geissi: oletko kokeillut NVIDIA:n asetuksista pakottaa tuota komposiittitilaa päälle? Kyllä olen mut kuva on mustavalkee silti.
geissi: oletko mahdollisesti päivittänyt näytönohjaimen ajureita lähiaikoina, jonka jälkeen tuo ongelma olisi ilmaantunut?
En, mutta oon kyllä päivittäny näyttiksen ajurit sen jälkeen ku se kuva rupes näkymään musta valkeena. Onko siinä joku juttu sitte? :O
Muistelisin, että jollain olisivat tietyt ajuriversiot aiheuttaneet tuota, että värit eivät näy laisinkaan.
Agent_007: Mainitsit tuossa, että komposiitilla saa värit aina toimimaan. Eli osaisitko neuvoa minua, missä olisin voinut tehdä väärin. Ketjussa on parilla viimeisellä sivulla selvitykset kokeilemistani yhdistelmistä.
Moi! Ostin tossa 26m61nh21 digi taulu-tv:n ja kysynkin että onko minulla mahollisuus saada DVI/HDMI laatunen kuva telkkariin tälleen--> Laitan DVI --> HDMI johdon 8800Gts näyttiksestä. Eli DVI koneeseen ja HDMI pää telkkariin? Vai pitääkö mun laittaa DVI --> VGA johto? Koska tossa telkkarissa on VGA, HDMI, komposiitti ja komponentti liitännät. mutta ei juuri tota DVI:tä. Joten toimiiko jos laitan DVI --> HDMI johon näitten väliin?
Hei, Tälläinen ongelma ilmaantunut, että en saa kuva näkymään omasta hd-ready telkkaristani Philips 37" PF3321 ja näytönohjaimena 8800gts. Ostaessani telkkarin se toimi moitteetta dvi-hdmi kaapelilla ja natiiviresonkin sai säädettyä ongelmitta. Tällä hetkellä olen koittanut kahdella eri dvi-hdmi kaapelilla ja kahdella eri koneella joissa molemmissa 2 dvi paikkaa. Telkkarissa vain näkyy, että "Ei tulosignaalia". Kiitokset jo vastauksista.
voiprkl: Eli tekstit eivät näy laisinkaan TV:ssä, mutta monitorilla näkyvät oikein? Ja klooni käytössä ja BSPlayeristä Overlay? JiJ: uskon, että joku noista adaptereista olisi toiminut kyllä. Onko tuo Fujitsun kone mikä malli (mallinumeroa)? schnappi: DVI --> HDMI toimii, jos HDMI-liitin on TV:ssä. cyrza: mahdollista kokeilla DVD-soittimella tai digiboksilla tuota HDMI-sisääntulon toimintaa tuossa TV:ssä?
Agent_007: Kone on Fujitsu-Siemens Amilo D1840. Tätäkö tarkoitit? Kävin tässä kokeilemassa toisessakin televisiossa, jossa kokeilin sekä komposiitti että S-video liitäntää. En saanut kummastakaan värejä ulos. Eli olisiko vika koneeni S-Video liitännässä?
schnappi: tuo riippuu TV:stä/näytöstä ja käyttötarkoituksesta. Teoriassa HDMI:n kuva ei koe mitään hävikkiä siirrossa, joten tämän asian suhteen se on parempi kuin komponentti, mutta esim. erilainen overscan, värien säädöt ja TV:n oma skaalaus vaikuttavat tuohon lopullisen kuvan laatuun. Eli en uskalla luvata mitään tämän asian suhteen =) JiJ: http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servicesupport/techsupport/lifebook/General/FAQ/Amilofaq.html tuolla on kohdassa 18. on tuo Fujitsun oma malli, josta voisi olettaa että normaali S-video-kaapelin pitäisi kelvata. Oletko toisilla ajureilla kokeillut? Ja tuliko koneen mukana oma S-video -> RCA -adapteri?
Mulla on Gainward Geforce4 Ti 4200, eikä siitä tule ohjauspaneeliin kuin tommonen desktop manager, eikä siinä mitään asetuksia pääse säätämään. Mitenkähän tämän kanssa menetellään, että sais asetukset kuntoon ja TVn näkymään?
Mulla on Gainward Geforce4 Ti 4200, eikä siihen enää ole ajureita NVidian sivuilla. Se antaa ohjauspaneeliin vaan semmosen Desktop Managerin, eikä siitä kyllä löydy tommosia asetuksia, mitä tossa ohjeessa on. Mitenkähän tän sovittimen kanssa olis meneteltävä, että näkyis TV:ssä, vai pitäskö peräti vaihtaa näytönohjain? Tää on kyl muuten mun tarpeisiin riittäny, ku en harrasta pelejä.
Hups! Toi ruikutus nyt tuli kahteen kertaan, ku en löytäny sitä ensimmäistä. En tollo huomannu, et näit on monta sivua...
miks mulla toimii powerstripin asetukset vaan telkkarin näytössä. Siis kun painan powerstripin pikanäppäimiä ja koitan säätää gammaa niin telkkarissa tulee vaan powersripin asiat. Siis mulla on s video yhteys tietokoneen näytön ja telkkarin välillä. tällä hetkellä tietokoneen gamman takia näyttö on ihan tumma.
Pystyskö joku jeesaamaan? HP:n läppärissäni on Nvidian GeForce Go 7600 näytönohjain. Saako kyseisestä laitteesta HD-tasoisen kuvan ulos? (FULLHD-tv löytyy). Näyttiksessä liitäntöinä 7-pinninen S-video ja VGA, mutta DVI puuttuu. Ongelmana on etten ole saanut laitteiden valmistajalta/atk-liikkeestä tietoa onnistuuko edellä mainittu ja minkälainen kaapeli tarvitaan koneen ja tv:n välille. Nvidian sivuilta löysin jotain vinkkiä ominaisuuksista , mutten ole varma tarkoitetaan hd-ominaisuuksilla vain tietokoneen näyttöä. Jos saatte selvää ja vastauksia löytyy, niin infotkaa ihmeessä. Kiitoksia jo etukäteen.