1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Uudelleenkäynnistyminen sammutettaessa

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Miccis 27.11.2017.

  1. Miccis

    Miccis Regular member

    Liittynyt:
    10.03.2008
    Viestejä:
    223
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Mistähän mahtaa johtua koneen uudelleenkäynnistyminen itsestään kun koneen sammuttaa? Tätä tapahtuu noin joka toinen kerta kun koneesta sammuttaa virrat. Mitähän tälle olisi tehtävissä?
     
  2.  
  3. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,263
    Kiitokset:
    1,293
    Pisteet:
    243
    Onko pakettikone vai itse kasattu. Masiinan ikä? Toisinaan poweri saattaa aiheuttaa moista mutta saattaa olla muutakin. Kerro hieman taustatietoja.
     
  4. Miccis

    Miccis Regular member

    Liittynyt:
    10.03.2008
    Viestejä:
    223
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Tää on joskus nelisen vuotta sitten ostettu ja se keltä ostin on tän kasannu. olettaisin. Mitä tietoja haluat?
     
  5. FiveBridges

    FiveBridges Senior member

    Liittynyt:
    12.12.2014
    Viestejä:
    3,649
    Kiitokset:
    690
    Pisteet:
    123
    Komponenttien tiedot.
    Emo,prossu,näyttis,muistit,virtalähde.

    Veikkaisin poweria,tai emolevyä.
    Vois olla myös jokin haittaohjelma taustalla pyörimässä.

    Onko aijemmin toiminut hyvin,alkoiko ongema vasta tänään.
     
  6. Miccis

    Miccis Regular member

    Liittynyt:
    10.03.2008
    Viestejä:
    223
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    On tää ongelma ollut jonkin aikaa. Pitänyt kysellä täältä jo aiemmin, mut en oo saanut aikaiseksi.
    En nyt oikeen löydä noita kaikkia tietoja täältä koneesta. Prossuna on Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6550 @ 2.33GHz. Telkkari toimittaa näytön virkaa. Muistia löytyy 2 Gt.
     
  7. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,263
    Kiitokset:
    1,293
    Pisteet:
    243
    Emon kondensaattorit tai poweri... wahva veikkaus. Muutenkin päivityksen paikka raudassasi. :rolleyes:
     
  8. Miccis

    Miccis Regular member

    Liittynyt:
    10.03.2008
    Viestejä:
    223
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Eli mitäs mä nyt sit teen? Selkokielellä kiitos. :)
     
  9. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,175
    Kiitokset:
    1,223
    Pisteet:
    243
    Ensinnäkin tiedoksi, että tämä ei ole korjaus uudelleen käynnistymisen varsinaiseen syyhyn, mutta saattaa estää sen. Koneen uudelleen käynnistyminen sammutettaessa voi johtua Windowsin ominaisuudesta, että se vikatapauksessa itsestään käynnistyy uudelleen. Jos tietokoneessa on sellainen vika, joka sammutuksen yhteydessä kaataa Windowsin, kone ei jääkään sammuksiin, vaan käynnistyy uudelleen.

    Edellä kuvatussa tilanteessa uudelleen käynnistymisen voi estää seuraavasti:
    Ohjauspaneeli -> Järjestelmä ja suojaus -> Järjestelmä
    Vasemmasta laidasta Järjestelmän lisäasetukset
    Aukeaa ikkuna Järjestelmän ominaisuudet, josta valitaan välilehti Lisäasetukset
    Kohdasta Käynnistys ja palautuminen klikataan Asetukset
    Kohdassa Järjestelmävirhe poista valintamerkki ruudusta Käynnistä tietokone automaattisestio uudelleen.
    upload_2017-12-4_20-6-52.
    Et kertonut käyttöjärjestelmää, mutta edellä oleva ohje kuvineen on Windows 7:lle. Kuten edellä jo totesin, tämä auttaa siinä tapauksessa, että uudelleen käynnistyminen johtuu Windowsin kaatumisesta sammutuksen yhteydessä, mutta se ei millään tavalla korjaa kaatumisen syytä, joka voi olla yhtä hyvin ajuri- kuin rautavikakin.
     
  10. Miccis

    Miccis Regular member

    Liittynyt:
    10.03.2008
    Viestejä:
    223
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Mulla on win 10 järjestelmänä. Mahtaako olla sama polku kun win 7?
     
