1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ratkaistu UHD-värit

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi wwallu 28.02.2018.

  1. KBH5050

    KBH5050 Regular member

    Liittynyt:
    26.12.2006
    Viestejä:
    258
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Ota EaseUs Todo Backupilla varmuuskopio ensin ulkopuoliselle kovolle, tuo ohjelma on ilmainen, minä olen yhdessä kotilaitteista käyttänyt ilmaisversiota ja muutamissa muissa maksullisia, joita sai joskus halvalla. Minulla ainakin toiminut hyvin, joskus joutunut palauttamaan koko laitteen ja sujuu ok, USB 3 kovon kautta aika nopea, tuo ilmaisversio hidastelee kyllä.
    https://www.easeus.com/backup-software/personal.html
     
    wwallu kiitti tästä.
  2.  
  3. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Tulipahan kloonattua ssd lopultakin. Pitäisi näköjään asentaan kaikki viitisen sataa peliä uudelleen. Onpa kätevä systeemi.
     
  4. KBH5050

    KBH5050 Regular member

    Liittynyt:
    26.12.2006
    Viestejä:
    258
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Et tainnut tehdä tuolla ehdottamallani EaseUs Todolla, se kyllä palauttaa kaiken ainakin minulla on tehnyt, vaikka kahdelta kovolta ja toinen 2 Tt osioitu kahdeksi. Kaikki toimivat kuten ennenkin ja mitään ei hävinnyt.
     
  5. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Kloonausohjelma teki varmuuskopiot.

    Steam löytyi varttitunnin odottelun jälkeen. Originia ja uplaytä tuo ei kuitenkaan viitsinyt kloonata.

    Edit: Eikä kun nythän minä sekoilen oikein urakalla. Origin ja uplay on kovalevyllä. Mitä ihmettä noille pitäisi tehdä että pelit alkaisivat toimimaan taas? Uudelleenasennuksessa menisi pari viikkoa.

    Edit2: Rakkine näköjään vaihtanut kovalevyjen asematunnukset päittäin joten ei ihme ettei pelitä. Nuohan ilmeisesti voi napsauttaa levynhallinnassa takaisin?
     
    Viimeksi muokattu: 29.11.2018
    KBH5050 kiitti tästä.
  6. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Kolme päivää toimi uudella ssd:llä ja sitten taas kuoleman mustaa ruutua. Jee.

    Navetan taakse ja amd:tä tilalle.
     
  7. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    wwallulla ei nyt oikein rokkaa hommat. :( Mikä ssd kyseessä? Saitko ne asematunnukset ja muut varmasti kohdilleen?

    muoks. typo
     
    Viimeksi muokattu: 02.12.2018
  8. KBH5050

    KBH5050 Regular member

    Liittynyt:
    26.12.2006
    Viestejä:
    258
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Huh, huh, vastustaa näemmä muillakin, mutta kyllä se siitä sitten...
     
  9. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Tuosta ostin levyn https://www.verkkokauppa.com/fi/product/19471/jvrhm/WD-Green-240-Gt-SATA-III-SSD-2-5-SSD-kovalevy (hinta tosin oli tasan neljä kymppiä). Ei kummoinen, vaan eihän nykyaikana muutenkaan ole tarjolla kuin kertakäyttörihkamaa. Luulisi tuonkin sentään puoli vuotta kestävän.

    Kaiken pitäisi olla kunnossa. Ei vaan pelaa. Pitänee katsella gigantista joku rotisko minkä saa lähettää takuuhuoltoon sellaisenaan.
     
  10. KBH5050

    KBH5050 Regular member

    Liittynyt:
    26.12.2006
    Viestejä:
    258
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Miksi valmis, ihmettelen hieman, koska avustat paljon toisia uuden laitteen osia hankkiessa, pitääkö nopeasti saada? Minä lopetin valmiiden ostamisen nelisen vuotta sitten, kun kertoivat, että vanhaan laitteeseen tulisi alkuperäisen emon hankkiminen tuhottoman kalliiksi, jos enää saisikaan ja toisenlaista emoa ei voi tuohon laittaa, voisivat kyllä kokeilla, mikäli maksan, mutta onnistumisesta ei takeita. Lähinnä monien maksullisten asennettujen ohjelmien takia ja laajojen kuva- ja videotiedostojen takia olisin halunnut. Ostin kuitenkin uuden kootun ja sitten täydellisen varmuuskopion siirsin uudelle ja poistelin maksulliset ohjelmat ja asennuskoodit olivat tallessa, niin tärkeimmät sain asennettua uuteen. Uuteen asensin uuden käyttöjärjestelmän ja sitten ohjelmat, vanhan kovolta kopioin suoraan telakointiasemalta muut tärkeät tiedostot.
    Tuo toki vei aikaa paljon, mutta varakone oli, että pystyin kyllä netissä olemaan ja kaiken muun tarpeellisen tekemään.
     
  11. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Helppo ja nopea takuuvaihto on noussut ykköskriteeriksi nykyään. Tuo kun kuitenkin on ensisijaisesti työkone, ja pc ei toimi vaikka millaisista osista kasaisi (suosittelen jatkossa pelaajille konsolia, tai sitten jätän lyyrin vastuulle koko konepakettiosion).

    Eilen illalla toimi taas muutaman tunnin jäätymättä. Taidan luovuttaa ja päivittää kymppiin. Jospa tuo samalla korjaisi kiukuttelevan tiedostojärjestelmän. Nyt kun on huono aika lähteä giganttiin ostoksille koska puolen vuoden päästä saisi paljon paremman koneen.
     
