1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

USB- vs PCI-digi-tv-sovitin

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi Cerpele 17.07.2007.

  1. Cerpele

    Cerpele Member

    Liittynyt:
    10.07.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen hankkimassa uutta tietokonetta ja tulevaisuudessa kenties uutta digi-tv-sovitinta. Ennestään löytyy usbiin tökättävä Pinnaclen PCTV 200e-sovitin ja sen toiminta on ollut hyvin vaihtelevaa. Tällä hetkellä keskusyksikkö on pöydän alla eikä kuvan näkyvyydestä ole toivoakaan. Katsotaan miten on uuden koneen kanssa.

    ...mutta itse asiaan:

    Onko ulkoisissa ja sisäisissä digi-tv-sovittimissa mitään perusteellisia eroja? Itselläni on semmoinen aivan hatusta temmattu mutu, että koneen sisälle tungettavissa sovittimissa on enemmän poweria itsessään => muu kone ei kuormitu niin paljoa => homma toimii sulavammin. Tarua vai totta?
    Onko sovittimilla muita eroavaisuuksia?

    Kartoitan asiaa lähinnä sen takia, että tiedän pitääkö rueta katselemaan emoa, jossa on reilusti PCI-paikkoja.
     
  2.  
  3. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Minulla on sekä USB, että PCI-kortti. Näiden toiminnassa en ole huomannut mitään eroa. USB on tietysti mukavampi käsitellä jos aikoo käyttää sitä myös muissa koneissa.

    On antennin signaali riittävä?

    Normaalisti digisovittimien kanssa tulevat katseluohjelmat ovat ala-arvoisia joita on toisinaan vaikea saada toimimaan.
    Tähän löytyy ratkaisu täältä, voisi sanoa, että on katseluohjelmien eliittiä:
    http://www.dvbviewer.com/fi/index.php?page=ordering
     
  4. Cerpele

    Cerpele Member

    Liittynyt:
    10.07.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ProgDVB:tä oon käyttänyt tähän asti (Pinnaclen oman hirviön ja ShowShitterin jälkeen siis). Homma toimi kuin unelma, kun keskusyksikkö oli pöydällä. Nyt kun toi koppa on pöydän alla niin Quality = 100% ja Signal level = 50%.
    Antenniläpyskä yltää pöydälle mutta ilmeisesti se saa häiriötä jostain pöydän jaloista tms? USB-hubia ja -jatkojohtoakin on tullut kokeiltua mutta laitetta ei löydy tällöin ollenkaan tai liitäntä on "vajaa".

    Odottelen ton uuden koneen saapumisen ja katselen sitten mihin tämä nykyinen usbiläpyskä pystyy.
     
  5. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Antennin sijainti on huono, liitä jatkojohto ja etsi sille uudelleen hyvä kohta. Yleensä se pitäisi olla mahdollisimman lähellä ikkunaa, jossa voit käännellä sitä ja etsiä parhaan suunnan.

    edit: virhe
     
    Viimeksi muokattu: 17.07.2007

Jaa tämä sivu