  11. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,263
    Kiitokset:
    1,293
    Pisteet:
    243
    Katteleppas kympistä tuon ohjeen mukaan --> #6
     
  12. Miccis

    Miccis Regular member

    Liittynyt:
    10.03.2008
    Viestejä:
    223
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Tein tuon ohjeen mukaan vianmäärityksen, mut tuli ilmoitus ´vianmääritys ei pystynyt tunnistamaan ongelmaa´. Katoin piruuttani tuon win 7:lle tarkoitetun ohjeen ja sama polku löytyi kyllä 10:kin. Poistin täpän tuosta kohtaa mikä kuvassa on. Nyt jäädään odotteleen miten käy. Millähän selvittäisin tuon vian syyn?
     
    Viimeksi muokattu: 05.12.2017
  13. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,900
    Kiitokset:
    1,252
    Pisteet:
    223
    Ongelma voi ihan hyvin olla ohjelmisto kuin myös laitepuolella haittaohjelmia unohtamatta.

    Lataa minitoolbox työpöydälle.
    https://www.bleepingcomputer.com/download/minitoolbox/

    Aukaise minitoolbox ja pistä valinta ruutuihin.
    List last 10 event viewer errors
    List devices - Only problems
    List minidump files
    Klikkaa Go
    Kun tarkistus on valmis loki aukeaa, litä se tänne.


    Lataa AdwCleaner Tyyöpöydälle
    Aukaise AdwCleaaner ja valitse "scan" ja jos jotain löytyi "clean". Mahdollisten löytöjen poiston jälkeen käynnistä kone uudelleen. Tarkistuksen loki löytyy, C:\AdwCleaner\ Voit myös käyttää ohjelmassa itsesään olevaa lokin hakua.

    Lataa ja aja Eset online scan.
     
  14. Miccis

    Miccis Regular member

    Liittynyt:
    10.03.2008
    Viestejä:
    223
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Tässä näitä lokeja :

    MiniToolBox by Farbar Version: 17-06-2016
    Ran by Mika (administrator) on 08-12-2017 at 12:31:04
    Running from "C:\Users\Mika\Desktop"
    Microsoft Windows 10 Home (X86)
    Model: HP Compaq dc7800 Ultra-slim Desktop Manufacturer: Hewlett-Packard
    Boot Mode: Normal
    ***************************************************************************

    ========================= Event log errors: ===============================

    Application errors:
    ==================
    Error: (12/06/2017 10:01:08 PM) (Source: Microsoft-Windows-Immersive-Shell) (User: DESKTOP-MMGLFJV)
    Description: Sovelluksen Microsoft.Windows.Cortana_cw5n1h2txyewy!CortanaUI aktivointi epäonnistui, virhe: -2144927141. Lisätietoja on Microsoft-Windows-TWinUI/Toiminnassa-lokissa.

    Error: (12/05/2017 06:33:44 PM) (Source: Microsoft-Windows-CAPI2) (User: )
    Description: Salauspalvelut eivät voineet käsitellä OnIdentity()-kutsua järjestelmän kirjoitusobjektissa.


    Details:
    AddLegacyDriverFiles: Unable to back up image of binary Microsoftin linkkikerroksen etsintäprotokolla.

    System Error:
    Käyttö estetty.
    .

    Error: (12/05/2017 05:28:44 PM) (Source: Microsoft-Windows-Immersive-Shell) (User: DESKTOP-MMGLFJV)
    Description: Sovelluksen Microsoft.Windows.ContentDeliveryManager_cw5n1h2txyewy!App aktivointi epäonnistui, virhe: -2147023170. Lisätietoja on Microsoft-Windows-TWinUI/Toiminnassa-lokissa.

    Error: (12/05/2017 05:28:44 PM) (Source: Microsoft-Windows-Immersive-Shell) (User: DESKTOP-MMGLFJV)
    Description: Sovelluksen Microsoft.Windows.ContentDeliveryManager_cw5n1h2txyewy!App aktivointi epäonnistui, virhe: -2147023170. Lisätietoja on Microsoft-Windows-TWinUI/Toiminnassa-lokissa.

    Error: (12/05/2017 05:28:44 PM) (Source: Microsoft-Windows-Immersive-Shell) (User: DESKTOP-MMGLFJV)
    Description: Sovelluksen Microsoft.Windows.ContentDeliveryManager_cw5n1h2txyewy!App aktivointi epäonnistui, virhe: -2147023170. Lisätietoja on Microsoft-Windows-TWinUI/Toiminnassa-lokissa.

