1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

TV-out opas

Viestiketju Käyttäjien tekemät oppaat -osiossa. Ketjun avasi Agent_007 20.06.2004.

  1. T.M.O.E.

    T.M.O.E. Regular member

    Liittynyt:
    30.04.2004
    Viestejä:
    114
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Asus 9600SE, kuvaputki töllö, svhs->rca->scart-liitäntä. Päivitin uudet ajurit Asuksen sivuilta ja samalla siis asentui tuo Catalyst Control Center.

    Ongelmana video kuvan "vaakasuntainen leikkautuminen" varsinkin hitaassa pystysuuntaisessa liikkeessä. Esim. leffassa kamera nousee maasta kattoon. Onko ongelma peräisin uudesta "lomituksen poisto" asetuksesta. Defaultina oli "Weave:ei lomitukssen poistoa", muut vaihto ehdot "automaattinen tunnistus: suositus", "Bob:juovien kahdennus", "Liikkeeseen mukautuva" ja "Mukautuva". Mikäs noista ois se "oikea" tavalliselle 50Hz kuvaputkitelevisiolle ?

    PS. mulla oli vanhoilla ajureilla (Control Panel) parempi kuvan laatu tv-outissa ja pelit taisi pyöriä hitusen sulavammin.
     
  2.  
  3. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    oliko: kannettaville pitää ajurit ladata kannettavan kotisivuilta, nuo normaalit catalystit ei asennu kannettaviin.

    T.M.O.E.: nuo asetukset on nopea tarkistaa läpi millä tulee paras kuvanlaatu. Tuo lomituksen poisto tosin käsittääkseni vaikuttaa vaan valmiiksi lomitettuun kuvaan.
     
  4. oliko

    oliko Regular member

    Liittynyt:
    11.04.2005
    Viestejä:
    165
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli mitkäköhän ne sivut ovat ? Ja sille koneelle ei nettiä laiteta , niin aika vaikeeta.Fucitsu siemens Amilo d-series on koneen malli...
     
  5. T.M.O.E.

    T.M.O.E. Regular member

    Liittynyt:
    30.04.2004
    Viestejä:
    114
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    http://www.fujitsu-siemens.fi/support/downloads.html tuolta löytyy esimerkiksi ajureita fujitsu siemensille, toimii kai kun laitat siihen koneen tunnistenumeron.

    Eihän se ongelma ole jos siinä koneessa ei ole nettiä, lataat ne jollain muulla koneella itelles ja siirrät rompulla tai usb-tikulla kannettavaan.
     
  6. oliko

    oliko Regular member

    Liittynyt:
    11.04.2005
    Viestejä:
    165
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitäskun mulla tulee tällänen teksti , ilmeisesti jotai pitäis säätää mut toi on ilmeisen vanha selain mitä noissakuvissa on :
    Sessioncookies inactiv
    The current safety settings of your browser limit the execution of certain elements of this site. To offer the best possible support and to make the navigation on our site as convenient as possible for you it is mandatory to accept session cookies in the settings of your browser.

    To receive a flawless presentation please follow these instructions.

    Select in your browser the pulldown menue Tools/Internet Options/Privacy and set the knob of Privacy Settings to "Low".




    If you do not wish to change your current privacy settings, use the following alternative.

    Please activate at advanced privacy settings the checkbox "Override automatic coockie handling" and activate the checkbox "Always allow session cookies"




    Detailed information concering the data protection guidlines can be found in the bottom line of every Fujitsu-Siemens website under "Privacy Policy".

     
  7. haster

    haster Guest

    mjoo mulla oli niinä hyvinä aikoina s-video kaapeli ja se toimi, siis värillinen... mutta sitten eräänä kauniina päivänä se muuttui mustavalkoiseksi ja sit olin surullinen... mutta tässä eräänä päivänä taas hikihatussa kokeilin et mikä kusee ja sit se välähti, mulla oli silloin jokus ku se toimi NTSC N ulostulo muotona ja nyt sitä ei enää jostain syystä ole vaan sen tilalla on NTSC M. atiradeon 9800 pro on kortin nimi ja olisin kiitollinen jos joku tietää miten sine nyt saisi sen ----->NTSC N<----- muodon sinne valikoihin mistä saa valita ulostulon missä on kaikki pal muodot ja se NTSC M
     
  8. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    oliko: suosittelen käyttämään vaikka Mozille Firefox selainta, ei tarvitse tapella noiden asetusten kanssa.

    haster: jos euroopasta ostettu telkka on niin PAL tilassa pitäisi kyllä värit näkyä kun TV:stä on vain S-video kanava/tila päällä.
     
  9. oliko

    oliko Regular member

    Liittynyt:
    11.04.2005
    Viestejä:
    165
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitos!! Sain toimimaan firefoxilla ja sieltä fujitsun sivuilta latasin "kunnon" päivityksen juuri minun näytönohjaimelle , niin johan toimi.Paitsi päivitin myös bios:sin.

