutta mulla ei oo sinänsä mitään pahaa sanottavaa mikkisoftasta- edelleenkään. ohjelmat toimii lähes tulkoon aina ja sitä rataa. mutta silti aijon vaihtaa linuxiin, turvallisuuden ja helppokäyttöisyyden takia. tehkööt muut mitä tykkää. ie:hen en kajoa- ainakaan viellä.
     
  13. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    No, joka tapauksessa jos käytät IE 6 versiota ja firefoxia viikon eri koneissa ja skannaat koneen ad-awarella niin kyllähän sen tietää kummassa koneessa on enemmän pöpöjä.
    Mutta kyllä sen suurimman heikkouden tuohon IE-selaimeen tekee se että se on niin suosittu. Koska järkevintähän on hyökätä selainta vastaan jota käyttää mahdollisimman monta henkilöä.
     
  14. teppoI

    teppoI Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    30.04.2005
    Viestejä:
    4,166
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Miulle ei ole kahteen kuukauteen tullut mitään örkkejä koneelle, suurimmaksi osaksi SpywareBlasterin avulla. Eli sen valossa on minulle se ja sama käytänkö FF:ää tai IE:tä. Mutta FF käytän sen mukailtavuuden takia. Lisäksi firefoxista on mahdollista tehdä niin über suojattu erillaisilla laajennuksilla.

    Niin ja onhan Firefoxista tulossa 2.0 elokuussa, nyt alpha1-asteella. Saas nähdä millainen viritys siitä tulee :D .
     
  15. AkZuh

    AkZuh Active member

    Liittynyt:
    07.10.2004
    Viestejä:
    2,146
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    suosiohan on ie:n huonouden syy, periaatteessa. eipä hakkereiden, spywaren jne tekijöiden kannata ruveta periaatteessa tekemään esim- linuxin epiphany selaimelle "harmia" ^^ sillä sitä käyttää todella harva verrattuna esim ie6 :seen.
     
  16. teppoI

    teppoI Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    30.04.2005
    Viestejä:
    4,166
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    ...Luin yllä olevan viestin vääri...
     
    Viimeksi muokattu: 22.04.2006
  17. Kaakatus

    Kaakatus Regular member

    Liittynyt:
    29.06.2005
    Viestejä:
    1,776
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    En ole uutta IEtä asentanut, mutta vanha toimii kakkos selaimena ja voisihan sen jossain vaiheessa päivitellä. Turvallisuudesta on kyllä tullut ylireagoitu juttu. Eivät ihmiset taloihinsakaan kaltereita asenna ikkunoihin vaikka siellä on varmasti paljon arvokkaampaa sisältöä kuin koneella. Ja FFstähän on löytynyt taas ainakin 20 tietoturvaaukkoa joista ties kuinka moni oli kriittisiä. Lieköhän se Linuxkaan oikeasti niin turvallinen. Taitaa vaan se turvallisuuden tunne perustua käyttäjien vähyyteen, kun ei kukaan jaksa vääntää sille mitään viruksia. Windows ja IE ovat ainakin nykyisillä päivityksillä varmasti aika paikattuja siihen nähden paljon on koodin vääntäjiä ja hakkereita murtamassa niitä. Kun Linux tästä yleistyy, niin eiköhän sinnekkin puollelle saada muutama virus ja haittaohjelma aikaiseksi.
     
  18. pjo

    pjo Member

    Liittynyt:
    16.03.2006
    Viestejä:
    90
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tässäpä Firefoxin käyttäjille, jotka ylistävät sen tietoturvaa: http://scan.coverity.com/ Tällä hetkellä 452 korjaamatonta aukkoa. Tuolla en halua puolustella IE:tä, vaan kunhan haluan tasoittaa hieman kun tuntuu, että Firefox on kuin jokin pyhä selain. Itse olen ihastunut Operaan.
     
  19. AkZuh

    AkZuh Active member

    Liittynyt:
    07.10.2004
    Viestejä:
    2,146
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kaakatus, linuxin turvallisuushan perustuu siihen että siinä ei oikeastaan koskaan ajeta käyttöjärjestelmää "ROOT" tunnuksilla, joten mitään ohjelmia ei pysty ulkopuolinen ajamaan. (ellei ole annettu määrättyjä oikeuksia..) kun taas windowssissa ollaan kokoajan periaatteessa root tunnuksilla joten ohjelmien ajo taustalla on täysin mahdollista ja kaikkea pystyy tekemään tautalla kun ei ole rajoitettu käyttäjää mitenkään.

    niin kuin jartar totesi ennemmin ie :stä.
     
  20. pjo

    pjo Member

    Liittynyt:
    16.03.2006
    Viestejä:
    90
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Se on totta, että linuxin turvallisuus perustuu tuohonkin seikkaan, minkä AkZuh mainitsi, mutta suuri merkitys on myös tällä: http://blogs.zdnet.com/threatchaos/?p=311 Sivuilla olevista kuvista selviää Windowsin ja Linuxin systeemikutsujen määrät, kun ne toimivat www-palvelimina.
     
  21. AkZuh

    AkZuh Active member

    Liittynyt:
    07.10.2004
    Viestejä:
    2,146
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    http://opera.com/switch/

    siinä vähän juttua operan sivuilta.
     

Jaa tämä sivu