Agent_007 ei näy huutomerkkejä ja tuo välkkyminen ja hiastelu taisi johtua jostain muusta kun enää ei ole niitä esiintynyt. Tuolla Ultramonilla sain kuvan näkymään telkkarissa siten ettei kuva enää värissyt, mitä nyt etten saanut kuvaa täysin sopimaan televisioon, hieman jäi reunojen ulkopuolelle kuva (resoluutio 1280X720) mutta kun yritin laittaa koneelta peliä pyörimään telkkarin kautta, näytöllä peli näkyy mutta telkkarissa näkyy osittain työpöytä, ja sitten pienempi musta ruutu mutta peliä ei ollenkaan. Leffan kun laittaa pyörimään, leffa kyllä näkyy muttei kuitenkaan täysin oikein, telkkarista pitää laittaa zoomi3-asetus käyttöön jolloin kuva suurenee liikaa zoomin takia. Nämä ongelmat siis dualviewillä, clonella taas näkyy mutta tällöin kuva heti värisee enemmän ja kuvaa jää enemmän reunojen ulkopuolelle. Jaksaisi ruveta leikkimään ja säätämään overlay ja underlay-asetuksien kanssa..
Moi. Minulla on NVIDIA Geforce3 Ti 200. Haluaisin tietokoneen näytöstä kuvan televisiooni. Lueskelin noita aikaisempia kysymyksiä/vastauksia aiheeseen liittyen, mutta en saanut kaikkea toimimaan. Olen kytkenyt näytönohjaimesta S-Video kaapelilla Scart liittimen kautta TV:n Scart liittimeen. Ja teen seuraavasti: RMB >> Properties >> Settings >> Advanced >> 3D Blaster GeForce3 Ti200 >> nView Display Settings. Sieltä nView Display Mode: Siinä ei ensinnäkään näy kuin "Single Display", kun pitäisi näkyä "klooni" tämän lisäksi. Sitten otan palkin alempaa Current Display, vaihdan sen Nokia 447i:stä TV asentoon ja painan OK. Seuraavaksi menen Device Settings >>Select TV format >> Advanced. Signal Format:ssa on M/NTSC ja Video output Format:ssa on Auto-select. Yritän pakottaa sitä S-Video-Out:iin, painan OK, seuraavat tekstit tulee: "Windows will now apply your new display settings. This will take a few seconds, during which time your screen may flicker. If your new settings are not applied correctly, your original display settings will be automatically restored in 15 seconds" Painan OK. Sitten: "Your desktop has been reconfigured. Do you want to keep these settings" Painan YES. Tämän jälkeen Video Output Format on jälleen Auto-Select asennossa, joten en saa pakotettua sitä. Sitten edelleen 3D Blaster GeForce3 Ti200 välilehdellä menen "Tools" välilehteen. Sieltä löytyy: "Troubleshooting. If you have a TV connected and it's not being detected, select the check box below" No sen olen ruksannut. "Force TV detection" [X] Ja tuota mitäköhän muuta tietoa sinä vielä tarvitsisit? Olen testannut laittaa koneen ressut 800 x 600 ja hertsit 60:een. Mikään ei auta, olen epätoivoinen. Osaatko auttaa? -Jani-
Vielä lisäykseksi... Televisioni on Thomson 21MG132 jos se mitään auttaa. Imutin tuon TVTool ohjelmankin. Ihan näppärän näköinen ohjelma, mutta en vain saa näkymään mitään telkkarissa. Kaikenlaista olen kokeillut. Ja oletan, että kloonin pitäisi näkyä kanavalla AV. Sillä kun laitan toisen scartin kiinni telkkariin, joka tulee DVD soittimesta, niin kuva näkyy AV kanavalla. -Jani-
Saako tota ultramonia silleen että ku pelaan jotain toisella näytöllä ja ku vaihan toiselle näytölle ni se pistää sen pelin tolta toiselta pois ni saanko ton silleen että se peli jää toiselle ja pystyn värkkään toisella mitä haluan? kysykää vaan jos ette ymmärtäyn
defermex: Tuo TV kannattaa laittaa ensisijaiseksi näytöksi pelaamisen ajaksi. Toinen vaihtoehto on ajaa peliä ikkunassa, jolloin sen saa siirretyä TV:seen. Tosin tuon HDMI:n custom resoluution kanssa voi tulla Fullscreen tilassa pelatessa ongelmia (eli sopivan resoluution saaminen). Mulberi: NVIDIA:n omalla paneelilla et saa kloonitilaa tuolla näytönohjaimella. Eli parempi näyttis kehiin. TVtool:illa saanet kloonitilan, mutta silloin sama resoluutio ja virkistystaajuus on myös monitorissa, joka yleensä ole kovin käytettävä (eli vilkkumista ja pieni resoluutio näytölle). vatelma: Full Screenissa kaikkia pelejä ei saa kivuttomasti taustalle, Windows tilassa pitäisi onnistua.
