1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Tyhjien dvd-levyjen tilaaminen...

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi ah66533 10.11.2003.

  1. Adder_78

    Adder_78 Guest

    Toi nuudelin kertomassa http://www.technikdirekt.de :ssä on verbatimin 2X, 2.4X ja 4X kiekot suht halpoja. Suosittelen niitä mieluummin kuin jotain pilipali kiekkoja. :)
     
  2.  
  3. rivarti

    rivarti Member

    Liittynyt:
    15.10.2003
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse olen tilannut kiekkoni www.cdrohlinge24.de kaupasta. Saksalainen liike, mutta puhuvat hyvin englantia. POSTIKULUT 9,99 € KUN TILAUS ALLE 100 €. Postikulut eivät siis riipu paketin koosta, joten ne on todella halvat verrattuna muihin liikkeisiin.

    Itsellänikin on LG GSA-4040B ja olen tilannut siihen tuolta noita Professional DVD-R 4x levyjä ja polttojälki on ollut hyvää.
     
  4. vzk

    vzk Member

    Liittynyt:
    20.08.2003
    Viestejä:
    85
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Cdrohlinge24.de:stä on tullut kaksi kertaa jo tilattua levyjä,
    Toimitus sekä rahojen siirtyvyys aivan ok,
    tilasin tuossa hieman vajaan 300eur lastin viime kuussa
    ja postikuluja 20eur, mielestäni aivan sopuisa sekä kilpaileva toimitushinta.

    lasti sisälsi:
    6x 50-cd-r (That's Write)
    1x 100 dvd-r (Princo 4x)
    100x cd-kotelo
    100x dvd-kotelo (Halpoja)
    5x dvd+rw (Verbatim)
    (Sekä talon lahja viskipullo, tappoi osan postikuluista, sekä toi hieman "palkkiota" tilauksen
    järjestelystä, kun oli kimppatilaus)

    Painoa en yhtään uskalla mennä arvioimaan,
    mutta sen verran kuitenkin että ei sitä pakettia
    huvikseen viitsisi raahailla edestakaisin.

    Yhtään mukinalusta Princoista en ole vielä saanut,
    käytössä siis LG-GSA4040B ja uusin FW

     
  5. ah66533

    ah66533 Member

    Liittynyt:
    10.11.2003
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onpas vastauksia tullut paljon... kiitoksia...

    Päädyin tilaamaan tuolta CDRohlinge nettiputiikista. Maksoin PayPalin avulla, mikä ei välttämättä ollut kaikkein yksinkertaisin maksutapa (kuten joku jo mainitsi). Olen kuitenkin saanut CDRohlingesta vahvistuksen, että tilaus on maksettu ja tuotteet ovat lähteneet postiin.

    Tilasin näin aluksi vain 50 Princon DVD-R levyä koska haluan varmistua levyjen toimivuudesta. Ainakin osa on kehunut, mutta saa nähdä kuinka itsellä toimii. Postikulut ovat tosiaan tässä liikkeessä kohtuulliset, joten pienemmänkin erän tilaaminen on kannattavaa.

    Ainakin halvemmaksi tulee kuin Sokokselta ostaessa ( 7€/kpl )
     
  6. Pehu

    Pehu Member

    Liittynyt:
    27.01.2002
    Viestejä:
    62
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Katselin cdrohlinge24:n sivuilta, sieltä ei juurikaan löydy 4X dvd-r levyjen valikoimaa. 2X verbatimit ovat kohtuuhintaisia (pari euroa kipale). Ja Princo ei toimi, vaikka siitä kuka mitä väittää :) Susiprosentti on aika kova ja yhteensopivuus eri laitteiden kanssa aika hatara. On kokeiltu.

    Lynxistä saa 4X Ritek G4 thermal printable levyä noin 1.6 eur/kpl jos tilaa 100 levyä tai sen päälle. Tuossa siis jo mukana rahdit. Ritekki on ollut aina luotettavaa media, 2 epäonnistunutta polttoa reilun 300 poltetun levyn satsista, polttimena Sony DRU-500A, Pioneer A03 ja A04. Thermal printablessa vielä plussana normaalia parempi levyn kestävyys, joistain halpislevyistä näkyy jopa läpi kun muste on ohutta ja levyn päällipuolen suojaus on ohut kuin mikä.

    Jos joku haluaa Princoa ehdoin tahdoin kokeilla, Lynxistä saa Nanya nimistä tuotetta noin reilun euron hintaan, levyn valmistaja on Princo.

    PS saksasta löytyy myös www.cdrohlinge.de osoite, joka on eri kauppa kuin tuo rohlinge24.com. Tuolta näytti saavan Verbatimin 4x 50 levyn spidleä 114 eur, eli reilu 2 euroa per levy. Onko kellään kokemuksia tuosta kyseisestä kaupasta?

