1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

United 4076M uusi Ääkkös Firmware 3.07

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi mabreaker 27.07.2004.

  1. torronenp

    torronenp Guest

    Alkuperäisellä firmwarella näkyi myös MPEG1-videot moitteettomasti. Samoja levyjä olen yrittänyt tällä uudella versiolla katsoa, mutta huonoin tuloksin.
     
  2.  
  3. eddie2nd

    eddie2nd Member

    Liittynyt:
    09.09.2004
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla olis talles se 4067k firmware
     
  4. torronenp

    torronenp Guest

    Pystytkö laittamaan firmiksen esim. johonkin nettiin? Sähköpostillakin voit laittaa jos onnistuu. Olisihan se hyvä että alkuperäinen firmware olisi jossain kaikkien saatavilla jos vaikka sattuu blue screenit tulemaan ruutuun :)
     
  5. Zombie2

    Zombie2 Guest

    Niin tolla eddien firmiksellähän ei tee mitään ellei oo sitä serial-kaapelia ja jos on niin sittehän sen voi ite ottaa talteen.
    Pystyykö kukaan varmistamaan ton mpeg-bugin?
     
  6. torronenp

    torronenp Guest

    Vaihdoin mabreakerin firmwaresta recospan versioon, tulokset:

    -Etupaneelin ledin standby-väri vaihtui vihreästä punaiseksi. Alkuperäisessä versiossa ledi on punainen.

    -MPEG1-videot rupesivat näkymään moitteettomasti, ilman nykimistä.

    -Eräs div3-DivX (Low motion)-video, joka mabreakerin firmwarella tökki melko pahasti, näkyy ilman mitään moitteita. Tekstityskin toimii kahdella rivillä, tosin skandit ei toimi ja usein alimmaisen tekstirivin loppuun tulee kirjain A.

    -Valikossa kielet englanti, saksa ja italia. Italian valitsemalla kieleksi ei tule suomi, vaan italia, johtuen ilmeisesti siitä että päivitys asennettiin mabreakerin version päälle. Alkuperäisessä versiossa kielivalintoja on runsaasti.

    -Nopeampi levyjen/videoiden tunnistus

    Loppupäätelmä: recospan versio toimii luotettavammin kuin mabreakerin versio. Ainoa miinuspuoli on skandien puuttuminen teksteistä sekä suomen kielen puuttuminen valikoista, englannilla tosin pärjää mainiosti.

     
  7. Zombie2

    Zombie2 Guest

    ja laitteen napit eivät toimi?
    Tuo skandien lisääminen ei luulis olevan paha homma,mabreakerin sivuilla on fontti-ja kielityökaluja
     
  8. torronenp

    torronenp Guest

    Laitteen etupaneelin napit toimivat! Huomasin vielä yhden muutoksen huonompaan päin jos verrataan alkuperäiseen firmwareen. Ainakaan recospan versiossa ei pysty yhtäaikaa kuuntelemaan mp3-musiikkia ja katselemaan jpeg-kuvia. Alkuperäisellä versiolla tuo toimii nimittäin oikein hyvin. Puhun nyt siis nimenomaan 4067K-versiosta.

    Nuo päivitysversiot eivät ilmeisesti osaa hyödyntää laitteen koko muistia (suurempi muisti kuin 4067M:ssä)
     
  9. Veekku

    Veekku Guest

    Onkos kenelläkään muulla sellaista ongelmaa että joissain leffoissa tekstit näkyy alussa hyvin mutta sitten yhtäkkiä hävittää ne. Mulla on siis 4067k johon asennettu mabreakerin firmis.
     
  10. Zombie2

    Zombie2 Guest

    torronenp - ootko kokeillu tota ekaa mabreakerin firmistä,joka aloitti tän threadin,onko siinäkin samat viat?

    Voiko kukaan vahvistaa tai kumota tuon mpeg-videoiden nykimisongelman mabreakerin firmiksellä?
     
  11. azzer

    azzer Member

    Liittynyt:
    18.09.2004
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    - Veekku : sama ongelma mulla. Alussa leffojen tekstit näkyvät jonkin aikaa, mutta häviävät sitten. Mulla laite on 4067M mabreakerin firmiksellä.

    Toinen ongelma on se, että monet xvid-leffat pätkivät koko leffan ajan. Ääni kyllä kuuluu oikein, mutta kuva nykii lähes koko ajan. Välillä on joitakin sekuntteja kestäviä pätkiä, jolloin kuva ei pätki. Muutamat leffat pätkivät kyllä jo ennen firmiksen vaihtoakin. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia? Olisikohan tuo laite alunperinkin ollut rikki?
     
  12. torronenp

    torronenp Guest

    Zombie2: En ole kokeillut mabreakerin firmiksistä muuta versiota kuin sitä missä toimii etupaneelin napit.

    MTKRemaker muuten lukee sen alkuperäisen 4067K:n firmwaren, ilmoittaa vaan että checksum ei ole oikea ja ehdottaa sen korjaamista. En ole kuitenkaan uskaltanut kokeilla siirtoa koneeseen, koska minulla ei vielä ole sarjakaapelia ja joutuisin tekemään sen CD-päivityksenä...