  12. i9Extreme

    i9Extreme Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2011
    Viestejä:
    2,669
    Kiitokset:
    402
    Pisteet:
    113
    :cool:
     
  13. KBH5050

    KBH5050 Regular member

    Liittynyt:
    26.12.2006
    Viestejä:
    258
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Jos työhommissa tarvii, niin nopeaan on tietysti saatava. Kymppi kyllä helpotti paljon, kun laitteet päivitin siihen, seiskassa oli paljon enemmän ongelmia minulla.
     
  14. i9Extreme

    i9Extreme Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2011
    Viestejä:
    2,669
    Kiitokset:
    402
    Pisteet:
    113
    10: iä täällä on esitetty jo vuosia wwallulle. Halunut vain pitää 7: aa vaikka väkisin.;)
     
    KBH5050 kiitti tästä.
  15. KBH5050

    KBH5050 Regular member

    Liittynyt:
    26.12.2006
    Viestejä:
    258
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Niin, tiedän kyllä toisiakin, jotka eivät luovu seiskasta, mutta tuo on kyllä niitä jokaisen henkilökohtaisia asioita, joihin en oikein halua ottaa isommin kantaa. Joskus tulee mieleen, kuinka dossista päästiin winukkaan ja olikohan 3.11 ja siitä edelleen kait 95, kautta Vistaan. Vistakin tuntui ensin isolta harppaukselta, kun siihen heti päivitin, mutta surkeus paljastui kyllä aika pian. Moni myös linuxin versioihin on ihastunut ja ei luovu.Näin maallikkokäyttäjälle Win 10 on erinomaiseksi kehitetty, etenkin, kun päivitykset uudempiin versioihin ovat olleet ilmaisia, toivottavasti pysyvät, jota hieman pohdin toisinaan.
    Nuo kait ovat osittain myös nk. makuasioita, sanoi kissa kun per..ttään nuoli ;)
     
  16. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Paljonko päivitykseen pitäisi varata aikaa? Siirtonopeus on parhaimmillaan jotain 2,5 gt/s.

    Edit: 2,5 mt/s taitaa olla lähempänä totuutta.
     
    Viimeksi muokattu: 04.12.2018
  17. KBH5050

    KBH5050 Regular member

    Liittynyt:
    26.12.2006
    Viestejä:
    258
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Tuohon en uskalla vastata, minulla on jo niin kauan, kun ne päivitin, heti mahdollisuuden tultua. Esimerkkinä 8 vanha läppärini Toshiba LT Satellite L350-262, jossa vain 4gt ddr2, eikä voinut lisätä enempää, celeron prossu,
    tuntikausia(ainakin 5-6) meni. Mutta ei nikotellut lainkaan, kuten jotkin toiset, uudemmat laitteet. Uudemmilla, riippuen kokoonpanosta nopein ehkäpä pari tuntia. Nämä ovat kyllä mutu arvoja, koska, kuten kerroin aikaa kauan. Puhdas asennus tietysti valtavan paljon nopeampi ja jos M$:n sivuilta lataat, niin tulee automaattisesti uusin versio, työkalua luodessasi. Avastin jouduin ottamaan yhdeltä koneelta pois päivitykseen, että onnistui tuo päivitys ja jotain muutakin ollut, mutta jos ei onnistu, niin palaa kyllä vanhaan versioon kiltisti, niinkuin minulle kävi tosi vanhaa Fujitsu Siemensiä(muistakseni 12v ikää)päivittäessäni ja yritin useasti, aina kympin uuden version tullessa.
    Sinulla varmaan kauemmin, koska peliarsenaalisi lie suuri.
    Lähinnä laitteen speksit määrittelevät asennusajan, siirtonopeudella ei ole niinkään merkitystä.
     
    Viimeksi muokattu: 04.12.2018
    wwallu kiitti tästä.
  18. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Puhdas asennus suunnilleen 500 pelin kanssa on niin saatanallinen savotta että siihen ei ihan vähästä viitsi ryhtyä. Kympillä toki hyvä jos puolet noista peleistä toimii, mutta sitähän ei tiedä mitkä ennen kuin kokeilee. Päivityksen voi kaiken lisäksi perua jos ei auta ongelmiin.
     
  19. KBH5050

    KBH5050 Regular member

    Liittynyt:
    26.12.2006
    Viestejä:
    258
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Ei varmasti kannatakaan tuo puhdas asennus. Minulla kyllä kaikki palautui ennalleen, tuossa, jota en lainkaan saanut kympiksi ja yrityksiä oli monta, aina uusimman version ilmestyessä ja välilläkin...
    Tuo, että minulla palautui kaikki ok, ei ole tae siitä, että sinulla kävisi samoin, joten koko järjestelmän palautuskopio sulla olikin kunnossa. Minä en ilman sellaista olisi edes yrittänyt, niin paljon tauhkaa on ollut omilla laitteillani.
    Aikaa sulla takuulla kuluu tuohon, mutta kun totut kymppiin, niin alkaa tuntumaan hyvältä, ainakin minä aluksi oudoksuin ja hieman mietin, tuliko oikea ratkaisu, mutta aika korjasi ja nyt en kyllä vaihtaisi toiseen.
     
  20. i9Extreme

    i9Extreme Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2011
    Viestejä:
    2,669
    Kiitokset:
    402
    Pisteet:
    113
    Jos vain päivität, et joudu pelejä uudelleen asentamaan.
     
  21. KBH5050

    KBH5050 Regular member

    Liittynyt:
    26.12.2006
    Viestejä:
    258
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Riippuu kaiketi peleistä. Minä jouduin joihinkin laitteiseen asentamaan uudelleen jotain ohjelmaa, heitti toimimasta kympissä.
     

Jaa tämä sivu