1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Uusi IE 7 (beta2) on todella nopea ja hyvä

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi Iisalmi 16.04.2006.

  1. Iisalmi

    Iisalmi Regular member

    Liittynyt:
    12.09.2004
    Viestejä:
    563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Lopultakin uskaltauduin asentamaan tämän IE 7:n koneelle, ja olen todellakin tyytyväinen.

    Vaikka meillä on 8/1 netti niin netin selaaminen on ollut enemmänkin 512 tasoa, ja nopeuden on huomannut vain jos on jotain joltain palvelimelta ladannut.. Mutta nyt kun tämän IE 7:n kun asensin niin nämä sivut latautuvat niin nopeasti kuin niiden kuuluukin latautua.

    Odotan innolla että virallinen versio ilmestyy ja saa tämän suomenkielisenä..
     
  2.  
  3. Camee

    Camee Guest

    Voivoi, kun mulle pitää olla suomenkielinen. Muuten kokeilisin. Sen saa varmaankin pois koneelta, jos ei ole tyytyväinen.
    Meillä myös 8/1 netti, on toiminut yleensä tässä selailussa. Netistä kun ei voi enää juurikaan ladata mitään uutta, kun on jo noita ajopätkiä muutama DVD:llinen.
     
  4. firece

    firece Regular member

    Liittynyt:
    11.01.2006
    Viestejä:
    589
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ohohoh jos tuo pitää paikka niin täytyy kokeilla.kerrankin taitaa nekin onnistua.
     
  5. agent_999

    agent_999 Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2005
    Viestejä:
    174
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Taitaa johtua netin nopeudesta miten nopeasti sivut avautuvat tai sitten ei.
     
  6. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
  7. kumiorava

    kumiorava Regular member

    Liittynyt:
    26.03.2005
    Viestejä:
    310
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    eipä se kyllä selaimesta kiinni pitäs olla jos noin härskisti hitaanpaa lataa sivut kun pitäs. tai sitten sulla on jotaon paskaa siinä selaimessa.

    EDIT: kyllä se mulla hitaampi oli kun FF
     
    Viimeksi muokattu: 16.04.2006
  8. M00ses

    M00ses Regular member

    Liittynyt:
    12.07.2005
    Viestejä:
    413
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Täytyy sanoa, että rohkea olet. Minulla ei uskallus riitä ja on sen verran itsesuojeluvaistoa, että älyän pysyä erossa moisista reikäselaimista.
     
  9. microbi

    microbi Active member

    Liittynyt:
    23.02.2005
    Viestejä:
    1,374
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    68
    IE..ja beta ....oh hoijaa.... Noh omahan on koneesi + se että IE on 7b2 olisi nopeampi kuin "vanhat" IE:t - ei vaadi paljoa. + Hiukan kun osaa asennuksia säätää, virus ym. tutkia - selaimista tulee paljon nopeampi... Heti kun MS ei vaadi IE:tä windows updateen, lähtee kaikki jäljetkin IE:stä koneeltani.
     
  10. Iisalmi

    Iisalmi Regular member

    Liittynyt:
    12.09.2004
    Viestejä:
    563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tallensin ennen asennusta järjestelmän palautukseen kohdan, jotta jos ei toimi niinkuin pitää niin pääsen takaisin..

    Meillä ei ole ollut Opera, eikä mikään muukaan näin nopea selain mitä tämä IE 7 b2:n, oon kokeillut kaiken maailman sivustoja (ja välimuisti ollut tyhjä) ja kun painan enteriä niin se sivu on samantien siinä avoinna. Kun KAIKILLA muilla selaimilla se on kestänyt ja kestänyt.. Vaikka ISP:ltäkin on meillä monta kertaa ollut asentaja katsomassa kuinka 8/1 yhteydellä voi netti olla niin hidas.. Mutta se ongelma on onneksi historiaa
    KIITOS IE 7 beta 2:n !!!

    PS. Olen iät ja ajat käyttänyt IE:tä ja surffannut vaikka minkälaisilla sivuilla.. Ja palomuurin homman ja virustorjunnan on hoitanut NORTON internet Security eikä ole ollut yhtään virusta eikä mitään muutakaan koneella!

    Joten te jotka IE:tä haukutte, voitte katsoa välillä myös siihen että kuinka "hyvät" teidän palomuurit on..

    Mutta se on makuasia ja siitä ei tässä kannata ruveta riitelee.
     
  11. Jouko?

    Jouko? Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    3,858
    Kiitokset:
    32
    Pisteet:
    78
    Kyllä näinhän se on jos tykkää IE:stä niin kyllä sitä voi käyttää.. Se on vaan "muotia" sortaa mikrosoftia ;)
     
  12. microbi

    microbi Active member

    Liittynyt:
    23.02.2005
    Viestejä:
    1,374
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    68
    eh...?

