1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Tyhjien dvd-levyjen tilaaminen...

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi ah66533 10.11.2003.

  1. Pehu

    Pehu Member

    Liittynyt:
    27.01.2002
    Viestejä:
    62
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    >Olen täysin samaa mieltä vzk:n kanssa Princojen toiminnasta, sata levyä on tullut
    >jo poltettua ja yhtään mukin alusta ei ole tullut.

    Se on hienoa, että pelittää. Muutama kaveri, jotka käyttävät dvd-r levyjä enempi ammattimaisesti, haukkuvat ne syvään kuiluun.

    >Poltetut Princon levyt toimivat täydellisesti ainakin viidessä
    >eri stand alone soittimessa.

    Ongelmat monesti tulevatkin PS2 ja Xbox käytössä. Myös standalone soittimien kanssa. Samoin yksi argumentti levylle on sen kestävyys. Halpa levy voi kestää muutaman vuoden, mä haluan että kama on luettavissa vielä 10 vuodenkin jälkeen. Minimissään.

    >joka tapauksessa en ymmärrä miten yhden tai kahden käyttäjän kokemukset peilaisivat sitä,
    >että Princot eivät toimi kenelläkään. Voipi olla ettei jollain toimi (riippuu sitten softasta tai raudasta).

    Niitä käyttäjiä on useampia kuin yksi tai kaksi :) lisäksi poltetujen levyjen määrä on myös merkityksellinen ja se missä ne polton jälkeen toimivat.

    Mun mielestä jokainen ostaa sitä mitä haluaa. Jos princot toimivat omassa polttimessa ja omassa dvd-soittimessa, sehän riittää. Jos sitten haluaa vaihtaa merkkiä, kannattaa lueskella ihmisten kokemuksia. Fakta on, että ongelmatonta levymerkkiä ei ole. Itselläni on ollut ongelmia myös tiettyjen verbatim patchien kanssa (he ovat ne ongelmat myöntäneetkin).

    Pehu
     
  2.  
  3. pcmate

    pcmate Regular member

    Liittynyt:
    05.11.2002
    Viestejä:
    248
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    T:reen Gigantti mainosti eilen DVD+R Verbatim 5 kpl paketeissa 14,90 €, eli alle 3 €/kpl

    Samassa mainoksessa polttava DVD+RW 99 €

    Kannattaako enää ulkoa tilata??
     
  4. pcmate

    pcmate Regular member

    Liittynyt:
    05.11.2002
    Viestejä:
    248
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    T:reen Gigantti mainosti eilen DVD+R Verbatim 5 kpl paketeissa 14,90 €, eli alle 3 €/kpl

    Samassa mainoksessa polttava DVD+RW 99 €

    Kannattaako enää ulkoa tilata??
     
  5. Pehu

    Pehu Member

    Liittynyt:
    27.01.2002
    Viestejä:
    62
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    >T:reen Gigantti mainosti eilen DVD+R Verbatim 5 kpl paketeissa 14,90 €, eli alle 3 €/kpl
    >Samassa mainoksessa polttava DVD+RW 99 €

    Laadukkaat 4x dvd-r levyt (ei verbatim) maksavat noin 1.6 euroa rahteineen ulkomailta tilattuna. Tosin silloin kannattaa tilata hieman enemmän, yksittäisten levyjen ostoon tuo 3e hinta on sopuisa.

    LAitteeseen on paha ottaa kantaa, kun en tiedä mikä/kenen se vehje on, jota Gigantti myy.

    Vastaisin, että edelleen kannattaa tilata ulkomailta levyt, koska hinta on alle puolet suomalaisten levyjen hinnasta. Kilpailutilannetta täällä vääristää teoston kasettimaksu, joka on noin euron per levy (kaikki suomessa myytävät levyt).

    Pehu
     
  6. Trades

    Trades Member

    Liittynyt:
    25.09.2003
    Viestejä:
    84
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Millaista ammattimaista käyttöä pehu tarkoitat kavereillasi? Ja millä polttosovelluksella ja raudalla princosi eivät ole toimineet.

