Innostuin liian aikaisin ei se antennin irroitus auttanutkaan..... Voisiko vika olla svideo kaapelissa (heikko laatuinen?) jota on 15 m? Tai sitten onko sillä merkitystä onko Catalystissa theatre mode : the same in all displays vai in theatre mode (full screen)?
15 metrin huono kaapeli voi tehdä tuota. theatre mode vaikuttaa vain siihen näkyykö video, eli tee häiriöitä kuvaan.
Oliskohan jollain ideoita kun tuo TV-Out lopetti yhtäkkiä toimintansa. Eli alunperin käyttelin Catalyst Control Centerillä. Sitten tuli kokeiltua Ati Tray Toolsia ja kun huomasin siellä nuo TV-Out asetukset ajattelin vähän kokeilla niitä. Noh sillä tuloksella, että nyt ei kumpikaan ohjelma tajua, että TV ei oo ees enää karvan toisessa päässä, eikä anna kuvaa telkkariin. Eli molemmat näyttää, että TV on kytketty vaikka se ei ole karvan toisessa päässä. Eli homma toimi ennen kuin säädin noita ATT asetuksia. Tosin CCC:ssä kun kattelin noita treadin alussa olevia ohjeita niin kun yrittää TV:n kuvakkeen siirtää siihen Main-kohtaan, niin ainut vaihtoehto mitä se antaa on Swap Devices. Tuo ei minua kyllä pahemmin haittaa.. Ihmettelin vaan. Itse TV-Out pitäisi kyllä toimia, koska kun käynnistin koneen uudelleen niin telkkarissa näky noi Windownsin lataus hommat yms, mutta kun pääsi työpöydälle niin sitten ei enää mitään eloa. Apuja? Kortti on Sapphiren X1950 Pro ja käyttis on XP.
Joo elikkä sain korjattua tuon ongelman asentamalla kaikki ATI:n jutut uudestaan. Mutta nyt sitte pari mukavuuteen liittyvää ongelmaa: Eli kuten tuossa yllä jo mainitsin ainut vaihtoehto on tuo Swap Devices. Olis kiva saada vaikka klooni tms. Ja sitten kun vaihdan takas tietokoneen näytölle niin reso on vaihtunut 1280x1024 --> 1024x768.
Tossa kloonitilassa vaihtaa aina tuon pienemmän reson mukaiseksi, mutta senhän voi lennosta vaihtaa oikella vain tehtäväpalkista ccc. Pääsetkö vaihtaaman tuolta Basic vasen alakulma. Täällä vetästy suomenkielinen Catalyst Control Center tuohon päälle, ohjeet sun muut näkyvät suomeksi. Malliin: Laajennettu-tilan ottaminen käyttöön Jos toissijainen näyttölaite on poissa käytöstä: Valitse puunäkymäruudusta Näytönhallinta. Napsauta numeron 2 kuvaketta oikeassa ruudussa. Valitse Otetaanko näyttö käyttöön? -valintaikkunasta Kyllä. Voit myös napsauttaa hiiren kakkospainikkeella näyttölaitekuvaketta 2 ja valita sitten valikosta Ota käyttöön. Jos toissijainen näyttölaite on Klooni-, Pystysuora venytys- tai Vaakasuora venytys -tilassa: Napsauta Klooni-ruudussa olevaa kuvaketta ja vedä se Lisänäytöt-ruutuun. Vapauta hiiren painike ja valitse sitten Poista näyttö. Voit myös napsauttaa hiiren kakkospainikkeella näyttölaitekuvaketta 2 ja valita sitten valikosta Ota pois käytöstä. Napsauta kuvaketta 2 oikeassa ruudussa. Valitse Otetaanko näyttö käyttöön? -valintaikkunasta Kyllä. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Klooni-tilan ottaminen käyttöön Jos toissijainen näyttölaite on poissa käytöstä: Valitse puunäkymäruudusta Näytönhallinta. Napsauta Tällä hetkellä käytöstä poistettuina olevat liitetyt näytöt: -ruudussa olevaa näyttölaitekuvaketta ja vedä se Päänäyttö-ruudun oikealla puolella olevaan tyhjään ruutuun. Valitse valikosta Kloonaa päänäyttö [näyttölaite]. Jos toissijainen näyttölaite on käytössä: Napsauta hiiren kakkospainikkeella näyttölaitekuvaketta Laajennettu-tilan Työpöytä 2 -kohdassa, Vaakasuora venytys -tilan Oikeanpuoleinen-kohdassa tai Pystysuora venytys -tilan Alemmaksi-kohdassa. Valitse Kloonaa päänäyttö [näyttölaite]. Valitse Kyllä Näytönhallinnan ilmoitus -valintaikkunassa. Huomautus: Näyttölaite voi olla CRT, DFP, TV tai HDTV.
