1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

TV-out opas

Viestiketju Käyttäjien tekemät oppaat -osiossa. Ketjun avasi Agent_007 20.06.2004.

1. Jyrildo

Jyrildo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kone on käynnistetty uudestaan ja piuhakin vaihdettu uuteen silti sama ongelma. Ja tosiaan kaikki värit näkyvät väärin aina taustakuvasta lähtien.

Auttaisiko jos päivittää näyttiksen ajurit?

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Silakka: komposiitti toimii kanssa, mutta ilman sopivia adaptereita tai asetusten säätöä voi lopputuloksena olla mustavalkoinen kuva.

Jyrildo: Jos BIOS:in tekstien värit näkyvät väärin (eli kun konetta käynnistetään), niin ongelma on laitteissa/kaapeleissa. Jos ongelma ilmaantuu vasta Windowsissa, niin kannattaa kokeilla tuota ajurien päivitystä.

4. Jyrildo

Jyrildo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jep ajurien kanssa pelailu korjasi ongelmat. Pelkkä päivitys ei tepsinyt vaan piti ottaa ajurit kokonaan pois ja asentaa uudet tilalle. Mutta tuo oli mielenkiintoinen huomio tuo buuttaus. En tosiaan hoksannut katsoa että onko buuttauksen yhteydessä värit oikein. Mutta tosiaan ratkaisu tähän oli, ajurit kokonaan pois ja uudet tilalle. Kiitoksia vaan avusta

5. taropaa

taropaa Guest

moro! löytyskö apuja?

Mulla 8800gts näyttis, ja nvidia controll panelista puuttuu kohta:

Videoita katseltaessa... -kohdasta valinta Näytä koko näytössä kohteessa: TV. Muista painaa alhaalta Käytä-nappia. Tämän jälkeen videot näkyvät TV:ssä koko ruudussa, kun mediasoittimen käynnistää.

Eli ongelma on se et kuva on tv ssä aivan väärän kokoinen. Entisellä näyttiksellä toimi aivan mainiosti, mut ei tällä uudella, koska toi valikko on puutteelinen.

Kiitos jo etukäteen avittajille!!!

6. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    NVIDIA:n 8000-sarjan ohjaimilla tai uudemmilla ei tuota Full Screen mirroring -ominaisuutta ole enää olemassa.

7. mh_84

mh_84 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hups, unohtui palata tähän aiheeseen. Juu, eli hoksasin tuon saman seuraavana iltana. On ATI ilmeisesti vaihtanut ykkös- ja kakkosporttien paikkaa sitten edellisen näyttikseni :)

Tuo siis auttoi.

8. unl

unl Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minkäköhän takia telkussa ei xvid pätkät osaa hakeutua ruudun mittasuhteitten mukaiseksi VLC-playerilla, BSPlayerilla kyllä osaa?

Aiemmin ei ongelmia ole ollut enkä käsittääkseni ole mitänä muutoksia asetuksiin tehnyt. VLCtä mieluummin käyttäisin...

Viimeksi muokattu: 19.07.2008
  9. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    unl: kaikki videot näkyvät väärin VLC:llä vai ainoastaan nuo tietyt xvid:it?

10. kapariski

kapariski Guest

Elikkä mulla on Nvidia GeForce 6600 GT näyttis ja Saloran 26 tuuman telkku. Liitäntä tyyppi on S-video, kun laitan kuvan näkymään kloonina, niin telkussa näkyy vain valkoisia väre viivoja, jotka kulkevat vaakasuoraan. Jos kokeilen pystysuunta- tai vaakasuunta näyttötilaa, alkaa näkymään jo jotain kuvaa, mutta se väreilee niin pirusti. Tietokoneen käynnistättäessä näkyy biosit ja kaikki ihan normaalisti telkussa, vaan kun päästään pitemmälle, niin eipä näy enää. Ennen kaikki toimi ihan moitteettomasti, vaan kun asensin winukan uudelleen, niin meni sekaisin.
    Alkaa mennä pikkuhiljaa hermot, mistä johtus?

11. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    kapariski: oletko toisia näyttiksen ajureita kokeillut?

12. 0mgl0lwtf

0mgl0lwtf Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moro.

sori jos tää on jo käsitelty, mutta en löytäny tätä ongelmaa muilta. elikkä, mulla on sellanen ongelma Nvidialla. ongelma tulee siinä vaiheessa kun pakotan television tunnistus homman sitten, joo kyllä se löytää telkkarin, mutta se onkin HDTV, eikä minulla ole moista, enkä saa vaihettua sitä mitenkään tavalliseks TVksi. luulen että vika on juuri siinä, etten saa kuvaa telkkariin näkymään.

mielessä kävi että jos mulla on liian uudet ajurit tohon, mutta en kyllä löytäny niin vanhojakaan ajureita jossa se ois löytäny normi telkkarin HDtelkkarin sijasta.

näyttiksenä mulla on GeForce 7600 GT ja siinä mulla on se sellanen adapteri josta lähtee komposiitti piuha telkkariin. sama systeemi kyllä toimi ku mulla oli aiemmin toinen näyttis. alan olla pikkuhiljaa jo hajoamispisteessä tän asian kans =/

13. slobber

slobber Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En muista/kerenny lukea sääntöjä/jaksanu, että saiko tänne kiitos-viestejä laittaa, mut laitampa nyt kummiskin.

siis KIITOS!

Tuossa kolmisen tuntia (!) tappelin Atin Mobility Radeon Xpress 200:n kanssa, että saisin videokuvan näkymään kokonaisena töllössä (kuvaa jäi näytön "yli"). Ois heti pitäny tulla Afterdawniin, ni ois ollu elämä helpompaa. Ei muuta, kiitos vielä kerran.

14. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    0mgl0lwtf: eli käytät tuota komponenttikaapelin sinistä ulostuloa komposiittiulostulona?

15. 0mgl0lwtf

0mgl0lwtf Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ööö... tuotaa, ei. vaan siis mulla lähtee s-videoreijästä se piuha telkkariin, siinä on vaan sellanen adapteri välissä joka muuttaa sen piuhan sellaseks toisenlaiseks... oliko tarpeeksi selvästi ilmaistu? =D

16. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Muuta signaali- tai teräväpiirtojärjestelmää -kohdan kautta saat toivottavasti muutettua HDTV:n tavalliseksi televisioksi.

17. 0mgl0lwtf

0mgl0lwtf Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    oon kokeillu, mutta se ei anna muita vaihtoehtoja edes siihen. tai kerran se anto vaihtoehdoiks jotain HDTV, EDTV ja SDTV hommia siihen, mutta siittä ei ollu hyötyä. sitten jouduin asentaan myöhemmin ajurit uusiks, niin ei oo sen jälkeen antanu mahollisuutta vaihtaa ees niitä.

18. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Onko se näytönohjaimeen kiinni tuleva pää aivan tavallinen 4-pinninen S-video vai onko kyseessä jokin ATI:n malli?

19. 0mgl0lwtf

0mgl0lwtf Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    en kyllä oo ees tajunnu kattoo moista. näyrräs olevan 8-pinninen tuo adapteri. onko se iha väärä, se edellinen näyttis mikä mulla toimi, oli kyl atisysteemi.

20. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Ne eivät toimi keskenään, kun se pinnien järjestys menee eri tavalla. Eli jos se NVIDIA:n oma komponenttikaapeli on vielä tallessa, niin sen sinisestä liittimestä saa komposiittia ulos.

21. 0mgl0lwtf

0mgl0lwtf Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Laatikkoja kaivelemalla löysin 7-pinnisen adapterin, mutta serkulta, jolta sain näyttiksen, olisi saatavilla 4-pinninen s-videopiuha. se ilmeisesti toimisi?

Jaa tämä sivu