    En pahemmin ota muuta kantaa tuohon erä juttuun kun, että useat erät joita itse ole tilannut toimivat mallikkaasti. Tästä seuraakin kysymys:

    Onko joku joka on tilannut Princon levyjä www.cdrohlinge24.com tai www.cdrohlinge24.de osoitteiden alla toimivasta samasta kaupasta saanut koskaan huonoa erää?

    Tässä Princo väittelyssähän lienee nyt se eroavaisuus, että vkz ja allekirjoittanut ovat tilanneet 100% toimivat Princonsa tuolta saksasta.

     
  7. Adder_78

    Adder_78 Guest

    Ehkäpä siinä juuri on se syy. Ehkäpä tuo liike on tilannut tyyliin 100 000 kpl niitä levyjä varastoon ja ne on kaikki ns hyvää erää. Mutta Princon tyyli on ollut jo pitkään että välillä laatu heittelee. Voit seurata myös ulkomaalaisia keskustelufoorumeita ja siellä on todettu ihan sama asia. Se että Princot toimivat sulla tai sun kavereilla ei tee siitä mitenkään yleisesti hyvää merkkiä. Itselle tipahtelee postiluukusta testilevyjä ja ainoat missä yleensä on laadun kanssa onkelmia on juuri princon sisuksilla olevat. Toki pelkkä sisus ei vielä tee levystä mitään huippua. Se miten hyvin lakkaus onnistuu vaikuttaa myös tosi paljon. Välillä osuu käsiin levyjä joissa se sisus on epäkesko, lakkauksessa on selkeitä roskia jne.

    Myös käyttötarkoitus vaikuttaa aika paljon. Itse testaan levyn yleensä niin että poltan ne aivan täyteen. Moni jättää hieman tyhjää tilaa koska usein levyn lopussa ne virheet ilmenee parhaiten. Hyvät levyt voi huoletta polttaa aivan tappiin asti. Princoissa todella usein käy niin että juuri siellä lopussa tulee virheitä.

    Myös se vaikuttaa millä soittimella niitä leffoja toistaa. Jotkut pingopango soittimet sisältää tietokoneen DVD-aseman mikä lukee kyllä huomattavasti varmemmin niitä levyjä kun taas toisissa soittimissa on usein hieman lukuvirheitä huonommin sietävät lukupäät.

    Jos polttelee pelkästään dataa levyille niin silloin voi poltella aika paskoillekin levyille. Tai jos katsoo leffansa tietskalla.

    EDIT:

    Täältä voi hieman katsoa mitä mieltä Princoista ollaan:
    http://www.dvdrhelp.com/dvdmedia.ph...layer=&order=Name&search=Search+or+List+Media

    ja vaikkapa sitten Ritek:stä:
    http://www.dvdrhelp.com/dvdmedia.ph...layer=&order=Name&search=Search+or+List+Media

    :eek:)
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 13.11.2003
  8. RaunoV

    RaunoV Member

    Liittynyt:
    12.11.2003
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Virhe oli muuttaa oletuksena oleva EU-maksu maksumääräykseksi. Siitä johtui n.6 euron lisä.
    Kiitoksia palautteesta.
     
  9. Pehu

    Pehu Member

    Liittynyt:
    27.01.2002
    Viestejä:
    62
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    >Millaista ammattimaista käyttöä pehu tarkoitat kavereillasi?

    1. Videoiden muuntaminen dvd-r:lle (kotivideot, kaitafilmit, vhs jne) tai kuvatun materiaalin editoiminen ja dvd-authorointi
    2. Pari kaveria varmentaa PS2 ja Xbox pelejä, sen verran määrät ovat isoja, että voisi puhua "ammattilaisuudesta" tässäkin ;)

    DVD-poltto noille henkilöille on ollut arkipäivää jo muutaman vuoden, princoa ovat kokeilleet useasti ja aina pettyneet.

    Kuten sanoin aikaisemmin, se on hienoa, jos se jollakulla toimii.

    >Ja millä polttosovelluksella ja raudalla princosi eivät ole toimineet.