Mulla on sama ongelma kuin Narcoticolla, muutama sivu taaksepäin! Eli mulla on HP w22 Wide LCD Monitor + NVIDIA Geforce 7500 LE, sit normaali TV eli LG Electronics 32" ja ole liittänyt ne toisiinsa DVI kaapelilla! Kaikki on ok, kun päällä on klooni-tila ja resoluutio on koneessa 1024 x 768, tuolloin LG:ssä kuva on kohdallaan sekä hyvä! HP:ssä kuva on ärsyttävän suuri, joten haluisin saada toimimaan yhteyden DualView toiminolla, eli HP:ssa oli esim. 1680 x 1050 resoluuto ja sit LG:ssä se perus 1024 x 768 resoluutio!? Eikös toiminto tarkoita sitä, että molemmille näytölle saisi asetettua oman resoluution? Kuva on LG:ssä niin älyttömän suuri, että katsomisesta ei tule mitään!?
Tuolla työpöydän laajentamisella/Dualview tilalla saa molemmalle näytölle oman resoluution ja virkistystaajuuden.
Olen yrittänyt Dualview tilalla asettaa molemmalle näytölle oman resoluution ja virkistystaajuuden, mutta silti kuva näkyy LG:ssä älyttömän suurena, koitti mitä resoluutiota tahansa!? Pitäisikö jotakin muita asetuksia vielä säätää?
geforce 7800gtx gs tv-out! Eli hallussani on kyseinen näytönohjain joka pitäisi liittää samsungin telkkariin! Tv on HDTV ja siinä on hdmi liitäntä. Mikä piuha tulisi siis hankkia, jotta saisin parhaan hyödyn näytönohjaimesta ja tveestä irti? Onko kaapeleiden välillä suurikin ero kuvanlaadun suhteen?
FanDan: Mitähän resoluutioita olet kokeillut? elssi: DVI -> HDMI johto tai adapteri. Kuvanlaadun kanssa ei tule ongelmia sillä video menee digitaalisesti koneelta TV:lle.
Olen kokeillut oikeastaan kaikkia mahdollisia! LG:n suositus on 1280 x 768, mutta muitakin olen myös kokeillut! Silti jostain kumman syystä näytössä ei tapahdu juurikaan muutoksia! Kuva voi muuttua ehkä hieman suuntaan tai toiseen, mutta kuva on edelleen niin iso, että esim. "Käynnistä" kuvaketta ei ole näkynyt vielä ikinä!? Onko jotakin muita asetuksia, mitkä minun tulisi tarkistaa?
Siis eli koko työpöytä ei mahdu kerralla siihen näytölle? Laajennetulla työpöydälle ei näy käynnistä-nappia tai tehtäväpalkkia, se on oletuksena ainoastaan ensisijaisella näytöllä.
Täälläkin on sellanen ongelma että kuva näkyy tv:ssä mustavalkoisena. Aiemmin homma toimi ihan hyvin, mutta koneen kaaduttua jouduin asentaan kaikki ohjelmat uusiks ja sen jälkeen en oo saanu värejä näkyyn, lukuunottamatta yhtä playeriä joka jostain syystä näyttää värillisenä ja sekin vain siinä vaiheessa kun laittaa kuvan koko näytön kokoiseks. Oon koittanu asentaa ATI:n ccc:n uudestaan ja koittanu toisella S-video johdolla, mutta värejä ei näy. Sattuisko joku tietään mistä nyt kiikastaa tai vähän neuvoo että miten saan ne värit näkyyn? Vai onko se sitten jostai ohjelmistosta kiinni kun en tiedä tarkalleen mitä koneeseen aiemmin oli asennettu kun värit vielä näkyivät, ja itse oon nyt asentanu noi ATI:n driverit ja muut mitä ATI:n sivuilta sain..
Jos jollain ohjelmalla näkyy värit ja muuten on mustavalkoista on noissa ajureissa tod näk jokin bugi (tai sitten joku oletusasetus väärin esim. väreissä). Overlay käyttää omia väriasetuksia, joka voisi selittää sen että tietyllä mediasoittimella väritkin näkyisivät.
En tiedä vastasinko tähän trheadiin jo kertaalleen mutta kerron yleisimmän väriongelman syyn, johon olen törmännyt: S-video johto ei ole hyvin kiinni. Syitä: pinnit mennyt johdossa hiukan sisälle, pinni vääntynyt, plugi ei ole tarpeeksi syvälle tungettu ( ja sitä pitää tunkea kunnolla käännellen ja kierrellen samalla) tai sitten s-video liitin laitteessa on hiukan pölyinen tai muuten vain ei yhdistä väriä. Ratkaisu: Osta tavallinen rca eli komposiitti piuha videolle, siirrä pc:stä televisioon keltaiseen komposiittiliitäntään. Komposiitti on aina parempi vaihtoehto kuin s-video, koska liitin toimii aina sekä pysyy paikalla huolimatta pienoisista vetorasituksista. Kuvanlaatukin on melkein samanlainen ku s-video ja ylipäätänsä kovin merkittävää eroa näillä ei ole. Paras ratkaisu: Siirrä grafiikkakortin d-sub tai dvi liitänäästä signaali suoraa televisioon, jos televisio on uusi littumalli ja tukee näitä liittimiä. Silloin kuvanlaatu on tietokoneen monitorin tasoinen.
Minkä takia kun tulee kohta MUOKKAA KOKONÄYTÖN VIDEOASETUKSIA, niin minulla ei ole tuota vaihtoehtoa, kun avaa tuon VIDEO ja TELEVISIO kohdan? :O