1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

United Dvx4066 divx-soitin

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi xmasa 16.12.2003.

  1. Krizze

    Krizze Member

    Liittynyt:
    29.11.2003
    Viestejä:
    33
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo sillähän se lähti tulille
    tänks ;D
     
  2.  
  3. rele

    rele Guest

    Ohessa mencoder ohje jos haluat lisätä leffaan tuon tekstityksen. Sillä saa tekstityksen helposti leffaan kun antaa oheisen komennon:

    mencoder -sub subfile.srt -subfont-text-scale 3 -o outfile.avi -oac copy -ovc lavc -lavcopts "vcodec=mpeg4:vbitrate=1000:vhq:v4mv:vqmin=2:vlelim=-4:vcelim=7:lumi_mask=0.07:dark_mask=0.10:naq:vqcomp=0.7:vqblur=0.2:mpeg_quant" infile.avi

    1 MHz:n prossulla menee 35 minsaa 700 megasen leffan 'tekstittämiseen'. Tämä komento itseasassa enkoodaa leffan uudestaan ja tekstitys lisätään itse kuviin.
     
  4. joojoo74

    joojoo74 Member

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nii mihin toi sit kirjotellaan... ja onko tämä vastaus rukouksiimme(textit divx/xvid)
     
  5. v-max

    v-max Member

    Liittynyt:
    18.01.2004
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    voi olla et toi on vastaus sun rukouksiin ei mun.
    mulla auttoi kun lauantaina palautin ton unitedin anttilaan ja otin tilalle philipsin DVD 737.
    NYT NÄKYY TEKSTIT ja muutenkin pelittää hienosti suosittelen.
     
  6. Krizze

    Krizze Member

    Liittynyt:
    29.11.2003
    Viestejä:
    33
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hmm kattelin tossa Battle Royalen ja ihmettelin kun tuli niitä tilastoja tapoista että tekstit meni yli ruudun varmaan 3cm. Kummastakin päästä jäi puuttumaan kirjaimia

    leffa on anamorphinen laajakuva
    Firmware 41241

    Sony KV-32LS65 32" laajakuvatelevisio
    United 4066M

    ei kyl nyt kovin vakuuttavasti alkanu tää alku ainakaan :)

     
    Viimeksi muokattu: 18.01.2004
  7. rele

    rele Guest

    Sorry, hieman puutteellinen tuo mun ohje. mencoder on softa jolla voi windows tai linux purkissa enkoodata divx ja xvid leffoja. Elikkä sillä saa lisättyä leffaan tekstitykset ja toistavan dvd/mpeg4 laitteen ei tartte ymmärtää mitään subtitle tiedostoista.
     
  8. Tinamies

    Tinamies Regular member

    Liittynyt:
    28.12.2003
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tekstityksen saa myös Gordian Knotilla kätevästi mukaan. Sen kun valitsee .srt-tiedoston ja niin tekstit tulevat esimmäiseen versioon mukaan. Ei tarvitse mitään uudelleenkoodauksia.

    Millä resolutiolla teette XviD:t DVD-ripeistä?
     
    Viimeksi muokattu: 18.01.2004
  9. diski

    diski Regular member

    Liittynyt:
    09.01.2004
    Viestejä:
    164
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Viimeksi muokattu: 18.01.2004
  10. Tinamies

    Tinamies Regular member

    Liittynyt:
    28.12.2003
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä. Mulla on versio 0.28.7. Subtitles-välilehden takaa Configure. Sieltä saa kaiken tarpeellisen.
     
  11. versus

    versus Guest

    eli käsitinkö oikein eli tolla gordian knotilla tai mencoderilla saa tekstitykset näkymään vaikka united dvx 4066m? jos pitää paikkansa niin mistä löytyy toi mencoderin ohjelma?
     
  12. rele

    rele Guest

  13. procold

    procold Member

    Liittynyt:
    21.03.2003
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Miten ton saa toimimaan windowsissa?
    Sorry tyhmä kysymys tähän väliin.
     