No sillä ei ole mitään väliä miltä tietokoneen näyttö näyttää jos saisin vain sen kloonitilan päälle. En tosiaan saa sitä edes tuolla TVToolilla. En osaa ehkä käyttää sitä tai jotain? Mulla on tossa TVTool:ssa raksit "Tila" välilehdellä: "Dual-View" Formaatissa "PAL" Resoluutiossa "800x600" Kuvan koko "Koko ruutu" "nView" välilehdellä: Näyttö #1:ssä "Analoginen" Näyttö #2:ssa "TV" nView asetukset "Pakota TVn havainti" Minusta aivan oikeat säädöt... Mutta kuvaa vain ei näy tv:ssä, en ymmärrä miksi. Mutta pitänee odotella sitten kloonia siihen asti kun joskus saan uuden näyttiksen ostettua.
Helpointa tuolla näytönohjaimella on käyttää yhtä näyttöä kerrallaan (ja laittaa tuo näytön vaihto pikanäppäimen taakse). EDIT: Käytettynä saa 20 eurolla näytönohjaimen, jossa pitäisi toimia kaksi näyttöä ongelmitta (ATI:n 9x00 ja NVIDIA:n FX 5x00 sarjat).
Mistä tuo tv kannattaa valita ensisijaiseksi näytöksi? Ultramonista vai sitten windowsin omasta ikkunasta`? Miten tämä kannattaa siis tehdä helpoiten? Juu tämä selkkis jo mutta ne ole saanut tuolla ultramon-ohjelmalla mahutettua työpöytää koko ruudun kokoiseksi, kuva jää väkisinkin reunojen ulkopuolelle. Kokeilin testimielessä myös yhtä peliä saanko siirrettyä kuvan telkkariin eli toimiiko se ensisijaisena näyttönä ja pelistä jäi myös osa kuvan ulkopuolelel vaikka valitsin saman resoluution.
TV:n Overscan syö osan kuvasta. Jos tuo NVIDIA:n tai ATI:n overscanin korjaus ei pysy pelatessa päällä niin tuota on hankala korjata (peliä voi tietenkin pelata ikkunassa/window).
Nyt sain ilman tuota ultramonia säädettyä windowsin omalla säätöpaneelilla kuvaa että se melkein näkyy kokonaan, ei jää paljoa enää ulkopuolelle. Kuva vain värisee työpöytäkuva hieman jos ei käytä ultramonia, toki tämä ei peleissä näy. Eli saa itse päättää, haluaako pelien näkyvän helposti suhkoot vaivatta televisiossa mutta työpöytäkäytössä kuva värisee, käyttää windowsin säätöpaneelia. Jos haluaa säätää ja ei välttämättä saa kunnolla näkymään kuvaa tv:ssä, käyttäkööt ultramonia
Terve vaan! Pienoinen onkelma tässä hypähti silmille. Päivittelin tässä hieman konetta ja TV-out tietysti uuden kortin myötä aukoo naamaansa. Elikkäs korttina on Winfastin 7900GT/TDH ja sen asennuksessa ei ole mitään onkelmaa. Kortissa on tasan yksi 7piikkinen ulostulo. Kortin mukana tuli jatkopalanen joka tarjoaa tasan kolme lähtöä: punasen,sinisen ja vihreän.-----> HDTV-piuha? Kuitenkin edellisestä kokoonpanosta itellä oli samanlainen jatkopiuhanen, josta löytyi komposiitti ja S-Video lähtö. Entisessä koneessa oli 6600GT ja se oli käytössä komposiittilähdöllä ja TV-out toimi erittäin hyvin. Nyt kuitenkin tällä vanhalla jatkopalikalla kuvaa ei näy mitenkään päin. Olen tehnyt kaikki ohjeiden mukaisesti ja muistankin viime kerrasta, että eipä se kuvan saaminen vaikeata ollu. Mietein vain, kun jokainen asetuspaikka huutaa tämän HDTV:n perään. Esim. Paikka jossa saa vaihtaa kloonimuotoon, monitorin nimi on normaalisti ja tv:n kohdalla lukee HDTV. Mukana tullut piuhake, joka tarjoaa vain HDTV lähdön ihmetyttää myös.Onko tällä kortilla kenties vain joku HDTV-tuki? ONGELMA KORJATTU! Anteeksi vaivannäöstä!!! Oma virhe! Jatkakaa...
