tyhme kysymys prossusta&tahnasta

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi pullava 23.09.2011.

1. power_age

power_age Active member

Kiitokset:
    163
    Pisteet:
    93
    Niin kun jo sanoin järjestä ja sen käytöstä joka tarkoittaa typeryytäkin, vaikka sitä järkeä ei mulle ole kovinkaan paljoa suotu, jotai muuta olen kyllä ehtinyt tekeen visiin enemmämkin kun näiden t.koneiden kanssa roplaamista, kuitenkin aina löytyy joku joka on enemmän tehnyt niitä muitakin roplaamisia.

Juuri niin sellainen on pelleilyä tahnan pehmentäminen kuin mielestän vanhan tahnankanssa pelaaminen, melkein sama kun vaihtais esim. vetarienkumit jotka hahoomis pisteessä tms. ja heittäis vanhat vaseliinit takas jne.... selkiskö.

Yleensä vain ns. hätätapauksissa toimitaan noin, jos on pakko saada homma toimiin eikä ole uutta tai homma muutenkin just leviis hetkenä minä hyvänsä mut on mentävä laitteella/teilla eteenpäin minkä pääsee, just silloin käytetävillä joku tuon tyypinen vahtoehto, se joko levii ennen kun uusi tulee tai sitten kestää siihen asti että on uusi vaihtaa tilalle, jos kestää vaihto käy usein helpommin uuteen.

Mulle on loppujen aivan sama jos vaikka haluaa laittaa tätä prossun ja coolerin väliin, kestääpä ainakin lämpöä sen ovat näemmä huommanneet autopuolellakin. http://www.martelius.com/index.php?module=ekauppa&type=2&product=CHE785-200

2.  
  3. aba120

aba120 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Yleensä käytetään piitahnaa ja hopeatahnaa.
    Onko kukaan käyttänyt kuparitahnaa prossun ja coolerin välissä
    tai näytönohjaimem coolerissa.

Viimeksi muokattu: 04.10.2011
  4. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Ei ole ollenkaan sama asia. Uusi tahna ei ole välttämättä yhtään parempi kuin vanha. Vanha voi olla jopa parempi ellei asiansa osaava laita uutta tahnaa. Prossu ei hajoa vanhan tahnan kanssa eikä vanha tahna ole kulutustuote mikä pitää uusia tietyn väliajoin.

Kysyjän tilanteeseen en voi enää vaikuttaa mutta seuraavilla kerroilla ehkä kannattaisi neuvoa että asenna siili ja testaa miten lämmöt pysyy kurissa. Ei mene näin rahat hukkaan.

5. pullava

pullava Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu, sitten myöhemmin. Toistaiseksi en aio kellottaa ja tuo intelin vakiocooleri riittää ihan hyvin. :)

Tuota Nexuksen 30% hopeatahnaa saa muuten parhaimmillaan alle eurolla/tuubi:

http://shop.microsail.fi/thermal-paste.html

Tosin alin mahdollinen tilaussumma tuolta on 30€...

6. Voltaren

Voltaren Regular member

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Itse olen parhaaseen tulokseen päässyt vanhalla kunnon arctic silver 5:dellä.
    Sitä voin suositella.

Jaa tämä sivu