    ++Pehu
     
    Viimeksi muokattu: 14.11.2003
  7. Adder_78

    Adder_78 Guest

  8. MrShavez

    MrShavez Regular member

    Liittynyt:
    01.08.2003
    Viestejä:
    306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pehu

    Oletkos tilannut tuolta Lynxistä, vaikuttaa asialliselta paikalta. Varsinkin tuo takuu lämmittäisi mieltä; epäonnistuneesta poltosta 2 dvd-r:ää tilalle...mmmm...

    Eikös pistettäisi kimppatilaus pystyyn, jos ihmiset innostuisivat. 28 punnan postikustannukset eivät kovin houkuttele yksinään maksettuna...

    EDIT: Tuolta saakin näköjään airmailina myös, 11 puntaa postikulut...taidanpa tilata!
     
    Viimeksi muokattu: 12.11.2003
  9. ah66533

    ah66533 Member

    Liittynyt:
    10.11.2003
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minä ainakin olen mukana. Mitään tajuttoman suurta erää en ole tilaamassa, mutta jos vähemmälläkin pääsee mukaan, niin...
    (about 50 levyä)

     
  10. ah66533

    ah66533 Member

    Liittynyt:
    10.11.2003
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tänään tuli kotiin Gigantin mainoslehtinen ja siellä oli pari mielenkiintoista tarjousta.

    1. LiteOn polttava DVD-asema (LITEONDVDRW4X) 4x/4x/12x Hinta 99€

    2. Verbatim DVD+R 4x Jewelcase 5-pack 14,9€

    3. Verbatim DVD+RW 2x Jewelcase 5-pack 22,9€

    Tiedä sitten ovatko maailmanlaajuisesti merkittäviä tarjouksia, mutta oman käsitykseni mukaan nuo hinnat ovat suht edullisia Suomen hinnoissa.

    (tuotteita 1kpl/asiakas)
     
  11. MrShavez

    MrShavez Regular member

    Liittynyt:
    01.08.2003
    Viestejä:
    306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Taidan nyt kuitenkin tilata yksinäni, kun tuo 11 puntaa ei maalta merelle vie. Mutta jos joku muu innostuisi johtamaan kimppatilausta...olen itse sen verran laiska;)
     
  12. salmto

    salmto Member

    Liittynyt:
    03.09.2003
    Viestejä:
    29
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo itselläni on gsa-4040b ja on kyllä toiminut noi princon levyt. miettikää millä ohjelmalla poltatte. Kannattaa ostaa saksasta siellä on hyvät ja edulliset kaupat. Itse olen tilannut Nierlestä sieltäkin tuli wiskipullo kaupanpäälle. Ihan hyvä meininki.
     
  13. Trades

    Trades Member

    Liittynyt:
    25.09.2003
    Viestejä:
    84
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olen täysin samaa mieltä vzk:n kanssa Princojen toiminnasta, sata levyä on tullut jo poltettua ja yhtään mukin alusta ei ole tullut.

    Poltetut Princon levyt toimivat täydellisesti ainakin viidessä eri stand alone soittimessa.

    Itselläni on polttavana asemana Toshiban SD-R5112, joten ei luulisi olevan aseman hinnallakaan (joka 5112:ssa on halpa) kysymyksessä, joka tapauksessa en ymmärrä miten yhden tai kahden käyttäjän kokemukset peilaisivat sitä, että Princot eivät toimi kenelläkään. Voipi olla ettei jollain toimi (riippuu sitten softasta tai raudasta).

    -itse pidän kuitenkin ko. levyä laadukkaana
     
  14. MrShavez

    MrShavez Regular member

    Liittynyt:
    01.08.2003
    Viestejä:
    306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Noissa Princoissa on tietäakseni havaittu huomattavia eroja eri batchien välillä. Joskus tulee tosi hyvälaatuinen erä, joskus todella huttua. Onnenkauppaa...
     
  15. RaunoV

    RaunoV Member

    Liittynyt:
    12.11.2003
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tilasin myös CDRohlingesta.
    PayPal maksu ei auennut minulle, eikä ollut tunnuksia sinne.
    Maksoin Nordean - maksu ulkomaille - nettipankista. Siinä tilausvahvistuksessa kun oli tilinumero ja SWIFT koodi. Ainut haittahan tässä tavassa on Nordean kiinteä ulkomaanmaksu palkkio 6,73euroa joka tuli homman päälle.
     
  16. MrShavez

    MrShavez Regular member

    Liittynyt:
    01.08.2003
    Viestejä:
    306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ""Maksoin Nordean - maksu ulkomaille - nettipankista. Siinä tilausvahvistuksessa kun oli tilinumero ja SWIFT koodi. Ainut haittahan tässä tavassa on Nordean kiinteä ulkomaanmaksu palkkio 6,73euroa joka tuli homman päälle.""

