1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Uusi emo

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Jilas 15.01.2015.

  1. Kuunmies

    Kuunmies Senior member

    Liittynyt:
    05.03.2010
    Viestejä:
    4,468
    Kiitokset:
    688
    Pisteet:
    143
    Joo, kyllä toi 2500k potkii vielä hyvin. Oliko käytetyt poissuljettu vaihtoehto? Niissä tietty saattaa piillä omat riesansa.

    Saattaahan noi asrockit olla ihan kelvollisia. Muron kellotusketjuja vaan lueskellut ja omiin kokemuksiin peilaten asrockit on itselle ihan välteltäviä vehkeitä.
     
  2.  
  3. Jilas

    Jilas Member

    Liittynyt:
    24.07.2009
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei ole käytetyt poissuljettu vaihtoehto, jos vain löytyy hyvä, mutta sekin on vaikeaa.
     
  4. Lurluck

    Lurluck Active member

    Liittynyt:
    14.11.2010
    Viestejä:
    3,422
    Kiitokset:
    117
    Pisteet:
    73
    ASUS P8Z77-V LX
    ASRock Z77 Pro3

    Molemmilla voi kellotukset unohtaa.

    Asrock Z68 Extreme4 oli hyvä emolevy, mutta Z77 sarjaan ne pudotti virransyötön paskaksi.
     
    Kuunmies kiitti tästä.
  5. Escaladus

    Escaladus Regular member

    Liittynyt:
    07.12.2009
    Viestejä:
    945
    Kiitokset:
    19
    Pisteet:
    28
    Minä taas luin että että z77 extreme4 on todella hyvä ja aika moni suosittelee.

    Minun vanhalla p67 pro3 sain helposti 4.6Ghz, luultavasti tuo extreme4 on parempi.
     
  6. Escaladus

    Escaladus Regular member

    Liittynyt:
    07.12.2009
    Viestejä:
    945
    Kiitokset:
    19
    Pisteet:
    28
    Asrock p67 Pro3, jos ei kukaan kavereista tarjoa minulle tuosta mitään niin saisit ilmaiseksi.
     
  7. Jilas

    Jilas Member

    Liittynyt:
    24.07.2009
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Samaa olen minäkin tässä lukenut kun olen näitä yrittänyt vertailla.

    About tuon verran olin ajatellutkin kellottaa, että kelpaisi minulle, mutta mitä muut sanoo? Mahdollisesti ilmainen Asrock p67 Pro3 vai z77 extreme4?

    Koska mahdollisesti tietäisit voitko tuon emon minulle antaa? En viitsisi kuitenkaan ikuisuuksia olla ilman konetta. :D Maksan kyllä sitten postikulut ja jos toimii hyvin niin perästäpäin voin muutaman kympinkin vielä maksaa.
     
    Viimeksi muokattu: 16.01.2015
  8. Lurluck

    Lurluck Active member

    Liittynyt:
    14.11.2010
    Viestejä:
    3,422
    Kiitokset:
    117
    Pisteet:
    73
    http://www.sinhardware.com/images/vrmlist.png

    Asrock P67 Extreme4 = 8 - Digital
    Asrock Z68 Extreme4 = 8 - Digital
    Asrock Z77 Extreme4 = 4+1 - Analog
    Asrock Z77 Extreme6 = 4+1 - Analog

    Tuolta voi ihan käydä nopeesti kattomassa ja kyllä tuosta on muutenkin ollut juttua. Asrock emolevyt ovat hyvin usein olleet todella ohuita ja muutenkin laadultaan hieman heikkoja ja tämän takia hinta myös alhaisempi. Itsellä oma vanha Asrock Z68 emolevy vääntyi näytönohjaimen ja coolerin painosta. Tosin jos et muuta löydä niin sellaista sitten....

    Asrock Pro sarja on sitten sitä todellista halpatuotantoa.
     
  9. Kuunmies

    Kuunmies Senior member

    Liittynyt:
    05.03.2010
    Viestejä:
    4,468
    Kiitokset:
    688
    Pisteet:
    143
    Kannattaa vähän vilkuilla muron myyntipalstaa jos käytetyt kelpaa... siellä näytti olevan ihan lähiaikoina ollut kohtalaista kamaa tohon kategoriaan, ja sitten ainakin yhen tollasen takuullisen ASUS P8Z77-V LX olin näkevinäni melko edullisesti.
     
  10. Escaladus

    Escaladus Regular member

    Liittynyt:
    07.12.2009
    Viestejä:
    945
    Kiitokset:
    19
    Pisteet:
    28

    Jaa, mutta tuossa kyllä lukee "Digi Power Design, 8 + 4 Power Phase Design"
     
  11. Jilas

    Jilas Member

    Liittynyt:
    24.07.2009
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No jos näistä mitä nyt on mainittu pitäisi valita jokin, niin minkä ottaisitte? Parempia ei vain ilmeisesti enää löydy?
     