    WinXP/Win2k, Rautana Sony DRU-500A, Pioneer A03 ja A04, sekä kavereilla noita dvd-r tallentavia videoita parikin kappaletta. Mulla ollut vain n 40 princoa, 20 kpl niistä teki susia 80%:sti ja toiset 20 kpl susiprosentti oli 30% mutta ne ei juurikaan toimineet soittovehkeissä (ps2, muutama settop).

    Ja se, tilaatko Princoa saksasta, ei ole ratkaisu. Princo, kuten myös Ritek ja muut valmistajat, voivat speksata levyjensä parametreja. Eli valmistaja X tilaa kontillisen levyjä Ritekiltä, se saa ne sellaisena kuin haluaa ja speksaa. Joku toinen valmistaja tilaa sitten toisilla määritteillä, kenties hieman kalliimpana. Nyt sulla on kaksi ritek levyä, joista toinen on laadullisesti hieman huonompi ja toinen parempi.

    Ritek Princo vertailussa mulla ja näillä kavereilla Ritek on toiminut kuin junan vessa. Princo taas ei.

    Moni dvd-r kauppa laittaa disclaimerit sivuilleen, sen vuoksi justiinsa että rauta/softa konfiguraatioita on monia, polttimien sisältökalutkin vaihtelevat yms, turha väitellä mikä on maailman paras. Princo tunnetusti ei ole se kaikkein luotettavin, kuten noista dvdrhelp kommenteistakin voi päätellä. Tokihan ne jossain toimii, silloin saa olla tyytyväinen elämäänsä :) Sama juttu periaatteessa millä vaan levyllä.
     
    Viimeksi muokattu: 14.11.2003
  10. Trades

    Trades Member

    Liittynyt:
    25.09.2003
    Viestejä:
    84
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No joo ammattimainen on määrityksenä sana jota joku voi käyttää eri tavalla. Joka tapauksessa onko joku joka kitisee Princojen laadusta käyttänyt ko. levyjä esim Toshiba SD-R5112 asemalla tai vkz:n käyttämällä LG:n asemalla ja saanut huonoja kokemuksia levyistä. En itse koskaan luota mihinkään dvdrhelpin yms. sivun "testiin" varsinkaan, jos ne testit on tehty jollain muulla kuin itseni käyttämällä asemalla - ja osto paikka josta levyjä on tilattu se sama mistä itse ne olen ostanut. Paino ensimmäisellä muuttujalla. Pehu kun näyttää tietävän kaiken Princojen laadun huonoudesta niin oletko kokeillut polttaa ko. levyille Toshiba SD-R5112 asemalla ja soittanut ko. levyjä joissain oikeasti DVD-toistoon tarkoitetuissa stand-aloneissa (ei mitään "pingopango" soittimia - eli hintaluokka 300 - 600 €???? Jos et ole tätä testiä tehnyt kannattaa varmaan rajata Princon levyjä koskevat huonot kommentit niihin tapauksiin mitä itse on kokenut? Itselläni Princoja on tullut työstettyä ulos jo reilusti yli 100 kpl ja standalone testi massa kasvaa koko ajan - mukana tosiaan pääasiassa muita kuin pingo pango soittimia.
     
  11. Adder_78

    Adder_78 Guest

    Vaikka se toimii sinulla hienosti niin se ei tee siitä mitään yleisesti hyvää merkkiä. Sen todistaa jo se että eri käyttäjät antavat kyseisestä merkistä ristiriitaisia kommentteja. Joillain toimii, joillain ei. :eek:)
     
  12. Pehu

    Pehu Member

    Liittynyt:
    27.01.2002
    Viestejä:
    62
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    >Pehu kun näyttää tietävän kaiken Princojen laadun huonoudesta

    No ei tarvitse loukkaantua, eihän? Enhän minä ole kuin kertonut omat ja kavereiden kokemukset Princoista. Kuten olen edellä sanonut monesti, se on hienoa jos ne omassa settingissä toimii. Jos levyistä ei ole kokemusta (eli on ajatellut niitä ostaa ekaa kertaa), suosittelen toista merkkiä. Jokainen tekee toki omat ostopäätöksensä. Jos joku ostaa Princoa, ei se ole multa pois, siittä vaan. Mutta kerron mielelläni muillekkin niistä huonoista kokemuksista, tässä tapauksessa keskustelu taisi rajoittua vain Princoon. Aikaisemmissa artikkeleissa olen käsitellyt muitakin levymerkkejä omiin kokemuksiini perustuen.