  14. rele

    rele Guest

    lataa linkistä mplayer-mingw32... zip paketti ja pura se vaikka c levylle. Tään jälkeen anna seuraavanlainen komento:

    c:\mplayer\mencoder.exe -sub tekstitys.sub -subfont-text-scale 3 -o uusileffa.avi -oac copy -ovc lavc -lavcopts "vcodec=mpeg4:vbitrate=1000:vhq:v4mv:vqmin=2:vlelim=-4:vcelim=7:lumi_mask=0.07:dark_mask=0.10:naq:vqcomp=0.7:vqblur=0.2:mpeg_quant" sunleffa.avi

    Säädä vbitrate arvoa alkuperäisen videon bitraten mukaan. Installoinnin jälkeen voit lukea tarkemmat käyttöohjeet browserilla tiedostosta: C:\mplayer\man_page.html

    Mä itse käytän kylläkin linux versiota joten en ole verifioinut softan toimivuutta win32 ympäristössä. Linuxissa toimii erinomaisesti.

    Se toinen zippi mplayer-wingui-previ... on skinipaketti tuolle mplayer osalle joka on tehokas mpeg4 toistosofta pc:lle, soittaa paremmin videot kuin mediaplayer mikäli on ongelmia videon nykimisessä toistossa.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 18.01.2004
  15. joojoo74

    joojoo74 Member

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sori en tajuu pitääkö toi juttu kirjottaa komentoriville? Missä toi sub filu ja filmi filu pitää olla? mihin se enkoodaa sen uuden pätkän (kansioon) ja toimiiko toi mencoder vaan siinä komentorivillä?
    T:nyyppä
     
  16. rele

    rele Guest

    mencoder komennossa 'tekstitys.sub' on haluttu tekstitystiedoston nimi. 'uusileffa.avi' on uuden kirjoitettavan tiedoston nimi ja 'sunleffa.avi' on video tiedosto josta luetaan käsiteltävä video. Tuon voi kirjoittaa komentoriville.
     
  17. make200

    make200 Regular member

    Liittynyt:
    26.11.2001
    Viestejä:
    258
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    v-max
    oon suunnitellu kans philips 737 ostoa mutta
    vieläkö siinä on tekstitykset keltaisena jos katot .srt/.sub tekstejä?
    vai saako sen korjattua jotenkin?
     
  18. v-max

    v-max Member

    Liittynyt:
    18.01.2004
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ovat vielä keltaisia
    äkkiä siihen tottuu
     
  19. Tinamies

    Tinamies Regular member

    Liittynyt:
    28.12.2003
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    [Tinamies, mun firmware VER 41241/5. PAL divx 5.11 toimii, eli mulla ongelma tulee silloin kun divx 5.11 framerate on 30 tai yli. Xvid toisalta toimii hienosti joten konvertoin sen filen siihen ja nyt toimii.]

    Diski, tein Gordian Knotilla XviD, 25fps, 720X384, 900kbps. Näytti IHAN paskalta. Siis värit huojuu ja välillä tulee hirveätä pikselimössöä. Oikein alkoi hävettää että näkeeköhän naapurit..
     
  20. diski

    diski Regular member

    Liittynyt:
    09.01.2004
    Viestejä:
    164
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tinamies, toivottavasti naapurit ei nähnyt :)

    Itse olen käyttänyt canopus procoder:ia viimeksi tein 2pass:ina ( 1pass 2000 kbps). 1pass 900 noin isolla resolutiolla voi olla "pikkasen" kökkönen.

    En ole mikään asiantuntija, olen kokeilemalla löytänyt oikean tavan, 1pass aika korkeilla arvoila ja sitten 2pass pienentää fileä niin että 1.5 tunnin videopätkä mahtuu esim 2:lle CD:lle (tai jopa 1:lle jos 1pass on tosi korkeila arvoilla mutta kestää tällä 3gigasella koneellakin KAUAN!)
     
    Viimeksi muokattu: 20.01.2004
  21. Tinamies

    Tinamies Regular member

    Liittynyt:
    28.12.2003
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitä hjelvettiä. Vaihdoin siihen 2-pässiin. Kooderi pääsee 16kB saakka ja sanoo: 'An unknown error occured (may be corrupted data). (error code -100).
     

Jaa tämä sivu