1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma USB-levyaseman tunnuskirjaimen vaihtaminen

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Timontti 07.03.2022.

  1. Timontti

    Timontti Regular member

    Liittynyt:
    31.05.2005
    Viestejä:
    110
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Otan Windows 10 -pöytäkoneesta varmuuskopioita ulkoiselle USB-levylle, jolle Windows on aiemmin antanut kirjaimen (F). Yhtenä päivänä laitoin siihen porttiin muistitikun, jolloin se sai kirjaimen (F) ja kun sitten kytkin myös tuon levyn koneeseen, siitä tuli asema (H). Mutta nyt kun sitä muistitikkua ei ole enää ollut siinä koneessa moneen päivään, Windows antaa tuolle levylle edelleenkin kirjaimen (H) riippumatta siitä, mihin USB-porttiin sen kytken. - Onko jokin keino muuttaa asema (H) asemaksi (F)? Se olisi tarpeellista, koska minulla on erilaisia varmuuskopiointirutiineja määritelty siten, että kohdelevy on (F) enkä viitsisi määritellä niitä uudelleen.
     
    Viimeksi muokattu: 07.03.2022
  2.  
  3. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,148
    Kiitokset:
    1,199
    Pisteet:
    243
    Levynhallinnassa voit vaihtaa asemakirjaimen hiiren oikealla napilla, "Muuta asemakirjain ja polku".
     
  4. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,530
    Kiitokset:
    232
    Pisteet:
    93
    Paree olis muuttaa se varmistusasema loppupäähän aakkosia (XYZ) ja tehdä ne skriptit uusiksi.

    T: Vesku
     
  5. Timontti

    Timontti Regular member

    Liittynyt:
    31.05.2005
    Viestejä:
    110
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Ratkaisu löytyi: ""Napsauta aloituspainiketta kakkospainikkeella ja valitse Levynhallinta." Muu onkin sitten itsestäänselvää. Eilen hain tuota toimintoa Ohjauspaneelista, mutta eihän se sieltä löytynyt. Olen käyttänyt tuota valikkoa joskus aiemminkin, mutta siitä on jo vuosia ja olin välillä unohtanut sen. - Kiitos auttamisyrityksistä!
     
  6. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,148
    Kiitokset:
    1,199
    Pisteet:
    243
    Olisit kysynyt sitä heti, kun ei aina tiedä kysyjän osaamista, miten tarkat ohjeet pitäisi antaa.
    - Jäikö täsmäohje auttamisyritykseksi?
     
  7. Timontti

    Timontti Regular member

    Liittynyt:
    31.05.2005
    Viestejä:
    110
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Sen jälkeen, kun löysin Levynhallinnan, kaikki olikin jo itsestään selvää. Enhän osannut kysyä "Mistä löydän Levynhallinnan?", kun en tiennyt sen nimisen toiminnon olemassaolosta, vaikka olen sitä itsekin joskus kauan sitten käyttänyt. Etsin siis ensin Resurssienhallinnasta mahdollisuutta muuttaa levyn polkua ja sitten Ohjauspaneelista.
     
  8. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,148
    Kiitokset:
    1,199
    Pisteet:
    243
    Tiesit kai Levynhallinnasta, koska ohjeeni oli "Levynhallinnassa voit vaihtaa asemakirjaimen hiiren oikealla napilla".
     

Jaa tämä sivu