    >niin oletko kokeillut polttaa ko. levyille Toshiba SD-R5112 asemalla ja soittanut ko.
    >levyjä joissain oikeasti DVD-toistoon tarkoitetuissa stand-aloneissa (ei mitään "pingopango" soittimia -
    >eli hintaluokka 300 - 600 €????

    Mulla tai kavereilla ei ole Toshiban kirjuuttavaa, joten sen puolesta en voi sanoa. Toisaalta pitää myös muistaa, että eri polttolaitteiden firmware versiot vaikuttavat polttamisen onnistumiseen, ei vain laitteen mallinumero. Esim DRu500A:n fw 2.0e toimii princojen kanssa kuulemma jotenkuten. Sen jälkeisissä on ongelmia, riippuen Princojen batch numerosta. Simppeliä eikös :)

    Princon valmistamia levyjä on kokeiltu useammissa soittimissa, mulla itselläni on vain tuota 500 eur+ laitteistoa (Sony ja Philips) plus PS2. Ystävillä on ollut sitten erilaisia soittimia PingoPango Kissistä aina Sonyn lippulaivoihin.

    Princo toimii toistettuna esim mun Philips progressive scan soittimessa (en nyt muista mallia tähän hätään) kun taas Sony NS900:ssa en saanut sitä toimimaan.

    ++Pehu
     
  13. Trades

    Trades Member

    Liittynyt:
    25.09.2003
    Viestejä:
    84
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Niin eli uusille käyttäjille ohjeena voisi antaa: Princot toimivat Toshiba SD-R5112 soittimella poltettuna käyttämälläni konfiksella (siitä enemmän ko. asemaa koskevassa threadissa). Princoja ei kannattane käyttää pehun mainitsemalla asemalla. Tietenkin viisas laittaa levyihinsä 2 enemmän ja pelaa varman päälle ostamalla esim. verbatimia, itselläni princot toimivat siis hyvin ja suosittelen tilattavaksi niitä jos polttimena on em. mainittu - ilm. vkz:n soittimellekin ko. levyt sopivat. (ainakin erä x jota cdrohilnge24.com myy.) em. ostopaikan verbatimit ovat tosiaan hiukka kalliimpia (jännä muuten miten kalliita nuo princot taasen oli http://www.technikdirekt.de osoitteessa 10 kpl 10x = EUR 24,70? sama setti (4x ) on rohlingessa 12,90) joten välttämättä jos ei verbatimin lättyjä kannata tilata tuolta paikasta ellei halua tilata mukana samoilla postikuluilla mm. Princoja tai vaikka ko. paikan halpoja mutta mielestäni hyviä DVD-koteloita. tuolla teknidirectissä Verbatim on n. 20cent halvempi per lätty

    Eli Verbatimit on cdrohlinge24.com :issa 2,2€ mutta mm. princot ja kotelot ovat halvempia, joten jokainen voi itse laskea näiden kahden paikalla kumpaan tilausluokkaan menee tarpeidensa mukaan.
     
  14. ah66533

    ah66533 Member

    Liittynyt:
    10.11.2003
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tilasin tuolta http://www.cdrohlinge24.com/ viime keskiviikkona näitä kiisteltyjä Princon DVD-R levyjä. Tänään klo 9 aamulla postinkantaja tuli pimpottelemaan ovikelloa ja toi lähetyksen kotiin. Erikoista sinänsä, että esim Sakasta tilatessa paketit saapuvat usein nopeammin ja edullisemmin perille kuin jos tilaisi Suomesta.

    Paketti oli todella hyvin pakattu ja mukana oli kaikki mitä pitääkin. Lisäksi mukana oli muidenkin saama pieni pullo viinaa... mitä lie sitten olikaan.

    Levyjä en ole vielä kokeillut, mutta itse http://www.cdrohlinge24.com/ liikeen palvelua voin ainakin kehua.