    Niin sekin varmaan on muotia, että suuren yritykset ja yliopistot ovat antaneet ohjeen, että älkää käyttäkö IE:tä (vaan suosikaa FF:a tai Operaa) niiden virus ja tietoturvallisuusriskien takia ? Lisäksi se, että esim. Opera on osoittautunut testeissä yleensä nopeimmaksi sivujen avajaksi on muotia? Se, että MS ei anna käyttäjien vapaasti valita nettiselaintaan vaan pakottaa ne käyttämään IE:tä, jos ei muuten niin windows päivitykseen. Ja johtuen tästä MS:n politiikasta, jos haluat yrittää tehdä mahdollimman paljon haittaa nettisurffaajille - suunnitelle haittaohjelma IE:lle. IE:n käyttö on "helppoa" vrt. moni muu selain, mutta jos osaa - saa muista selaimista paremman hyödyn irti, turvallisemman ja mukavamman. Lisäksi se, että ihmiset ovat alkaneet siirtyä enemmissä määrin linux-käyttäjiksi..noh menee jo vähä ohi aiheen, mutta kaippa sekin on muotia.
     
  13. gish

    gish Member

    Liittynyt:
    05.04.2006
    Viestejä:
    29
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Windows Update toimii myös Firefoxilla kun IE Tab laajennus asennettuna.
    Sama homma toimii myös muillakin ongelma sivuilla niin ei tarvitse vaihdella eri selainten välillä.

    Edit: lisätään vielä linkki
    https://addons.mozilla.org/firefox/1419/
     
    Viimeksi muokattu: 16.04.2006
  14. microbi

    microbi Active member

    Liittynyt:
    23.02.2005
    Viestejä:
    1,374
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    68
    IE Tabs - mielenkiintoinen idea - kiitos linkistä. Tulihan keksittyä FF:llekin käyttöä :D (ja nyt voin unohtaa IE:n....toivottavasti)
     
  15. Iisalmi

    Iisalmi Regular member

    Liittynyt:
    12.09.2004
    Viestejä:
    563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyse ei todellakaan siitä ettenkö osaisi käyttää muita selaimia.. Ne vain ei miellytä minua millään tavalla. Ainut jota joskus olen IE:n ohellä käyttänyt on Opera. Mutta sekään EI OLE niin nopea kuin tämä IE 7 b2. Minulle ihan sama mitä mieltä muut tästä on, itse pidän tästä ja en myöskään ikikunna päivänä vaihda mikisoftia mihinkään hikiseen linuxiin.

     
  16. juuzo

    juuzo Regular member

    Liittynyt:
    24.05.2004
    Viestejä:
    462
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Otsikosta päättelin, että tämä aihe on varmasti sarkasmia. Päätin itsekin ladata exploderin, eikä Microsoft ainakaan yllättänyt. Asennus tökkäsi heti 50% kohdalla, kun se valitti jostain puuttuvasta dll:stä. No eipä tässä Firefoxissakaan ole mitään valittamista :^)
     
    Viimeksi muokattu: 16.04.2006
  17. teppoI

    teppoI Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    30.04.2005
    Viestejä:
    4,166
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Itsekkin kjokeilin yhdessää vaiheessa Tupta IE7 beta 2. Ihan ok selain, mutta ulkoasu ei oikein miellyttänyt.

    Muistaakseni Ranskan poliisikin siirtyi FF:n.

    Olen osittain samaa mieltä Jouko?:n kanssa. Joskus se vain menee vähän yli tuo Microsoftin haukkuminen, osa haukkumisesta on ihan perusteltuja mutta nään kyllä Microsoftissa paljon hyvääkin. Mielestäni Windows XP on laadukas, itselläni ei ole mitään moitittavaa.

    Jonku pitäisi laittaa jossakin vaiheessa sellainen topicci kuin " Windows vs. Linux" saadaan samankaltainen tappelu pystyyn kun Ati vs nVidia tai Intel vs AMD.
     
  18. jmpk

    jmpk Guest

    ^ "Windows vs. Linux" ketjujahan on jo mutta ei sillä nimellä. Monessa kohdassa on lipsahdettu siihen aiheeseen.
     
  19. teijoster

    teijoster Regular member

    Liittynyt:
    09.10.2005
    Viestejä:
    397
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos ei ole käyttänyt Opera ysiä selaimena ja sähköpostiohjelmana niin ei tiedä mikä on hyvä. Kaikki integroitu, suomenkielinen(jos asentaa vanhemman suomalaisen version päälle). Automaatinen sähköpostien haku selaimen yhteydessä on ylivetojuttu.
     
  20. lynxmies

    lynxmies Member

    Liittynyt:
    14.03.2005
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ei koskaan iieetä konneele vaikka kunka hyvä olis. mozzillassa pysytään aina ja ikuisesti. se ie pellaa kuitenkaan ko son microsoftin tekemä.!
     
  21. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Aika riskinottaja oot...ikinä en enää IE:a koneelle laita, se on nykyään aivan turha ja liian riskialtis selain.
     

Jaa tämä sivu