1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Uuden tietokoneen tulostamisen hitaus

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi Fujivaari 21.02.2024.

  1. Fujivaari

    Fujivaari Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    105
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Uudella tietokoneella yhden A4:n tulostaminen kestää 6 min. Vanhalla koneella tulostaminen kestää 25 s.
    Mitenkähän uuden koneen tulostamiseen saisi lisää nopeutta?
    Tietokone: Asus Vivobook D1603QA-MB139W
    Tulostin: Canon Pixma MG3650S
     
  2.  
  3. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,776
    Kiitokset:
    1,238
    Pisteet:
    223
  4. Fujivaari

    Fujivaari Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    105
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Asensin MG3600 series-tulostimien täysi ajuri- ja ohjelmistopaketin, jonka ansiosta skannaus alkoi toimimaan, mutta tulostus on edelleen yhtä hidasta.
     
  5. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,776
    Kiitokset:
    1,238
    Pisteet:
    223
  6. Fujivaari

    Fujivaari Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    105
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Voiko olla mahdollista, että vika olisi tulostimessa, vaikka vanhalla tietokoneella tulostaminen tapahtuu täysin normaalisti, ja tulosteen laatu on hyvä?
     
  7. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,088
    Kiitokset:
    1,203
    Pisteet:
    243
    Ei tuo tosiaan oikein tulostimen vialta vaikuta, vaan pikemminkin tulee mieleen ajuriongelma. Kannattaisi varmaan asentaa tuo listalla ensimmäisenä oleva ajuri:
    MG3600 series MP Drivers v. 1.02 (Windows),
    joka on huomattavasti uudempi.
     
  8. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,776
    Kiitokset:
    1,238
    Pisteet:
    223
    Joo luin illalla väärin. Ajattelin, että se on toiminut, mutta tosiaan jos toimii vieläkin, niin sitten ei ole tulostimesta kiinni. Kannattaa se uusin ajuri kokeilla. Jos sekään ei auta, niin onko tulostin kiinni suoraan koneessa, vai langattomalla yhteydellä?
     
  9. Fujivaari

    Fujivaari Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    105
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Asensin uuden ajurin, MG3600 series MP Drivers v.1.02(Windows), mutta se ei auttanut. Yhden A4:n tulostaminen kesti 12 min. Tulostin toimii langattomalla yhteydellä.
     
  10. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,088
    Kiitokset:
    1,203
    Pisteet:
    243
    Olisiko mahdollisuus liittää se kokeilua varten läppäriin langallisesti ja selvittää, onko tulostus silloinkin hidas?
     
  11. Fujivaari

    Fujivaari Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    105
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Kaapeliyhteydellä tulostus yhtä hidasta kuin langattomalla.
     
  12. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,088
    Kiitokset:
    1,203
    Pisteet:
    243
    Eipä tule enää mieleen muuta kuin nykyisen tulostimen ja tulostinajurin poistaminen tietokoneelta ja sitten tulostimen asennus uudelleen. En ole itse asentanut langatonta tulostinta, mutta Canonilla näyttää olevan yksityiskohtaiset ohjeet.

    Canon : PIXMA-käyttöoppaat : MG3000 series : Tarpeettoman MP Drivers -ajurin poistaminen (manual.canon)

    Tulostimen valmistelu (manual.canon)

    Canon : PIXMA-käyttöoppaat : MG3000 series : MP Drivers -ajurin asentaminen (manual.canon)

    Unohtui kysyä, mutta kai uuden koneen langaton yhteys muuten toimii moitteitta? Onko langaton tulostus käytössä myös vanhalla läppärillä ja jokseenkin samassa paikassa reitittimeen nähden?
     
    Viimeksi muokattu: 22.02.2024
  13. Fujivaari

    Fujivaari Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    105
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Poistin tulostimen ja ajurin tietokoneelta ja asensin ne uudelleen, ei vaikutusta tulostusnopeuteen.
    Uuden koneen langaton yhteys toimii muuten moitteettomasti.
    Vanha kone tulostaa myös langattomasti.
    Molemmat koneet ovat samalla pöydällä 1,5 m:n päässä reitittimestä.
     