    Error: (12/05/2017 05:28:44 PM) (Source: Microsoft-Windows-Immersive-Shell) (User: DESKTOP-MMGLFJV)
    Description: Sovelluksen Microsoft.Windows.ContentDeliveryManager_cw5n1h2txyewy!App aktivointi epäonnistui, virhe: -2144927142. Lisätietoja on Microsoft-Windows-TWinUI/Toiminnassa-lokissa.

    Error: (12/05/2017 05:28:44 PM) (Source: Microsoft-Windows-Immersive-Shell) (User: DESKTOP-MMGLFJV)
    Description: Sovelluksen Microsoft.Windows.ContentDeliveryManager_cw5n1h2txyewy!App aktivointi epäonnistui, virhe: -2144927142. Lisätietoja on Microsoft-Windows-TWinUI/Toiminnassa-lokissa.

    Error: (12/05/2017 05:28:44 PM) (Source: Microsoft-Windows-Immersive-Shell) (User: DESKTOP-MMGLFJV)
    Description: Sovelluksen Microsoft.Windows.ContentDeliveryManager_cw5n1h2txyewy!App aktivointi epäonnistui, virhe: -2144927142. Lisätietoja on Microsoft-Windows-TWinUI/Toiminnassa-lokissa.

    Error: (12/05/2017 05:28:43 PM) (Source: Microsoft-Windows-Immersive-Shell) (User: DESKTOP-MMGLFJV)
    Description: Sovelluksen Microsoft.SkypeApp_kzf8qxf38zg5c!ppleae38af2e007f4358a809ac99a64a67c1 aktivointi epäonnistui, virhe: -2144927142. Lisätietoja on Microsoft-Windows-TWinUI/Toiminnassa-lokissa.

    Error: (11/28/2017 06:11:19 PM) (Source: Microsoft-Windows-CAPI2) (User: )
    Description: Salauspalvelut eivät voineet käsitellä OnIdentity()-kutsua järjestelmän kirjoitusobjektissa.


    Details:
    AddLegacyDriverFiles: Unable to back up image of binary Microsoftin linkkikerroksen etsintäprotokolla.

    System Error:
    Käyttö estetty.
    .


    System errors:
    =============
    Error: (12/06/2017 10:01:08 PM) (Source: DCOM) (User: DESKTOP-MMGLFJV)
    Description: Microsoft.Windows.Cortana_1.8.12.15063_neutral_neutral_cw5n1h2txyewy!CortanaUI.AppX6jbm6fjqte5wzzrf5807m7eq0z44q5gf.mca

    Error: (12/05/2017 05:28:44 PM) (Source: DCOM) (User: DESKTOP-MMGLFJV)
    Description: Microsoft.SkypeApp_12.9.604.0_x86__kzf8qxf38zg5c!App.AppX85gcbw533amccd2rr8qswxymhfj649t2.mca

    Error: (12/02/2017 04:03:40 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
    Description: Aikakatkaisu (30000 millisekuntia) odotettaessa tapahtuman vastausta WSearch-palvelusta.

    Error: (12/02/2017 04:02:21 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
    Description: Aikakatkaisu (30000 millisekuntia) odotettaessa tapahtuman vastausta WSearch-palvelusta.

    Error: (11/27/2017 05:45:19 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
    Description: Palvelua DigitalWave.Update.Service ei voi käynnistää. Virhekoodi on
    %%1053 = Palvelu ei vastannut aloitus- tai kontrollipyyntöön ajoissa.


    Error: (11/27/2017 05:45:19 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
    Description: Aikakatkaisu (30000 millisekuntia) odotettaessa DigitalWave.Update.Service-palvelun yhteyden muodostusta.

    Error: (11/27/2017 05:45:14 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
    Description: Palvelua CldFlt ei voi käynnistää. Virhekoodi on
    %%50 = Pyyntöä ei tueta.


    Error: (11/27/2017 05:45:15 PM) (Source: EventLog) (User: )
    Description: Edellinen järjestelmän sammutus (14.08.02, ‎27.‎11.‎2017) oli odottamaton.

    Error: (11/26/2017 04:06:26 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
    Description: Palvelua DigitalWave.Update.Service ei voi käynnistää. Virhekoodi on
    %%1053 = Palvelu ei vastannut aloitus- tai kontrollipyyntöön ajoissa.


    Error: (11/26/2017 04:06:26 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
    Description: Aikakatkaisu (30000 millisekuntia) odotettaessa DigitalWave.Update.Service-palvelun yhteyden muodostusta.