    Kummaa, minä maksoin tasan 0 eupoa...=0
     
  17. rivarti

    rivarti Member

    Liittynyt:
    15.10.2003
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minäkin olen tilannut jo 2 kertaa levyjä saksasta, eikä Nordea ole velottanut kummallakaan kerralla ulkomaan tilisiirrosta senttiäkään.
     
  18. Adder_78

    Adder_78 Guest

    Itse en pidä Princoa laadukkaana merkkinä. Laatu heittelee liikaa. Se että saa kerran hyviä levyjä satsin jostain merkistä ei tee siitä hyvää levyä.

     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 12.11.2003
  19. vzk

    vzk Member

    Liittynyt:
    20.08.2003
    Viestejä:
    85
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    RaunoV: Et kai unohtanut ruksata
    alhaalta "Maksan vain oman pankkini kulut".
    Eli toinen vaihtoehtohan on "Maksan kaikki kulut",
    jolloin ilmeisesti vastapuolelta tulee jotain
    tilisiirtokuluja reilun 6eur verran.

    Kummallista taistelua levyn laadusta, toiset
    väittävät hyviksi, toiset aivan susiksi. Mutta
    levylle tulee hintaa euro ja rapiat päälle,
    niitä voi Suomen hinnoilla poltella 3 sutta :)

    Tosi on: Halvalla ei voi saada hyvää.

    Jos joku vain innostuu haukkumaan eri
    foorumeilla, vieläpä eri nimimerkeillä esim.
    Verbatimin levyjä, niin ne muuttuvatkin
    yhtäkkiä huonoiksi. Mutta jokainen sijoittaa
    pelimerkkinsä aivan kuten haluaa, Varmasti näitä
    "laaduttomia" levymerkkejä on enemmänkin, itselleni
    esim. on jäänyt huono kuva BulkPaq (Ritek)
    levyistä koska joku niitä aikoinaan haukkui,
    toisekseen, en ole Briteistä tilannut
    levyäkään, ja tuossa putiikissa josta olen
    kaksi satsia tilannut, ei ole ollut levyjen kanssa
    eikä toimitusten kanssa ongelmia.

    Tuota Princo-satsia on vielä vajaa puolet
    jäljellä, yhtään sutta ei ole tullut levyn
    laadun takia, yksi sisällöltään susi tuli
    eilen oman mokailun takia.
     
  20. k23001

    k23001 Member

    Liittynyt:
    13.11.2003
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  21. Pehu

    Pehu Member

    Liittynyt:
    27.01.2002
    Viestejä:
    62
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    >Oletkos tilannut tuolta Lynxistä, vaikuttaa asialliselta paikalta.
    >Varsinkin tuo takuu lämmittäisi mieltä; epäonnistuneesta poltosta 2 dvd-r:ää
    >tilalle...mmmm...

    En tilaa enää muualta kuin lynxdv:stä, samoiten muutama kaverini on keskittänyt ostoksensa sinne. Vuositasolla tilataan varmaan joku 5-700 levyä sieltä. Lynxin takuu kattaa median viat, ei sitä että poltto-ohjelma kusahtaa tms. Mulla takuu kattoi esim sen, että princo levyt eivät toimineet DRU-500:ssa. Kuten jo moneen kertaan täälläkin todettu, toimivuus princoissa on eräkohtaista. LynxDV:stä sain selvityksen heti, missä meni pieleen. Valmistusbatchi C (näkyy levystä) ei toimi esim Sonyn kanssa kunnolla kun taas A toimii jotenkuten.

    Juuri tuon kaltainen palvelu puree minuun. Jos tulee ongelma, syyt selviävät, kauppias jaksaa nähdä vaivaa sen eteen. Ja todellakin tietää asioista, osaa kertoa todelliset syyt. Ja korjaa tilanteen tarpeen tullessa. Mulla jäi siis halpaa princoa 20 kpl käteen, josta sain 25 kpl 4X ritekkiä tilalle. Olin enemmän kuin tyytyväinen kauppiaan kompensaatioon. Mua ei kiinnosta ostaa levyjä, joiden valmistaja ja valmistusspeksit saattaa vaihdella (esim datawrite, bulkpaq yms) vaan kun tilaan, tavara on kuranttia ja mieluiten testattua polttovehkeeni kanssa. Lynxissä tilatessa ilmoitetaan myös oma polttovehje, jolloin tilauskäsittelyssä tulee jo noottia, jos tilatun levyn ja polttimen kanssa on ollut vaikeuksia.

    Varmasti muutkin kaupat toimivat ja hinnat ovat kohtuullisia. Ostakaa sieltä mistä saatte mielestänne hyvän hinnan ja palvelun. Sehän on tärkeintä. Tällaisten foorumien etu tietysti on kerätä palautetta, ei tarvitse ainakaan huijarifirmoista ostella, jos useampi ihminen kehuu myyjää.

    Pehu
     

Jaa tämä sivu