1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

USB3 laitevirhe

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi djjari 09.10.2018.

  1. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,148
    Kiitokset:
    1,199
    Pisteet:
    243
    Voi voi, olisit nyt ladannut USB-tikulle suoraan tuon 1803 ja tehnyt sillä asennuksen. Nyt teet tavallaan kaksi asennusta, ensin ikivanhan ja sen päälle päivitys uusimpaan.;)

    Kysyin tuolla aikaisemmin pari kertaa yhtä asiaa, onko sinulla vastausta siihen?
     
  2.  
  3. djjari

    djjari Active member

    Liittynyt:
    17.12.2010
    Viestejä:
    1,117
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    Vanhan saa varmaan kuitenkin poistettua
     
  4. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,148
    Kiitokset:
    1,199
    Pisteet:
    243
  5. djjari

    djjari Active member

    Liittynyt:
    17.12.2010
    Viestejä:
    1,117
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    Sori en huomannut,mikä kysymys oli
     
  6. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,148
    Kiitokset:
    1,199
    Pisteet:
    243
    Tätä kyselin.
     
  7. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,094
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Olisi mielenkiintoista saada tietää, onko asia tosiaan noin. Linkin ohje alkaa sanoilla:" Tämän työkalun avulla voit suorittaa uusimman Windows 10 Home ‑version tai Windows 10 Pro ‑version asennuksen ja poistaa sovellukset, jotka olet itse asentanut tai jotka valmistaja on asentanut tietokoneeseesi valmiiksi. Halutessasi voit säilyttää henkilökohtaiset tiedostosi." Itse ymmärrän tuon niin, että se asentaa uusimman Windows 10-version, joka on satavilla. Samaan viittaa seuraavankin linkin ohje:
    https://www.howtogeek.com/265054/how-to-easily-reinstall-windows-10-without-the-bloatware/

    Tuon Media Creation Toolin toiminta ja sillä luodun asennusmedian käyttö on tietysti selvää ja yksiselitteistä, mutta itse ymmärrän tuon RefreshWindowsTool on oikotie uusimman version puhtaaseen asennukseen. Mutta, kuten sanoin, Windows 10 on minulle vielä aika tuntematon, koska itse käytän vielä Seiskaa.

    P.S. Tuo vuoden 2015 version asennnus uuden päivityksen pohjaksi on todellakin huono idea.
     
  8. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,148
    Kiitokset:
    1,199
    Pisteet:
    243
    Kuten sanoin, en tuota ole kokeillut, mutta kaippa sieltäkin virheellinen versio on pois vedetty.
    Mutta itse tehty asennusmedia Media Creation Tool sivulta on minusta ainoa oikea tapa asentaa.
    Minulla ei ole mitään blotwarea (ei valmiskone) koneellani ja haluan tehdä todella aina puhtaan asennuksen, poistamaalla kaiken ja tyhjentämällä koko levyn, siksi en tuota lähtisi edes kokeilemaan.
    Itse kun tekee, tietää, mitä on tehty.
     
    Viimeksi muokattu: 10.10.2018
  9. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,094
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Se on varmasti oikea tapa, mutta onko se ainoa oikea? Asiaa lähemmin tuntemattomasta vaikuttaa edellä olleiden linkkien perusteella, että toisella tapaa voisi nopeammin päästä samaan tulokseen.
    Voisiko tuo ilmoitus johtua siitä, että aloituspostaaja oli poistanut windows.old-kansion, joka olisi mahdollistanut palautuksen?
     
  10. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,148
    Kiitokset:
    1,199
    Pisteet:
    243
    Tein edellisen viestin loppuun lisäyksen, jossa selitin vähän motivaatiotani.
    Kyllä se RefreshWindowsToolillakin onnistuu jos hyväksyy pakettiratkaisuja, tietämättä, mitä tai miten se tehdään.
     
  11. djjari

    djjari Active member

    Liittynyt:
    17.12.2010
    Viestejä:
    1,117
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    Joo olin poistanut sen windows.old kansion,sillon vaan en ollut tietoinen vielä siitä,että se uusin päivitys tuotti ongelmia
     
  12. djjari

    djjari Active member

    Liittynyt:
    17.12.2010
    Viestejä:
    1,117
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    Tuo ominaisuuspäivitys 1803 on pian valmis,olisiko se siis suositeltavaa jos käynnistän sen refreshwindowstool ohjelman,vai mitä nyt teen,kun saisi tän nyt sillain ettei tän kanssa enään tule ongelmia,harmi että tämä meni näin taas
     
  13. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,148
    Kiitokset:
    1,199
    Pisteet:
    243
    Ei tarvitse tehdä mitään (miksi pitäisi?), sinullahan tulee tuon päivityksen 1803 jälkeen tämän hetkinen uusin versio.
    Ei taatusti ole mitään ideaa alkaa samalla versiolla, samaa versiota uudelleen päivittää, menisi vähän Hölmölän tapaan.

    Hölmöys oli sen 2015 version asennus pohjalle, mutta päivitetty nyt uusimmaksi.

    edit: sen verran vielä tuosta Windows.old kansiosta, jos päivityksenä tekee asennuksen, niin se kannattaa säilytää tuon väh. 10 päivää ennen poistoa.
     
  14. djjari

    djjari Active member

    Liittynyt:
    17.12.2010
    Viestejä:
    1,117
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    Mitähän tuo pertti sitten tällä viestillä tarkoitti.
    Tuo vuoden 2015 version asennnus uuden päivityksen pohjaksi on todellakin huono idea.

