Uuden käyttöjärjestelmän asentaminen

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi koekanini 13.10.2009.

1. heikki75

heikki75 Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    Näytölle (LG Flatron) ei tarvitse asentaa ajureita mutta näytönohjaimelle pitää asentaa ajurit.

Toimiiko Vista vikasietotilassa? Käynnistä tietokone uudelleen ja paina F8-näppäintä vähän ennen kun Windows-logo tulee näkyviin. Valitse nuolinäppäimillä Vikasietotila (internetti ei toimi) tai Vikasietotila ja verkkotoiminnot (internetti toimii) ja paina ENTER-näppäintä. Valitse käyttäjätilisi. "Windows on vikasietotilassa"-ikunassa klikkaa "Kyllä".

Jos koneesi bios-asetuksista voi valita USB-muistin ekana käynnistyväksi asemaksi, niin silloin voit tehdä käynnistyvän USB-muistin johon kopioit XP:n asennuslevyn. En ole tuota itse tehnyt mutta googlella löytyy ohjeita.

2.  
  3. pexi85

pexi85 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Vista toimii kyllä vikasietotilassa, nytkin kijoitan siinä tätä viestiä.

Tein sen käynnistys-cd:n niiden linkin ohjeiden mukaan. Poltin sen cd:lle ja yritin ajaa biossin bootin kautta, mutta ei mitään. Ei alkanut edes asentaan?!
    Tein kyllä cd:n ihan ohjeiden mukaan, joten missä voi olla vika?
    1st boot device on Dvd-rom joten siitäkään ei pitäisi olla kiinni..

Mikäs tuota näyttöä voi sitten vaivata?
    Viitsiikö joku heittää linkin "toimiviin" 9800Gtx+ ajureihin?

Melkoinen hässäkkäpässäkkä tämä kone... hmm...

Siis tosiaan, kun koneen avaa normaalisti, muuten toimii ihan ok, mutta kun työpöytä on tulossa näkyviin, näyttö menee virransäästötilaan??
    Mutta ei näytössä voi olla vikaa kun se tässä vikatilassa toimii ihan ok, tietysti paskalla resolla mutta kuitenkin...

Laitehallinnassa näkyy minulla "tuntematon PCI-laite" (huutomerkki siinä edessä)
    Onko tuo sitten se näytönohjain vai mikä? Miten sen sitten saa toimimaan? olen poistanut käytöstä/päivittänyt/kironnut moneen kertaan....

Alkaa ymmärrys loppumaan...

Viimeksi muokattu: 31.10.2009
  4. heikki75

heikki75 Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    Kuinka poltit iso-tiedoston? Jos poltit ImgBurn ohjelmalla ja valitsit "Write image file to disc" niin silloin XP:n asennuslevy on käynnistyvä.

5. pexi85

pexi85 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    jep, eli silmät ristissä ja pari pulloa juoneena poltin väärällä ohjelmalla. nyt lähti asentaan, asentaa ihan oikein, mutta cd:n mukana tullut product key ei toimi!!

onko se kokonaan väärä, vai pitääkö tähän tehdä jollain key-generaattorilla oma?

Niin ja voinko jollain ihmeen keinolla jatkaa asennusta, ILMAN että antaisin tunnusta?
    Nyt en ainakaan pääse jatkamaan mitenkään...
    Hyvässä vaiheessa kusee, vista poistettu ja xp:tä ei ole asennetttu kokonaan.

Eli nyt kaikki viimeisetkin neuvot kehiin! Huom. Että minulla ei ole muuta välinettä nettiin kuin puhelin.

Miten toimin tuon asennuksen kanssa? Apua!

!!!!
    Hitto. Jos jollain on hyviä neuvoja miten toimia, laita suoraan mailia
    !!!!

onnistuu nopeammin itsellä viestien luku sähköpostista kun on synkronoitu puhelimeen.

Eli miten asennan tuon xp:n kun cd-key ei toimi? Ihan aito levy minulla on, eilen kävin ostamassa. Se tosin on oem-versio.

6. heikki75

heikki75 Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    Jos sulla on aito XP niin CD:n mukana tullut product key toimii.

Mutta jos sulla on piraattiversio XP:stä niin tällä foorumilla ei saa piraattiohjelmista keskustella.

7. pexi85

pexi85 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    aito on, muokkasin tuohon edelliseen viestiin lisätietoja.
    Tiedän ettei piraateista yms saa keskustella, mutta ymmärrys menee. Asennus on tällä hetkellä kesken, ei hyväksy mitenkäänpäin sitä tunnusta. Outoa...

Jos on vinkkejä niin laittakaa suoraan mailiini
    *edit by Jannejt*
    olen synkronoinut tuuon puhelimeeni joten pystyn lukemaan sitä paljon helpommin/nopeammin kuin näitä sivuja.

Kiitos!

8. akkalis

akkalis Guest

Jos ei muka oikeasti product key toimi, niin yhteyttä microsoftin asiakaspalveluun. Sieltä saat varmaan toimivan/uuden tilalle.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 31.10.2009
  9. pexi85

pexi85 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ok. Pitänee huomena soittaa ja kysellä josko saisi uuden.
    Oikeesti outo homma kun ei toimi kun eilen ostin sen cd:n. Se on oem-versio mutta ei kai sen pitäisi vaikuttaa mitään?

Tympii vaan kun vihdoin ja viimein pääsin asentaan niin tämä tuli vastaan.
    Voikohan olla mahdollista että kuoressa on väärä tunnus?

Eihän sillä voi olla vaikutusta että tein sen bootti-cdn itse niiden aikaisemman linkin ohjeiden mukaan?
    Onhan se silti sama tunnus minkä se vaatii?

Outo homma tosiaan.

Onko kenelläkään mitään neuvoja miten biossista vois kikkailla sillä cd:llä? Vai soitanko suosiolla microsoftille?

10. Jannejt

Jannejt Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    118
  11. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Menet kauppaan ja vaihdat sen cd:n. Muuta selitystä en keksi, kuin harvinainen tapaus, viallinen cd päässyt myyntiin.

Epäilen toista mahdollisuutta, jossain piraattipajassa prässätyjä cd:tä myy kauppa aitoina. Ja tohelot lyönneet väärän keyn levyn mukaan.
    Kolmas mahollisuus olis että valehtelet tietoja.

Lukihäirö on toinen vakava syy. Nolla ja Ooo, 6 ja G jne. menee sekaisin näpyttelyssä.

12. pexi85

pexi85 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    pitää vielä tarkistaa se tunnus, mutta yritin jo varmaan 10kertaa syöttää sen. Vaikka kuinka silmät ristissä laittais ei voi niin monesti mennä väärin.

Itsekin oon alkanut epäileen että väärä cd tai väärä tunnus. Ei paljon muuta mahdollisuutta enään ole. Ihan kuitenkin uutena vantaalta ostin, siis liikkeestä.

Millaisessa pakkauksessa teillä on nuo cd:t tullut? Itsellä oli semmoinen asennusvihko + cd sellaisessa paperisessa "cd-pussissa". Ihan aidolta se kyllä näyttää mutta tiedä sitten.

Pitää käydä pyytämässä uusi, harmittaa vaan kun itse olen koko ensi viikon poissa ja joudun vaimon laittaan asioille. Toivottavasti saa vaihdettua..

Ottaa vaan "hiukan" päähän tää juttu.

Ps: sori siitä mailiosoitteesta.. Pitää näemmä tarkemmin lukea säännöt.. No yv:llä jos tulee jotain mieleen?

Jaa tämä sivu