     
  13. tilt71

    tilt71 Member

    Liittynyt:
    21.09.2004
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei yks pikku juttu ennen kuin alan päivittää 4067K:ta. Kun on tullut valituksia kuvan ja äänen pätkimisistä ja RGB:n toimimattomuudesta niin TOIMIIHAN kone muuten kuitenkin päivityksen jälkeen OK ( normaalit DVD:T ja kuva CD:T ja MP3:set ja siis mpegitkin jotenkin) eli ei kai kone kuitenkaan kaatopaikalle joudu mabreakerin päivityksen jälkeen joudu. Jätkät hei.
     
  14. torronenp

    torronenp Guest

    Kyllä kone toimii, siis pystyt katsomaan DVD-leffoja, kuuntelemaan mp3-musiikkia ja katsomaan jpeg-kuvia. Tosin kahta viimeksimainittua et pysty tekemään yhtä aikaa niinkuin tehdasversiolla. mpeg1-videot tökkivät pahasti, mutta ei laitetta nyt sentään kaatopaikalle tarvitse viedä ;)
     
  15. vempula

    vempula Regular member

    Liittynyt:
    08.08.2004
    Viestejä:
    288
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    http://www.dangaard.fi/Default.asp?ID=37

    Että jätetääs ne kaatopaikka reissut väliin, jooko..

     
    Viimeksi muokattu: 04.10.2004
  16. eddie2nd

    eddie2nd Member

    Liittynyt:
    09.09.2004
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mahtavaa viimeinkin
     
  17. DXI

    DXI Guest

    mitä mahtaa tapahtua jos ton 4076k mallin dangaardin firmwaren asentaa 4076m malliin? Mulla on oma 4076m vähän reistaillu sillä paremmalla madbreakerin firmwarella, esim. tekstit lähtee kesken leffan näkyvistä
     
  18. eddie2nd

    eddie2nd Member

    Liittynyt:
    09.09.2004
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei taida sopia sinne flashille 4067M 8Mbit ja 4067K 16Mbit.
     
  19. Zombie2

    Zombie2 Guest

    Ilmeisesti kaikki tällä MTK piirillä toimivat laitteet hukkaa tekstit silloin tällöin. Kato Yamada ja Procaster keskustelut. Siihen on jotain kikkoja keksitty
     
  20. eddie2nd

    eddie2nd Member

    Liittynyt:
    09.09.2004
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Vois tuo uusi dangaardin firmware ainakin sopia tuohon 4067m malliin vie noin 1Mt.
     
  21. mabreaker

    mabreaker Member

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Noniin..

    Ensinnäkin mukavaa että täällä on näin paljon kommentteja =)

    Sitten tuosta mun Firmiksestä eli se on tarkoitettu 4067M malliin jossa on vain 32MB muistia ja 1MB flash.. Eli se ei käytä kaikkea 64MB mikä löytyy 4067K mallista eikä vie koko 2MB flashia..

    Firmiksiä on liikkeellä siis ainakin kaksi eri versiota.. Molemmat ovat H&B 3220 firmwareja versiota 1.07 (orig 3.06) joita on muokattu siten, että ensimmäiseen versioon oli vai lisätty suomen kieli.. eli valikoissa näkyi italia eivätkä etupaneelin nappulat toimineet.. Parannellussa versiossa on muokattu menu jossa näkyy suomi myös tekstitys ja audio valinnoissa.. Lisäksi etupaneelin nappulat toimivat.

    Kaikki minulla olevat mpegit ja divx ovat toimineet kyseisellä firmiksellä kaikkein parhaiten. Ja olen testannut/muokannut ainakin 40 eri firmwarea.

    Jos jotakuta kuitenkin kiinnostaa niin kannattaa myös kokeilla Lumatronin/Technican uutta firmistä. Jotkut ovat niitä kehuneet. Niissä on suomen kieli valmiina ja keskitetyt divx tekstit. Itselläni kuitenkin monissa divx leffoissa audio ja video menevät epätahtiin :( Etupaneelin nappulat eivät toimi ilman muokkausta.
    http://www.netlogic.se/updates/

    United 4067K mallin omistajien kannattaa varmasti myös kokeilla Zensonic Z330 firmistä. [bold]Siihen täytyy kuitenkin ensin vaihtaa kaukosäätimen (Remote) ja etupaneelin (Button) nappulat.[/bold] Tämä onnistuu esim MTK ReMakerillä, jonka voi ladata kotisivultani
    (http://personal.inet.fi/koti/mabreaker/mabreaker/mediatek/). Zensonicin firmware päivitykset löytyvät osoitteesta :
    http://www.zensonic.com/support.php

    Jos on asian tiimoilta kysyttävään niin yritän vastata sähköposteihin kunhan ehdin.. Tällä hetkellä olen hyvin yhteyksissä ympäri maailmaa olevien Mediatekin MT13x9 piirin "asiantuntijoiden" kanssa. Paljon tieto asiasta saa myös Yahoo keskustelu palstalta http://groups.yahoo.com/group/mt13x9


    MaB (mabreaker@hotmail.com)
     

Jaa tämä sivu