    Microsoft Office Sessions:
    =========================
    Error: (12/06/2017 10:01:08 PM) (Source: Microsoft-Windows-Immersive-Shell)(User: DESKTOP-MMGLFJV)
    Description: Microsoft.Windows.Cortana_cw5n1h2txyewy!CortanaUI-2144927141

    Error: (12/05/2017 06:33:44 PM) (Source: Microsoft-Windows-CAPI2)(User: )
    Description:
    Details:
    AddLegacyDriverFiles: Unable to back up image of binary Microsoftin linkkikerroksen etsintäprotokolla.

    System Error:
    Käyttö estetty.

    Error: (12/05/2017 05:28:44 PM) (Source: Microsoft-Windows-Immersive-Shell)(User: DESKTOP-MMGLFJV)
    Description: Microsoft.Windows.ContentDeliveryManager_cw5n1h2txyewy!App-2147023170

    Error: (12/05/2017 05:28:44 PM) (Source: Microsoft-Windows-Immersive-Shell)(User: DESKTOP-MMGLFJV)
    Description: Microsoft.Windows.ContentDeliveryManager_cw5n1h2txyewy!App-2147023170

    Error: (12/05/2017 05:28:44 PM) (Source: Microsoft-Windows-Immersive-Shell)(User: DESKTOP-MMGLFJV)
    Description: Microsoft.Windows.ContentDeliveryManager_cw5n1h2txyewy!App-2147023170

    Error: (12/05/2017 05:28:44 PM) (Source: Microsoft-Windows-Immersive-Shell)(User: DESKTOP-MMGLFJV)
    Description: Microsoft.Windows.ContentDeliveryManager_cw5n1h2txyewy!App-2144927142

    Error: (12/05/2017 05:28:44 PM) (Source: Microsoft-Windows-Immersive-Shell)(User: DESKTOP-MMGLFJV)
    Description: Microsoft.Windows.ContentDeliveryManager_cw5n1h2txyewy!App-2144927142

    Error: (12/05/2017 05:28:44 PM) (Source: Microsoft-Windows-Immersive-Shell)(User: DESKTOP-MMGLFJV)
    Description: Microsoft.Windows.ContentDeliveryManager_cw5n1h2txyewy!App-2144927142

    Error: (12/05/2017 05:28:43 PM) (Source: Microsoft-Windows-Immersive-Shell)(User: DESKTOP-MMGLFJV)
    Description: Microsoft.SkypeApp_kzf8qxf38zg5c!ppleae38af2e007f4358a809ac99a64a67c1-2144927142

    Error: (11/28/2017 06:11:19 PM) (Source: Microsoft-Windows-CAPI2)(User: )
    Description:
    Details:
    AddLegacyDriverFiles: Unable to back up image of binary Microsoftin linkkikerroksen etsintäprotokolla.

    System Error:
    Käyttö estetty.


    CodeIntegrity Errors:
    ===================================
    Date: 2017-12-08 12:29:56.442
    Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume2\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume2\Program Files\Bonjour\mdnsNSP.dll that did not meet the Custom 3 / Antimalware signing level requirements.

    Date: 2017-12-08 12:29:56.440
    Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume2\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume2\Program Files\Bonjour\mdnsNSP.dll that did not meet the Custom 3 / Antimalware signing level requirements.

    Date: 2017-12-08 12:06:30.010
    Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume2\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume2\Program Files\Bonjour\mdnsNSP.dll that did not meet the Custom 3 / Antimalware signing level requirements.

    Date: 2017-12-08 12:06:30.007
    Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume2\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume2\Program Files\Bonjour\mdnsNSP.dll that did not meet the Custom 3 / Antimalware signing level requirements.

    Date: 2017-12-06 20:21:42.038
    Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume2\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume2\Program Files\Bonjour\mdnsNSP.dll that did not meet the Custom 3 / Antimalware signing level requirements.

    Date: 2017-12-06 20:21:42.036
    Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume2\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume2\Program Files\Bonjour\mdnsNSP.dll that did not meet the Custom 3 / Antimalware signing level requirements.

    Date: 2017-12-05 17:36:05.185
    Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume2\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume2\Program Files\Bonjour\mdnsNSP.dll that did not meet the Custom 3 / Antimalware signing level requirements.

    Date: 2017-12-05 17:36:05.183
    Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume2\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume2\Program Files\Bonjour\mdnsNSP.dll that did not meet the Custom 3 / Antimalware signing level requirements.

    Date: 2017-12-04 17:26:54.916
    Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume2\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume2\Program Files\Bonjour\mdnsNSP.dll that did not meet the Custom 3 / Antimalware signing level requirements.