  12. Lurluck

    Lurluck Active member

    Liittynyt:
    14.11.2010
    Viestejä:
    3,422
    Kiitokset:
    117
    Pisteet:
    73
    Tuossahan se juttu onkin, kun valmistaja ilmoittaa omiaan noista. Tuossa on Sinhardware sivusto testannut eri emolevyjä ja niiden oikeaa virransyöttöä (vanha kuva, jota ne on päivitellyt).

    Extreme4 on noista se paras, sillä Asus P8Z77-V XL ei todellakaan loista kellotuspuuhissa ja siitä puuttuu kokonaan virransyötöltä jäähdytys elementti.

    Asrock P67 Extreme4
    Tarkista ettei ole viallinen http://muropaketti.com/emolevyvalmistajat-palauta-intel-p67-tai-h67-emolevysi-kauppaan
    Lisäksi 65€ on aika paljon tuosta tavallaan.

    Asrock Z77 Extreme3
    Turhan paljon taitaa pyytää.

    Asrock Fatal1ty Z77 Pro
    "peli-sarjaa" parempi äänikortti ja tälläistä, muuten extreme4 kanssa samaa tasoa. 77€ on kyl hieman paljon.

    Asrock Z68 Pro3
    Halpa romua, kellottaa ei kannata.


    Aika heikosti löytyy, tosin voithan sie laittaa Ostetaan osioon viestiä eri paikkoihin ja odotella josko joku myisi.
     
  13. Escaladus

    Escaladus Regular member

    Liittynyt:
    07.12.2009
    Viestejä:
    945
    Kiitokset:
    19
    Pisteet:
    28
    Paras mitä saa ja kannattaisi osta on Asrock Extreme4, jos on pieni budjetti niin käytettynä.
     
  14. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    "...ASRock Z77 Extreme 4 on kaikin puolin pätevä emolevy ja tarjoaa 170 euron hintaa vastaan reilunpuoleiset ominaisuudet ja hyvät UEFI BIOS -asetukset sekä selkeän ja toimivan AXTU-ohjelman. Emolevyn mukana toimitetaan niukanlaiset oheismateriaalit, mutta toisaalta pakkauksesta löytyvillä osilla tietokoneen saa asennettua toimintakuntoon...." Lähde: http://muropaketti.com/artikkelit/emolevyt/intel-z77-emolevyvertailu-asrock-asus-gigabyte-msi

    Tietokonekaupasta suolaisen hintainen Extreme 4.

    Halvempi vaihtoehto kuitenkin kuin ostaa uusi prossu ja sille emo... :rolleyes:
     
  15. Kuunmies

    Kuunmies Senior member

    Liittynyt:
    05.03.2010
    Viestejä:
    4,468
    Kiitokset:
    688
    Pisteet:
    143
    Systemastoressa taitaa olla tota samaa euron halvemmalla, tiedä sitten miten noissa menee toimituskulut :D
    Onpahan mennyt näköjään harvinaisiksi 1155 kannan kamat jo...
     
  16. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    Itse nappasin jimm'sin huutokaupasta jokin aika sitten Intelin H77 itx emon noin kuudella kympillä ja takuutakin oli puoli vuotta mokomalle kylkiäisenä, eli kannattaa kurkkia mitä jimm's pc-storen huutokauppa sivulla on huudettavana välillä

    http://www.huuto.net/hakutulos/sellernro/852583

    Tuossa ylempänä onkin jimm'sin huutonetsivun 1155 emo jo listattunakin Lurlukin puolesta :)
     
  17. Escaladus

    Escaladus Regular member

    Liittynyt:
    07.12.2009
    Viestejä:
    945
    Kiitokset:
    19
    Pisteet:
    28


    Tilasin 5 Tammikuuta tietokonekaupasta extreme4 117 eurolla, hinnat muuttuivat jostain syystä.
    Ehkä $-€ kurssin vaihdon takia :D
     
  18. _WindWaker_

    _WindWaker_ Regular member

    Liittynyt:
    13.05.2013
    Viestejä:
    167
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Mua v***ttaa tälläiset viestit. Miten määrittelet ylikellotuksen? Ei tuolla joo 4.6 saa mutta itsekin sain heittämällä 4.2 ja nämä kellot olleet käytössä puolitoista vuotta 24/7 ilman mitään ongelmia.
     
  19. Lurluck

    Lurluck Active member

    Liittynyt:
    14.11.2010
    Viestejä:
    3,422
    Kiitokset:
    117
    Pisteet:
    73
    Kyllä noilla kellottaa voi, mutta itse en ainakaan lähde suosittelemaan kellotus puuhiin emolevyä mikä ei sellaista kestä. Toiset kestää toiset eivät ja lisäksi kaikki on kuitenkin jännitteen nostosta kiinni. Jokainen tallaa tavallaan.
     
  20. power_age

    power_age Active member

    Liittynyt:
    06.05.2009
    Viestejä:
    1,755
    Kiitokset:
    151
    Pisteet:
    93
  21. Jilas

    Jilas Member

    Liittynyt:
    24.07.2009
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitoksia neuvoista ja ehdotuksista. Päädyin lopulta tuohon ASRock Z77 Extreme4 ja se on nyt tilauksessa.
     

Jaa tämä sivu