Moro x1950 pro näyttis ja vista 32 bittinen käyttis. Kuvan sain oppaan avulla hienosti tohon töllöön mutta kun yritän pelata esim need for speediä niin tulee ilmoitus että speed.exe ei voda suorittaa. Videot pyörii siis ihan hyvin. Peli pyörii sitten tossa näytöllä kun otan näyttiksen perästä telkkariin menevän piuhan irti. Onko tää nyt niitä vistan "ominaisuuksia" vai löytyskö tohon joku ratkaisu. Kiitos
Nyt olen saanut kuvan näkymään telkkarissa viimein oikein.Mutta nyt kun laitan videon pyörimään koneelta, video pyörii pikku ruutuna tietokoneen näytöllä (kuten haluankin sen tekevän) ja kuva telkkarissa (32" taulu-tv) ihankuin suhteessa 4:3, vasempaan ja oikeaan reunaan jää mustat palkit. Miksi se ei näy koko ruudulla? Ja haluaisin hiiren kursorin näkymään telkkariin myös videon ollessa käynnissä, jotta pystyisin sammuttamaan toisto-ohjelman (bsplayer tai win media playerin) tai säätämään asetuksia jne. ettei tarvitse nousta ja mennä tekemään haluamansa toiminnon tietokoneelta. En tiedä mitä asetuksia on väärin jos on, olen yrittänyt kyllä muutella niitä
Mulla on HP Pavilion DV2007EA. Siinä on TV-OUT. Ostin tietosemalta sellasen johtopaketin: Scart SVHS RCA Kit 10.0m A/V kaapelikitti luo kirkkaan singnaalin video laitteiden välille. Kitti sisältää 10 metriä pitkän SVHS kaapelin (2x 4pin-miniDIN), 10 metriä pitkän Audio kaapelin (2x RCAu - 1x 3.5mm stereo) ja SCART muuntimen (1x RCA video, 1x SVHS video ja 2x RCA audio - SCART-21pin). Elikkäs.. Telkkarina on Sony Trinitron? jossa yks scart-paikka. Saan kuvan näkymään telkkariin, mutta esim, työpöydän kuvakkeiden teksteistä ei saa selvää? eli teksti on aika epäselvää ja värit näkyvät oudosti? Mikä avuksi?
mikähä mulla on vikana ku en saa edes sitä oikeaa kanavaa näkymään telkkarissa, näyttis on geforce 6600gt
defermex: Koittanut tuota laajennettu työpöytä tilaa, raahaat soittimen sinne tv-ruutuun ja käynnistät sieltä. Noissa eri soittimissa pitäisi olla valintaa 4:3 5:4 16:9 ynm. Viheria: Oppaan alku osasta kohta Yleistä kuvakkeiden teksti. Väri ongelmaan, ilmeisesti huonohkot kaapelit? tai jokin häiriön aiheuttaja kaapelin lähellä. Oletko käynyt mahdolliset eri av.kanavat läpi tv.ssä. Slackness: et siis saa ollenkaan kuvaa tv.seen? Ekalla sivulla olevan oppaan lukenut, varsinkin nvidiaa käsittelevät kohdat?
Ongelmani koskee television liittämistä tietokoneeseen TV-Out-liitännällä. Kaapelina käytän Belkinin valmistamaa Scart SVHS RCA Kit 10.0m-tuotetta, joka maksoi 19e. Televisiona on Sony Trinitron KV-21CT1E. Tietokoneena kannettava HP Pavilion DV2007EA. Kaapeli: Belkinin Scart SVHS RCA Kit 10.0m sisältää: A/V kaapelikitti luo kirkkaan singnaalin video laitteiden välille. Kitti sisältää 10 metriä pitkän SVHS kaapelin (2x 4pin-miniDIN), 10 metriä pitkän Audio kaapelin (2x RCAu - 1x 3.5mm stereo) ja SCART muuntimen (1x RCA video, 1x SVHS video ja 2x RCA audio - SCART-21pin). Televisio: Sony Trinitron KV-21CT1E TV-Järjestelmä: Itä-Euroopan maita varten, riippuen maasta, jonka olet valinnut: B/G/H,D/K Värijärjestelmä: PAL,SECAM NTSC 3,58, 443 (vain videon sisääntulo) Takana olevat liittimet: 21-napainen Euroliitin (CENELE normi) audio/video, sisääntulot mukana. RGB sisääntulo, TV:n audio/video ulostulo. Tietokone: HP Pavilion DV2007EA Intergroitu näytönohjain, GeForce GO 6150. Ajuriversio: 8.4.8.7 Rev. A KYSYMYKSENI: Pitäisikö kuvan olla niin selkeä että työpöydän tekstit näkee lukea työpöydältä? Mikä mahtaa olla resoluutia millä ne pitäisi nähdä? Saan kuvan näkymään televisioon, mutta se on jotenkin väritön? Jos liitän kaapelin porukoiden televisioon kuva on paljon selkeämpi. Mikä neuvoksi?
Näytönohjain - nvidia gf6600gt Osaisko kukaan sanoa mikä on vikana ku olen tehny kaikki ohjeitten mukaan ja en saa televisioon näkymään oikeeta kanavaaa, vaikka olen selannu kaikki kanavat läpi sun muuta?
NUIJJA olen kokeillut, mutta itse en sitä tykännyt käyttää koska pelaan myös tv:n kautta ja tuon laajennuksen kanssa oli liikaa säätämistä jotta pelit sai toimimaan, joten nyt käytän klooni tilaa ja mielummin myös käytän sitä koska sain tv:n sillä viimein toimimaan peleissä, mutta videoissa en kuten haluaisin ja kuten joskus sen olen saanutkin toimimaan.