    Sellasta nyt en itse heti tajunnut,kun sen päivityksen windows updaten kauttakin saa niin ajattelin sen niin
     
  15. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,148
    Kiitokset:
    1,199
    Pisteet:
    243
    Nyt en ymmärrä, mistä kysymys.
    Tee asennusmedia itsellesi media Creation Toolilla, niin saat asennusmedian viimeisellä versiolla aina sen tehdessäsi.
    Minäkin taisin sanoa tuon 2015 versiosta, että huono idea pohjalle asentaa.

    edit: siksi huono, miksi asentaa alle version, jonka tukiaikakin on jo loppunut, kun uuden version voi suoraan asentaa ilman vanhaa.
     
    Viimeksi muokattu: 10.10.2018
  16. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,094
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Tämä meni nyt aika sekavaksi ja taisin pudota jossakin vaiheessa kärryiltä.
    Minulle ja ilmeisesti myös tarantellalle tuli noista viesteistä käsitys, että asensit ensit vanhalta levylta vuoden 2015 Win 10-version ja aloit sitten päivittää sitä 1803-versioksi. Tämä oli(si ollut) tarpeetonta ja aikaa vievää, koska olisit voinut asentaa suoraan 1803-version.

    Niin tai näin, mutta nyt koneessasi on kuitenkin tuo 1803-versio eli uusin toimiva Windows 10. Microsoft tekee nyt joitakin säätöjä ja korjauksia ennen kuin laittaa uudelleen jakeluun October 2018-version. Ainakaan sitä ennen sinun ei tarvitse tehdä mitään.
     
  17. djjari

    djjari Active member

    Liittynyt:
    17.12.2010
    Viestejä:
    1,117
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    Tuo päivitys kestää kauan,onko normaalia,80%nyt valmiina,mutta tuo 80%on pysynyt tuossa samassa kohtaa jo todella kauan ei edisty yhtään,kun ei nyt vaan taas olis jumiutunut siihen
     
  18. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,094
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Eli teit sen sittenkin tuolla vaikeimmalla tavalla, vaikka välillä jo luulin ymmärtäneeni väärin. Vaikea sanoa, mikä on "normaalia", kun kukaan ei normaalisti päivitä nyt noin vanhaa versiota. Käytännössä tuollainen päivitys tarkoittaa Windows 10:n asentamista uudelleen, joka voi kestää "todella kauan".

    Voisi kuitenkin olla hyvä idea unohtaa vanha asennuslevy ja tehdä huomenna uusi asennusmedia (levy tai USB-tikku) tuosta linkistä:
    https://www.microsoft.com/fi-fi/software-download/windows10
    Siltä voit sitten asentaa varmasti toimivan Windows 10 1803-version.
     
  19. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,148
    Kiitokset:
    1,199
    Pisteet:
    243
    Ei tuollaisia päivityksinä edes pitäisi tehdä.
    Lataa työkalut nyt ja tee USB-tikulle se asennusmedia https://www.microsoft.com/fi-fi/software-download/windows10 ja tee sillä puhdas asennus "mukautettu" vaihtoehdolla, jossa poistat levyn kaikki osiot ja alat asennuksen suoraan osioimattomalle (varaamaton) levylle ja ohita tuotelisenssiin kyse vastaamalla "Minulla ei ole tuotelisenssiä".

    Tällä tavalla pääset kaikkein helpommalla, ei ole vanhat pohjalla sotkemassa päivitystä.
    Puhdas asennus on varsin nopea toimi.
    Kun vastaajat ovat lähellä, kannattaisi aina kysyä ensin miten tehdään.
     
  20. djjari

    djjari Active member

    Liittynyt:
    17.12.2010
    Viestejä:
    1,117
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    Aivan,täytyy tehdä niin,ei ihme että koneessani on ollut aijemminkin ongelmia,pitääkö tuo asennus aloittaa biossin kautta ja sieltä valita se käynnistys,vai kuinka
     
  21. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,148
    Kiitokset:
    1,199
    Pisteet:
    243
    :) Paras ja helpoin tapa asennuksen aloittamaiseen on Boot Menusta, eli käynnistysvalikon avulla käynnistyksessä. Tällöin asennus eka bootin jälkeen jatkuu normaalisti asennettavalta käyttöjärjestemälevyltä.

    :( Huonompi tapa on jos menet biossista laittamaan asennustikun bootilla, tässä tavassa pitää asennustikku tempaista pois heti ekalla uudelleen käynnistyskerralla, muuten asennus alkaa uudelleen. Eli asentajan pitää tässä olla tarkkanam että asennus jatkuisi normaalisti asennettavalta käyttöjärjestelmälevyltä.

    Melkein heti asennuksen alussa tulee ikkuna, "Aktivoi Windows" jossa kyselee tuotelisenssiä, vastaa "Minulla ei ole tuotelisenssiä". Silloin aktivointi perustuu aikaisempaan aktivointiin.

    Tee se asennus nyt ehdottomasto "Mukautettu" vaihtoehdolla, jossa kohdassa "Minne haluat asentaa Windowsin?" poistat kaikki vanhat asennusosiot kovalevylta. Sen jälkeen aloitat asennuksen suoraan osioimattomalta (varaamatom) levylta "Seuraava" napilla
     
    Viimeksi muokattu: 11.10.2018

Jaa tämä sivu