    Date: 2017-12-04 17:26:54.914
    Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume2\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume2\Program Files\Bonjour\mdnsNSP.dll that did not meet the Custom 3 / Antimalware signing level requirements.


    ========================= Devices: ================================

    Name: PCI-sarjaportti
    Description: PCI-sarjaportti
    Class Guid:
    Manufacturer:
    Service:
    Device ID: PCI\VEN_8086&DEV_29B7&SUBSYS_281A103C&REV_02\3&B1BFB68&0&1B
    Problem: : The drivers for this device are not installed. (Code 28)
    Resolution: To install the drivers for this device, click "Update Driver", which starts the Hardware Update wizard.

    Name: PS/2-yhteensopiva hiiri
    Description: PS/2-yhteensopiva hiiri
    Class Guid: {4d36e96f-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
    Manufacturer: Microsoft
    Service: i8042prt
    Device ID: ACPI\PNP0F13\4&1025D548&0
    Problem: : This device is not present, is not working properly, or does not have all its drivers installed. (Code 24)
    Resolution: The device is installed incorrectly. The problem could be a hardware failure, or a new driver might be needed.
    Devices stay in this state if they have been prepared for removal.
    After you remove the device, this error disappears.Remove the device, and this error should be resolved.

    Name: Yksinkertainen PCI-tietoliikenneohjain
    Description: Yksinkertainen PCI-tietoliikenneohjain
    Class Guid:
    Manufacturer:
    Service:
    Device ID: PCI\VEN_8086&DEV_29B4&SUBSYS_281A103C&REV_02\3&B1BFB68&0&18
    Problem: : The drivers for this device are not installed. (Code 28)
    Resolution: To install the drivers for this device, click "Update Driver", which starts the Hardware Update wizard.

    ========================= Minidump Files ==================================

    No minidump file found


    **** End of log ****

    # AdwCleaner 7.0.5.0 - Logfile created on Fri Dec 08 10:36:15 2017
    # Updated on 2017/29/11 by Malwarebytes
    # Database: 12-08-2017.1
    # Running on Windows 10 Home (X86)
    # Mode: scan
    # Support: https://www.malwarebytes.com/support

    ***** [ Services ] *****

    No malicious services found.

    ***** [ Folders ] *****

    No malicious folders found.

    ***** [ Files ] *****

    PUP.Optional.Legacy, C:\Users\Mika\AppData\Roaming\Installer.dat


    ***** [ DLL ] *****

    No malicious DLLs found.

    ***** [ WMI ] *****

    No malicious WMI found.

    ***** [ Shortcuts ] *****

    No malicious shortcuts found.

    ***** [ Tasks ] *****

    No malicious tasks found.

    ***** [ Registry ] *****

    PUP.Optional.Legacy, [Key] - HKU\S-1-5-21-1000719754-4054453481-1426451664-1001\Software\CoinisRevShare
    PUP.Optional.Legacy, [Key] - HKU\S-1-5-21-1000719754-4054453481-1426451664-1001-{ED1FC765-E35E-4C3D-BF15-2C2B11260CE4}-11302017195004458\Software\CoinisRevShare
    PUP.Optional.Legacy, [Key] - HKCU\Software\CoinisRevShare
    PUP.Optional.Legacy, [Key] - HKLM\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{1112F282-7099-4624-A439-DB29D6551552}
    PUP.Optional.Legacy, [Key] - HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{FA7B2795-C0C8-4A58-8672-3F8D80CC0270}
    PUP.Optional.Legacy, [Key] - HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{47A1DF02-BCE4-40C3-AE47-E3EA09A65E4A}
    PUP.Optional.ProductSetup.A, [Key] - HKU\S-1-5-21-1000719754-4054453481-1426451664-1001\Software\PRODUCTSETUP
    PUP.Optional.ProductSetup.A, [Key] - HKU\S-1-5-21-1000719754-4054453481-1426451664-1001-{ED1FC765-E35E-4C3D-BF15-2C2B11260CE4}-11302017195004458\Software\PRODUCTSETUP
    PUP.Optional.ProductSetup.A, [Key] - HKCU\Software\PRODUCTSETUP


    ***** [ Firefox (and derivatives) ] *****

    No malicious Firefox entries.

    ***** [ Chromium (and derivatives) ] *****

    No malicious Chromium entries.



    *************************



    ########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt ##########

    Tohon eset online scanneriin en löydä tarkistuslokia. Pitäiskö löytyä?
     