    Kerron jonkin ajan päästä oman mielipiteeni näistä Princon levyistä...

    Kiitoksia vielä kaikille vastanneille!
     
  15. Quattro

    Quattro Regular member

    Liittynyt:
    19.05.2003
    Viestejä:
    130
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Princoissa ei muuta vikaa kuin ei kannata polttaa aivan täyteen muuten tulee mosaiikkia kuvaan. 3,8g tuntuu olevan raja jonka levy kestää. Muuten hyvin toimiva levy.
     
  16. Trades

    Trades Member

    Liittynyt:
    25.09.2003
    Viestejä:
    84
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Laitatko vielä Quattro polttoraudan jolla tuota mosaiikkia on syntynyt elokuvan koon ylittäessä 3,8GB? (eihän nääs kaikilla raudoilla tuo 3,8GB ole raja) Saadaan taas uusi ei Princoille sopiva laite listaan toimimattomaan.
     
  17. stardust

    stardust Regular member

    Liittynyt:
    14.11.2003
    Viestejä:
    309
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Ei moni ole ostanut eBaysta? Ostin sieltä Platinum 25 kpl:een DVD+R Cakeboxit hintaan 36e per kakkulaatikko + pk ja niiden tullessa maahan toinen vietiin heti pois hintaan 52e. Ostin ne saksalaisen Computer Müthing'in "Sofort-kaufen" (Buy-It-Now) huutokaupasta, jolla niitä oli n. 170 kpl jäljellä ja maksoin EU-tilisiirtona.

    Saksan eBaysta ostin edullisesti uuden Ricoh MP5240A DVD+RW-aseman tietokoneeseen, joka tuli viime torstaina. On eka DVD-burner mulla..
     
    Viimeksi muokattu: 18.11.2003
  18. Quattro

    Quattro Regular member

    Liittynyt:
    19.05.2003
    Viestejä:
    130
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Poltin on Sony DRU-500a.
    3.8g raja tulee vastaan levyillä Princo dvd-r x1,x4 sekä x4 Dynamaxin merkillä (Princo).
    Täyteen poltettu levy toimii kyllä Pioneerin dv-444 soittimessa mutta ei Philipsin,JVC,United laitteissa. Hyppii,jumii ja mosaikkia levyn lopussa.
    Vastakohtana esim Verbatim,TDK ja Sonyn levyt voi vetää aivan täyteen ja kaikki toimii.
     
    Viimeksi muokattu: 18.11.2003
  19. ah66533

    ah66533 Member

    Liittynyt:
    10.11.2003
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt ajattelin kirjoittaa omia kokemuksia tilaamistani PRINCO DVD-R 4_7 GB 4X Speed levyistä.

    Kovin laajaa kokemuspohjaa ei ole, mutta olen nyt polttanut yhteensä 7 kpl näitä levyjä ja kaikki on onnistunut oikein hyvin. Olen polttanut näistä neljä täyteen eikä mitään ongelmia ole esiintynyt. Olen polttanut dataa, musiikkia ja videokuvaa. (muutama varmuuskopio leffoista jne).

    Polttava dvd asemani on LG 4040b ja DVD soittimeni on Samsung S224. Lisäksi käytän DVD levyjä Xboxin kautta. Jokainen näistä laitteista on toiminut täydellisesti Princon levyjen kanssa.... ehkä hyvää tuuria, mutta en valita.

     
  20. Boulder

    Boulder Regular member

    Liittynyt:
    18.02.2002
    Viestejä:
    127
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sain ison satsin noita Princon 4x DVD-R -levyjä viime viikolla. Olen ehtinyt polttaa vasta yhden, mutta toimii hyvin ainakin Pioneer DV-343:ssa. KProbella kun tutkailee niin levyn alkupää näyttäisi olevan paljon huonompi kuin loppupää;)

    Polttavana asemana Liteon LDW401S@411S ja firmware FS0F. Tuo firmware on ilmeisesti ollut aika ratkaiseva tekijä monen DVD-R -levyn kohdalla, eli päivitys on käytännössä pakollinen.
     

Jaa tämä sivu