  14. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,143
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Mikähän Wlan kortti koneessa on, jos siitä ahdistaa.
    Jos kone on noin lähellä tulostinta, niin johtoliitäntä on aina nopeampi. Suosittelisin johdollista yhteyttä.

    Voisi kummallakin koneella tehdä langattoman verkon nopeustestin.
     
  15. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,088
    Kiitokset:
    1,203
    Pisteet:
    243
    Enpä osaa muuta sanoa kuin että minulle aivan käsittämätön juttu. Olisikohan Asuksella jotain neuvontapalvelua Suomessa? Ne voi tietysti ohjata Canonin puoleen, ja kyseessä taitaa olla niin vanha laite, ettei sieltä ehkä apua saa Windows 11 -ympäristöön.

    Tietysti voi toivoa, että joku AfterDawnin lukija keksii jotain, mitä vielä voisi yrittää ratkaisuksi.

    @tarantella: Kokeiltu myös langallisella yhteydellä ja se on yhtä hidas.
     
  16. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,143
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Paljonko näyttää eroa vanhalla ja uudella koneella Wlan yhteydellä tämä testi: https://bittimittari.fi/fi
    Ajattelen vaan, että jos yhteys ahdistaa, niin se pitäisi näkyä myös verkkosovittimen nopeudessa.
     
  17. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,088
    Kiitokset:
    1,203
    Pisteet:
    243
    Tuommoinen toiminut ratkaisu löytyi internetistä:
    "I searched everywhere, I even sent my printer with a tech service, an obviously they found absolutlely nothing because the problem was NOT the printer, neither the laptop specs, the problem is WINDOWS. The solution was to do a scan with system file check, an then a Restore Health. It seems to be a problem with the recent windows system updates (As i said, i´m not an expert, but i figure there is something corrupted in the system after an upgrade). I doubted at the beggining, but it was the only solution that worked. However, the problem appeared again two months later (after a system upgrade, cassually), and guess what, I solved it again, same method."

    Tuo on suhteellisen helppo tehdä, joten kannattaa kokeilla.

    Kirjoita hakukenttään cmd. Avautuvassa ikkunassa klikkaa Komentokehotetta oikealla ja valitse "Suorita järjestelmänvalvojana.
    Kirjoita tai kopioi ja liitä komento sfc /scannow ja paina Enter. (Huomaa välilyönti ennen /-viivaa.)

    Komennon suorittaminen kestää jonkin aikaa. Sen suorittamisen ja mahdollisten korjausten jälkeen tulee selvä ilmoitus.

    Seuraavaksi kirjoita tai kopioi ja liitä komento DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth ja paina Enter. (Koneen täytyy olla kytkettynä internetiin.)

    Lopuksi käynnistä kone uudelleen.

    Ohje on peräisin tuolta:
    windows 10 very slow printing - Microsoft Community
     
  18. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,776
    Kiitokset:
    1,238
    Pisteet:
    223
    Nopeampi tapa aukaista komentokehote. Tai Windows 11 tapauksessa Pääte (Järjestelmänvalvoja) On klikata hiiren oikealla aloitusvalikkoa ja aukaista se sieltä.

    Jos sfc /scannow tai DISM ei auta. Niin onko sulla noita Canonin omia ohjelmistoja asennettuna. Käytätkö niitä tulostaessasi?
     
  19. Fujivaari

    Fujivaari Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    105
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Bittimittarin testillä sekä vanhalla että uudella koneella näyttää nopeudeksi saman, eli 148/49.
     
  20. Fujivaari

    Fujivaari Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    105
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    sfc /scannow:ilta tuli ilmoitus: "Windowsin Resurssien Suojaus ei löytänyt eheysrikkomuksia."
     
  21. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,776
    Kiitokset:
    1,238
    Pisteet:
    223

Jaa tämä sivu