1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

USB vai PCI-kortti? ja muuta digitvstä koneessa

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi jaagu 10.12.2008.

  1. jaagu

    jaagu Member

    Liittynyt:
    01.08.2007
    Viestejä:
    55
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Morjes! Eli olen katsellut näitä digivirittimiä koneeseen, ja niitä löytyy usb:nä sekä pci-korttina. Kumpi näistä olisi kannattavampi laadun suhteen jne. + / - ?

    Olisi tässä ostamassa digiviritintä joka toimii tietokoneessa. Jossa olisi äänen ja kuvanlaatu hyvä!

    En tiedä näistä paljoa, joten voisiko joku kertoa vähän hintalaatusuhteesta, että minkä hintaista kannattiaisi lähteä ostamaan.

    Itse bongasin esimerkiksi tämmöisen: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=22249

    Onko tuo liian halpa, mukiin menevä? Saako kalliimmalla paremman "laatuisen" jne..

    Kiitos!
     
    Viimeksi muokattu: 10.12.2008
  2.  
  3. mali99

    mali99 Regular member

    Liittynyt:
    06.12.2006
    Viestejä:
    429
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuo Reddo on ihan ok. Olen käyttänyt sitä matka-tv:nä kannettavalla Dvbviewerin kanssa.

    Jotkut usb-vastaanottimet voivat lämmetä pidemmässä käytössä liikaa ja siitä saattaa tulla ongelmia.
    En ole huomannut lämpenemistä Reddon kanssa, mutta käyttö on ollut aika vähäistä, koska normaalisti käytän pci-kaapelivastaanottimia.
    Tietysti lämpöongelmia voit tulla pci-kortinkin kanssa jos kotelon ilmanvaihto ei toimi kunnolla.

    Kuvanlaatu on joka laitteessa identtinen, koska vastaanotin toimii verkkokortin tavoin ja ottaa vastaan saman datan joka toisessa päässä lähetetään.
    Eroja tulee jos vaikkapa laitteen herkkyys on huono ja aiheutuu esim. pätkimistä. Kuvan- ja äänenlaadun ratkaisee lähinnä käytettävä koodekki.
     
  4. jaagu

    jaagu Member

    Liittynyt:
    01.08.2007
    Viestejä:
    55
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  5. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itsellä on tuosta Technotrendistä sen vanhempi 1500-malli ja ihan hienosti on pelannut. DVBviewer on sitten tuon lisäksi pakollinen optio. Technotrendin oma softa on niin kuraa että sitä ei voi käyttää.
    Jos tahdot maksukanavia katsoa, niin tuohon tarvitaan vielä kaveriksi CI-moduuli ja Conax-kortinlukija.
     
  6. Miikkax

    Miikkax Member

    Liittynyt:
    12.01.2008
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mul on toi vlc-player ja oon kattonu sil leffoi ja hyvin on toiminut, mut ku ennen kattosin digitv:tä windows mediacentteril ja sit kyllästyin siihen ku oli aika huono nii miten saa näkymään vlc:ssä digitv:n. Mulla on "Pinnacle PCTV 72e DVB-T Stick Solo" tai joku simmone ja haluaisin tv näkymään tosa vlc:ssä joten miten toimin, oisko jollain kokeneemmalla neuvoja.
     

Jaa tämä sivu