  15. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,900
    Kiitokset:
    1,252
    Pisteet:
    223
    Eset lokin pitäisi löytyä: C:\Program Files\EsetOnlineScanner\log.txt
    Jos eset ei löytänyt mitään ei tarvitse sitä pistää.

    Tuolla minitoolboxin lokissa ei ollut oikein mitään ihmeellistä. Kerran oli kone sammunut odottamatta (27.11)
    Muistatko sammutitko koneen itse virtapainikkeesta vai sammuiko se itsestään? Kolme ajuria puuttuu myös mutta ne tuskin aiheuttaa alkuperäistä ongelmaa.

    Tarkista HDD:/ SSD:n kunto crystaldiskinfolla.
    https://crystalmark.info/download/index-e.html

    Ota tarvittaessa vaikka kuvankaappaus tai kuva ja pistä tänne.

    Jos levy on kunnoossa kokeile toistuuko ongelma puhtaan käynnistyksen jälkeen. Alla ohje.
    https://support.microsoft.com/fi-fi/help/929135/how-to-perform-a-clean-boot-in-windows
    Kohdassa 3. muista piilottaa Microsoftin palvelut.

    Tämän jälkeen käytä konetta jonkin aikaa normaalisti, että näet toistuuko ongelma.
     
  16. Miccis

    Miccis Regular member

    Liittynyt:
    10.03.2008
    Viestejä:
    223
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Oon sammuttanut itse. Kone ei sammu itsestään, ainoastaan käynnistyy uudestaan sammuttaessa. Tota Eset lokia ei löydy. Skannasin uudestaan eikä mitään löytyny. Tarvitko muista kovalevyistä tiedot? CDI.
     
  17. Miccis

    Miccis Regular member

    Liittynyt:
    10.03.2008
    Viestejä:
    223
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Lueskelin uudestaan viestiketjua ja huomasin maininnan puuttuvista ajureista. Mitkäs ne on ja tarvisko ne kenties jostain tähän asentaa?
     
  18. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,900
    Kiitokset:
    1,252
    Pisteet:
    223
    Outoa, tuo lokin sijanti on Esetin sivulta otettu. Esetillä on tosin kaksi eri ohjetta (1. 2) tuolle sijainnille, jotenkin ajattelin että tuo pistämäni olisi uudempi koska toisessa tarvitsee ottaa piilotettuja tiedostoja näkyviin. Noh täytyy jossain välissä tarkista missä se sijaitsee.

    Crystaldiskinfo näyttää kaikille levyille sinistä joten ei tarvitse ottaa muista kuvaa.

    Mene seuraavalla sivulle ja kokeile HP:n automaattista tunnistusta ja katso löytääö se ajureita.
    http://www8.hp.com/ae/en/drivers.html

    En usko että noiden ajureiden puute kuitenkaan aiheuttaa tuota alussa mainittua ongelmaa. Toki täysin varma en ole.

    Kokeilitko jo tuota linkkaamaani puhdasta käynnistystä?

    Tarkista onko päivityksiä saatavilla, tarkista siitäkin huolimatta vaikka siellä lukisi että "Laitteeesi on ajan tasalla".
     
  19. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,175
    Kiitokset:
    1,223
    Pisteet:
    243
    Oikutteleeko sammutus yhä? Kyseessä näyttää olevan 10 vuotta vanha PC, johon on asennettu Windows 10. Minulla on olemattomat kokemukset itse kympistä, mutta minua ei hämmästyttäisi, vaikka ongelma johtuisi koneen raudan ja Windows 10:n yhteensopimattomuudesta. Ajureita Windows 10:lle tuohon ei saa.
     
  20. Miccis

    Miccis Regular member

    Liittynyt:
    10.03.2008
    Viestejä:
    223
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Joo, kokeilin puhdasta käynnistystä ja nyt kone on sammunut ihan kiltisti muutaman kerran.
    Ostin tän tosiaan jokunen vuosi takaperin käytettynä ja tässä oli silloin win7. Asensin itse win10 tähän silloin kun se tuli ja oon niin katunut. En pystynyt enää palauttaan win7. Katon noita päivityksiä ja ajureita (suomalainen ei usko ennenkun näkee ) tässä joku päivä kun ehtii.
     
  21. Miccis

    Miccis Regular member

    Liittynyt:
    10.03.2008
    Viestejä:
    223
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    http://www8.hp.com/ae/en/drivers.html
    Tältä sivustolta en pääse tarkastamaan ajureita.
     

Jaa tämä sivu