    Nyt vaan enää käyn osatamassa jonkun kaapparin ja nautiskelemaan...
     
  10. haster

    haster Guest

    niinhän sen pitäisi mutta kun ei mun tv tykkää pal muodosta ja se tosiaan ennen toimi ntsc muodossa että että... ja s-video kanava ja tila on tvstä päällä että siitä ei ole kiinni.

    Nytten pitää vain keksiä miten saan ntcs n muodont ntcs m muodon tilalle
     
  11. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    haster: jos käytössä on nuo uudet 5.11 ajurit niin pistä vastausta tähän, kyselen sitten ATI:n support:ista mihin tuo NTSC-N tila on hävinnyt.
     
  12. haster

    haster Guest

    kyllä minulla on nuo uusimmat ajurit, olen myös kokeillut monia vanhoja ajureita mutta niissä ei ole enään ollut
     
  13. kiMDu

    kiMDu Regular member

    Liittynyt:
    11.08.2005
    Viestejä:
    138
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    joo eli mun ongelmana on että kuva näkyy pelkästään mustana :S tekstit kyllä näkyvät ja kuvankin saan näkymään mikäli pistän ensisijaiseksi näytöksi molemmat..
    Elikkäs miten saan silleen että kuva näkyy myös vaikka tv on toisisijaisena näyttönä.. kiitos !!
     
  14. etrookie

    etrookie Guest

    Mulla on sonyn 42"plasma n. vuoden vanha.Pystyykö tietokoneen littämään
    plasmaan kiinni dvi /komponetti välikaapelilla,mallia valmistaa ainakin
    (DVI-I uros / 3 x RCA (RGB) välikaapeli)clicktron.Mulla on tietokoneena
    itse koottu amd3800+(venice)ja siinä sli 2x nvidia geforce 7800xfx.Telkkarin ohjekirjassa komponenttiliittimessä luki että liitin tukee 576 pystyä.Pleikkari toimii sonyn omalla komponenttiliittimellä(vihreä,sininen,punainen).Laitoin johdon kiinni,
    mutta tietokone ei löytänyt kun hetkellisesti telkkarin näytön.windowsin
    työpöytä vilahti näytöllä.MItä pitäis tehdä?Nvidian uusin grafiikka
    päivitys on imuroitu netistä.
     
  15. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    etrookie:
    Oletko tuolta NVIDIA:n paneelista katsonut löytyykö se näyttö sieltä?
    Ja jos löytyy oletko koittanut laittaa klooni tilaa päälle?
     
  16. etrookie

    etrookie Guest

    Kokeillaan ja informoidaan mitä tapahtuu.Löytyyky kokemusta mainitsemastani dvi-i/3xrca kaapelista?
     
  17. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Kyllä tuon kaapelin pitäisi toimia.
     
  18. etrookie

    etrookie Guest

    Nvidia paneelista ei löydy kuin yksi näyttö ja klooni
    mahdollisuutta ei ole,mikäs mahtaa olla vialla?s-kaapelilla
    telkkari löytyi heti.dvi/3xrca kaapelilla ei
     
  19. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Näkyykö kuva konetta käynnistäessä tuolla kaapelilla?
    Tunnistaako tuo TV että se koneessa kiinni vai antaako se no signal tai vastaavaa?
     
  20. etrookie

    etrookie Guest

    Kun olen liittänyt telkkarin tietokoneeseen ja valitsen komponenttitulolle tarkoitettua AV-kanavaa windows työpöytä
    vilahtaa telkkarin näytöllä,mutta katoaa samantien.Telkkarin AV4
    herjaa out of range.En tiedä mistä johtuu.Onko mahdollista säätää
    tietokoneesta lähtevää signaalia.Telkkari ilmoittaa että videokomponentti(Y,Pb/Cb,Pr/Cr) tulo tukee 576p signaalimuotoa.
     
  21. JHH

    JHH Member

    Liittynyt:
    08.02.2005
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla on Windows 2000 ja näytönohjaimena Asus V3800. Mistä saan ladattua ne oikeat ajurit/sovellukset(kertokaa vaikka oikein filen nimi), että saisin edes asetuksissa näkymään myös tv-ruudun. Tällä hetkellä ei vielä näy näytön asetuksissa esim. uutta välilehteä. Näytönohjaimessa on valittuna jumpperilla PAL-asetus käyttöön.


    "Antoi tälläisen ilmoituksen asennuksen yhteydessä: NVIDIA-asennusohjelma ei löytänyt käytettävän laitteiston kanssa yhteensopivia ohjaimia. Asennusohjelma suljetaan nyt."

    Auttakaa hieman...
     

Jaa tämä sivu