1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Uuden television hankinta

Viestiketju Televisiot -osiossa. Ketjun avasi KPL 11.06.2017.

  1. KPL

    KPL Member

    Liittynyt:
    26.10.2011
    Viestejä:
    65
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Moro! Tarkoituksena olisi vuoden sisään hankkia olohuoneeseen uusi tv. Olen itse melko pihalla kuinka paljon laitteeseen kannattaisi sijottaa, kannattaako HD vai 4K, paljon herzejä pitäisi olla ja miten smart ominaisuudet toimii. Vaatimustaso ei ole kovin korkea, HD kuvan erotan tavallisesta, mutta erityisiä hienouksia tuskin tarvitsen. Vanha laite Samsungin 32 tuumainen, ainakin 6 vuotta vanha joten kaikki on parempaan päin. Katselen aina niitä parhaita tarjouksia, mutta ovatko ne laitteet toivottoman huonoja? Listaan alle vähän "ominaisuuksia" mitä haluaisin.

    Katseluetäisyys 3m ja enemmmän, 49-55 ruutu omasta mielestä passeli
    Smart ominaisuudet (myös nettiselaus) pitää toimia hyvin. Tähän olen miettinyt, että ostaisin vain hyvällä kuvalla varustetun töllön ja siihen apple tv?
    Pelikäyttöä ei ole, emmekä kamalasti katso elokuvia
    Curvedissa itse en nää lisäarvoa?

    Loppuun vielä sellainen yksityskohta, että saatan päätyä ratkaisuun, jossa katson kaiken sisällön sovelluksen kautta, jonka saa älylaitteisiin tai apple tv, ei siis mihinkään smart televisioon. Tämä siksi että työnantajan kautta saan sinne kaikki kanavat ilmaiseksi näkyviin. Tällöin siis apple tv olisi melkein ehdoton, toki myös tabletista chromecastiin mahdollinen.
     
  2.  
  3. timodahlg

    timodahlg Member

    Liittynyt:
    26.08.2003
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Suositukseni ominaisuuksista ovat seuraavat:
    - 4K HDR Ultra HD
    - suuri dynaaminen kontrastialue
    - korkealaatuinen 4K HDR -kuvaprosessori
    - 3840 x 2 160 pikseliä
    - suora led-taustavalo
    - dynaaminen taustavalo eli paikallinen himmennys
    - alkuperäinen (natiivi) 100 Hz
    - nykyaikaiset ja riittävät liitettävyydet
    - Sony, koska minulla ja useilla tutuillani on hyvät pitkäaikaiset kokemukset sen toimivuudesta
    - ei kiinnosta: smart tv:n ohjelmapalvelut, koska saan ne kaikki BlueRay-soittimestani, Apple TV:stäni (päivitettyinä) tai MacBookistani, 3D, äänentoisto, koska käytän äänelle erillistä 5.1 dts -äänentoistojärjestelmää

    Suositukseni paneelista on:
    https://www.power.fi/televisiot-ja-...ony-kd65xe9005baep-65-4k-android-tv/p-520109/

    Em. on siis 65" ja kalliinpuoleinen, mutta pienentämällä tuumakokoa saa hintaa alaspäin merkittävästi.

    PS. Toki 65":n kanssa tulee jo elokuvateatterimainen fiilis.
     
    Viimeksi muokattu: 05.10.2017

Jaa tämä sivu