En kyllä tunnista itseäni kuvauksestasi: Ongelmasi alkavat olla sitä luokkaa että suosittelen sitä uudelleenasennusta. Ja omassa läppärissäni palautus ei kysy mitään; toki läppäri on ollut minulla kokoajan, enkä ole laittanut mitään salasanoja. Kysyykö käynnistettäessä jotakin salasanaa? Pääsetkö biosiin ilman salasanaa? Jos nämä ovat ilman salasanaa en usko että palautusosion käyttökään kysyy mitään ja jos kysyy niin ne pitänee jättää tyhjäksi. Ja jos salasanoja on joku määritellyt sinne ja et niitä tiedä niin palautusta et voi tehdä...ei sen kummempaa... Pääset luultavimmin helpoimmalla asentamalla Vistan uusiksi ja jos et itse saa sitä tehtyä kannattaa maksaa jollekulle, joka sen hallitsee, muutama euro hommasta. Onnea yrityksille!!!
Tuon ohjekirjan mukaan, olisi pitänyt luoda varmuuskopio kiintolevylle tai dvd.lle. Jos tuo jäänyt tekemättä voi olla vaikeaa palauttaa, ehkä huollossa? ftp://ftp.work.acer-euro.com/notebook/travelmate_7520/manual/ http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/tm_7520.html Edit: tuo virhe (\Device\HarddiskVolume2\Windows\System32\drivers\tcpip.sys)(KB931099) liittyneen (Windows Defender on Vista). Netin pätkiminen hyvinkin rr24.sen vanhasta firmwares.ta.
Kiitos kaikista ohjeista. Muutama sana tämän hetken tilanteesta. kriittisin ongelma on ratkaistu, kiitos Tukisin, viestiketjussa "CD-asema kadonnut, palutusosio käyttöön?" http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/754454 Olen puinut ongelmia monissa ketjuissa, mutta toisaalta jutun alkuperäinen aihe on ollut kaikissa vähän eri, vaikka saman koneen ongelmat niissä tulee vastaan. Tuskinpa Tukis olisi tähän ketjuun eksynyt toimivan ohjeensa kanssa. Nyt tilanne näyttää siltä, että vinukkaa ei tarvitse uudelleenasentaa *koputtaa puuta* cd/dvd-aseman katoaminen ratkesi. Ajuri oli kunnossa, mutta rekisteriavainta piti vähän muokata, nyt asema löytyy taas. Huh. Microsoft. NET Framework päivittyi tänään melkien puolivahingossa HIPPII! Aamusella kävin katsomassa päivityshistoriaa, siellä oli kaksi epäonnistunutta päivitystä, joten yritin uudelleen. Nyt se Framework 3.5 päivittyi ja netti ei pätki just nyt ainakaan niin paljon. Täähän toimii melkein nopeasti Tuo microsoftin support päivitys kyllä kiinnostais vielä kokeilla, jos korjais sen "tcpip"-tiedoston. Toisaalta hassua, että mulla on kovalevyllä Qoobox-kansio - Quarantine - Registry_backups-kansio ja siellä tcpip (jonka luontipäivämäärä 28.2.09) No täähän on just se ongelmantuottaja tcpip, ja tämän kansion hujo just tänään määräsi poistettavaksi. Minä en löydä koneeltani BIOSsia. Mikä se on ja missä? Nuijja: Täytyy luoda palautuslevy vastaisuuden varalle, jos tästä nyt selvitään. Mutta kyl kai tuo palautusosiokin ihan toimiva on. Täätynee tutustua manuaaliin, mutta huh, se on niin monimutkaista...
BIOS <-Wikipediasta Painele käynnistyksen aikana >Del< näppäintä, niin pääset biossiin. Mutta siellä älä tee mitään, ilman täyttä varmuutta asiasta mitä olet puuhaammassa.
Yritin ladata tätä päivitystä KB952709, mutta tuli herja, että "tämä päivitys ei koske sinun tietokonettasi" tai vastaava. Voiko päivitykset ladata entisten päälle, vai pitäisikö vanhat/mahdollisesti vioittuneet poistaa alta? Miten? Päivityshistorian mukaan nimittäin tää on ladattu jo 9.7.2008. Entä voinko ladata uudelleen koko service pack1:n jos alla on vanha mutta mahdollisesti vioittunut? Vai täytyykö se ensin poistaa/miten/mistä? Ei ole ainakaan lisää/poista sovellutuksessa.