1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

TV-out opas

Viestiketju Käyttäjien tekemät oppaat -osiossa. Ketjun avasi Agent_007 20.06.2004.

1. M.k

M.k Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Leeposeta. eti netistä vanhempia ajureita.esim ajuripajasta.niin pitäs toimia.en ite saa ees uudenmpaan korttiin uusilla ajureilla värillistä tv kuvaa.joten käytän vanhempia.

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Leeposeta:
    http://www.nvidia.com/object/winxp-2k_archive.html
    tuolta löytyy myös ajureita.

Mats0: jos katselet vain videoita TV:stä niin kannattaa kokeilla erikseen säätää näytönohjaimen säätöpaneelin kautta noita videoiden väritasoja. En ole aivan varma ymmärtääkö powerstrip erikseen noita näyttöjä jos on klooni päällä.

wllss: veikkaisin, että HDTV-dongelin kanssa saisi komponenttia ainakin ulos. Onko kyseessä mikä HP:n kannettava?

cyrza: näkyykö kuva konetta käynnistäessä TV:ssä? Tai jos TV on ainoana näyttönä kiinni tietokoneessa?

4. AndK0

AndK0 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla on Nvidia geforce 7600 GS-näytönohjain ja tarkoituksenani olisi nyt saada Samsungin TFT-näyttöni ja Panasonicin Plasma-TV liitettyä oikein natiiviresoluutioillaan(1280x1024 ja 1024x768). Ongelmana on kuitenkin se, että haluan liittää plasman VGA-liitännän ja näytön DVI:n kautta.(Syynä se kun tuo tv ei tue natiiviresoluutiota hdmi:n kautta, eikä minua muutenkaan kiinnosta ostaa 10 metrin hdmi-piuhaa)

Nvidian control panelista en ole kuitenkaan löytänyt vaihtoehtoa, millä saisin kuvan näkymään oikein molemmilla näytöillä. Kun ajan Nvidian Control panelista Multi-display setup Wizardin, ja valitsen että haluan asentaa Samsung Syncmaster-näytön sekä HDTV:n niin seuraavassa ruudussa kysytään sitä mihin liitäntään tv on kiinnitetty. Siinä ei kuitenkaan ole ollenkaan VGA-vaihtoehtoa (ainoastaan DVI, S-Video, komponentti ja komposiitti).

Eli onkohan joku saanut kyseisellä Nvidia control panelilla TV:n toimimaan VGA-liitännän kautta oikein resoluutiolla 1024x768?

Tietysti voin asentaa nuo näytöt tuolla Multi-display setup Wizardilla valitsemalla TFT-näytön ja normaalin monitorin, mutta tälläkään valinnalla kuva ei näy oikein TV:n kautta(en tiedä johtuuko se overscanista vai mistä, mutta tekstiä lukiessa TV:n näytöltä huomaa, kuvaa on skaalattu.)

5. tim_o

tim_o Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla ois ongemaa Nvidia Geforce 7300Gt:n kanssa. Olen kaikki uusimmat ajurit päivitelly ja tehny tuon ensimmäisen sivun ohjeiden avustuksella kaiken. Mutta silti kuva ei näy televisiossa. Ainut mikä tuntuisi olevan ongelmana, on tuo kohta "Signaali tai teräväpiirtojärjestelmän muuttaminen". "Valitse liitäntä jota haluat käyttää"- kohta antaa vain vaihtoehdoksi "Automaattinen tunnistus" ja vieressä lukee "Varoitus: valittuun liitäntään ei ole kytketty televisiota". Käytössä on S-video kaapeli.

Mikähän avuksi että saisin toimimaan?

6. Myrccy

Myrccy Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla on Asus 8600GT ja Vista. Ongelma on, että tv-outilla kun laitan kuvaa tonne telkkariin niin tässä kloonitilassa tv:n ruudulla ei näy videotiedostoja. Kaikki näkyy hyvin, mutta kun avaat videon niin itse video ei näy. Mulla on tv:ssä kiinni scart-adapteri josta s-video menee koneeseen. Jos haluaa katsoa videoita niin pitää olla kaksi työpöytää.

Miten saan videon näkymään kloonitilassa?

7. Myrccy

Myrccy Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ompas kummaa kun sainkin sen toimimaan...

8. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    AndK0: tuo plasma taitaa olla laajakuva? Jos on niin silloin tulee aina "skaalaus", koska kuvapisteet eivät ole neliöitä vaan suorakulmioita, joka on asia, jota Windowsissa ei ole otettu huomioon. VLC:ssä on ainakin mahdollisuus vaihtaa kuvapisteen kuvasuhdetta, mutta käytännössä minulla ei ole kokemusta siitä, miltä kuva tämän jälkeen näyttää.

tim_o: mahdollista käyttää sitä HDTV-dongelia, joka tuli ohjaimen mukana (jossa on komponentti ja S-video liittimet)?

9. tim_o

tim_o Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Agent_007: Mukana ei tullut yhtään johtoa, toi on erikseen hommattu toi s-video johto.

10. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    tim_o: näkyykö kuva konetta käynnistäessä TV:ssä? Ja onko tuon S-videon lisäksi käytössä jotain muita adaptereita tai johtoja tietokoneen ja TV:n välissä?

11. tim_o

tim_o Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Agent_007: Ei näy kuvaa käynnistettäessä, on kyllä, tuo johto menee scart liittimeen.

12. Hilden

Hilden Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tervehdys, olen seuraillut opasta mutta taitaa olla hieman harvinaisempi ongelma mulla kun radeon 9250 kortista s-video -> s-video televisioon toimii hyvin jopa värien kanssa kun koneen käynnistää tulee boottikuvat jne ja vielä windowsia ladattaessa, mutta sisäänkirjautumisvaiheessa (tai desktoppiin kun pitäisi siirtyä) niin signaali katoaa telkusta, sama tapahtunut parilla telkulla, vanhemmalla ja sitten ihan uutukaisellakin.. Hmhm, anyone?

13. voiprkl

voiprkl Guest

toimi vlc playerillä muttei ääntä kuulu. bsplyerit sun muut hylänny. kännissä kyselen. anteeksi

14. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    tim_o: millainen SCART-adapteri on käytössä?

Hilden: oletko tuolta ATI:n paneelista ottanut ohjeiden mukaan sen television käyttöön?

voiprkl: onko ongelma edelleen tekstien kanssa vai äänien?

15. voiprkl

voiprkl Guest

Vlc mediaplayerillä toimii niinku pitääkin. Oli yks johto huonosti kiinni niin ei äänet kuulunu :) Bsplayerillä eikä mediaplayer classicilla tekstit ei näkyny, mutta ne olen jo koneelta poistanu

16. cyrza

cyrza Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Agent_007: eipä näy.

17. tim_o

tim_o Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  18. S0Lar

S0Lar Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei vaan tule kuvaa telkkarista en voi ymmärtää... Nvidian 7600GT näyttis, mukana tuli adapteri (ei satu olemaan mitään uutta telkkaria), välissä 4xrca-scart piuha (YCbCr/RGBS)
    Oon laittanu kloonin päälle ja kaikki mahdolliset mihin olen päässyt käsiksi. etusivun ohjeissa olevaa näytön asetuksien lisäasetusten kautta aukeava nview ei kyllä minulla toimi vaan kun laitan Geforce välilehden auki ei ole muuta vaihtoehtoa kuin avaa Nvidia control panel.

Hmm. vai onko edes tuollainen kytkös mahdollista nyt kun oikein ajattelen???
    Siis siinä adapterissa on s-video + 4 rca ulostuloa ja minulla ei ole s-videota käytössä vaan neljä rca:ta (Video,Y,Pb,Pr) scarttiin (19&17 , 15&13, 7&5, 11&9).
    Eli tässä miettiessäni olen ihmetellyt mihin tarvitsee neljä piuhaa näyttiksestä, jos tämä adapteri ei sitten jotenkin ota ääntä mukaan??

Eli apua tarvitaan viisaammilta...

Viimeksi muokattu: 28.01.2008
  19. tim_o

tim_o Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Agent_007: Nyt näkyy kuvaa, hommasin kunnon välipiuhan, mut nyt vaan ongelmana enää että television kuvaruudulla näkyy kuva turhan isona? Kuinkas sitä voi pienentää, kun nvidian control paneelista ei anna säätää resoluutiota televisiolle?

20. Outburner

Outburner Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ongelmana on et laajakuva tv jättää pienet slaissit kuvaa reunoilta näyttämättä. ohjain on ati:n, ja resojen vaihtelulla ei tunnu olevan paskankaan merkitystä. koneen ja tv:n välillä s-video kaapeli, entisellä nvidian näyttiksellä toimi moitteetta. apuja?

21. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    cyrza: en kyllä keksi tuohon mitään ratkaisua.

S0Lar: tuo komponentti <-> SCART adapteri on tarkoitettu varmaan toiseen suuntaa, eli esim. tietyistä digibokseista sillä saa komponettia ulos, mutta toiseen suuntaan se ei toimi.

tim_o: jos haluat hyötykäyttöön tavallisen television, niin sitten työpöydän laajennus käyttöön ja TV:lle 640x480 resoluutio.

Outburner: tapahtuuko tuo videoita katsoessa vai normaalissa käytössä vai molemmissa (ATI:n säätöpaneelista saa tuota kokoa hienosäädettyä, mutta on mahdollista ettei koko kuva-alaa saa höydynnettyä ilman, että kuvasta leikkautuu hieman jotain pois)?

Jaa tämä sivu