En tiedä koska ostin tuon kortin kaverilta eikä hänellä ollut mitään johtoja enää tohon hallussa. Ajattelin et jos jollain olisi sama kortti vielä käytössä niin voisi olla jotenkin avuksi.
Mulla on sama kortti tässä ja jonkun Radeon 9600 Pro:n mukana tullut S-Video -> RCA josta lähtee kaapeli telkkarin taakse SCART-palikkaan. Hyvin toimii. Miten ne värit on väärin? Mustavalkonen vai mikä?
Agent_007: Juu on pal-b, ja kaikki olen käynyt läpi/testannut. Pitää varmaan testata toisella tv:llä.
Ongelmani on samantapainen kuin Jehmulla. Yritin kahlailla tätä erinomaista ketjua alusta loppuun, mutta silmiini ei osunut ratkaisua. Vanha näytönohjain oli ATI Radeon 9800. S-videopiuha (molemmissa päissä 4-pinninen) oli vedetty telkkariin scart-adapterin kautta, ja kaikki toimi aivan oikein. Sama piuha toimi myös kytkettäessä suoraan telkkarin s-video-sisääntuloon, siis ilman tuota adapteria. Tv on tuoreehko Panasonic ja se siis kyllä ymmärtää s-videota. En muista tämän kytkennän kanssa olleen aikanaan minkäänmoisia vaikeuksia. Mutta nyt samassa koneessa on Club X1600 Pro, ja sen kanssa en millään saa telkkariin värejä. CCC:stä olen kokeillut kaikkia PAL-vaihtoehtoja: kaikkien kuva näkyy mustavalkoisena. S-videopiuhan siirtäminen scart-adapterista tv:n S-videosisääntuloon ei sekään tepsi, eikä adapterin vaihtaminen toiseen scartiin. Mikä seuraavaksi neuvoksi, utelen.
Ja vielä yksi tiedonumuru: kokeilin vaihtaa näyttiksen syöttämään NTSC-kuvaa ja telkkarin sitä vastaanottamaan, mutta värit eivät ilmestyneet silloinkaan.
Komento takas, nyt löytyi lopulta ratkaisu! "Vika" oli telkkarin päässä, asetus jota en ollut huomannut ja johon ei vanhan näyttiksen kanssa joutunut koskemaan. Ehkäpä tämä nykyinen ei lähetä jotain signaalia, tai tekee sen eri tavalla. Samapa tuo nyt, kunhan toimii.
Mitkä ajurit on? Mulla näkyy vaan kuva helvetin suttuisena. Nyt kun katoin vähän tarkemmin niin kuva näkyy oikeestaan aika punaisena verrattuna esim. tietokoneen näyttöön. Kokeilin RCA johdon vaihtoa huvikseen, mutta ei vaikuttanu mitään asiaan.
Asensin tuon ati catalalyst control centerin. Nyt näytön lisäasetuksissa ei enää näy näytöt kohtaa. Mistä saan asennettua control panelin vai mitä pitää tehdä?
En muista, mutta kohtuu uudet catalystit. On normaalia että kuva näkyy suttuisena verrattuna tietokoneen näyttöön, koska se on niin paljon epätarkempi. Kokeile jollain leffalla tai videopätkällä näkyykö kuin televisiolähetys vai onko kuvassa todellakin vikaa.
Minulla aivan vastaava ongelma, ja näyttiksena myös GF6600GT. Mikä tuohon siis auttaa? Tympii aina säätää tuo kuva kohdilleen.
Mulla ongelmana 32" laajakuvaputkitelkkarissa ajoittain vaakasuuntaisia häiriö viivoja. Näytönohjaimena RADEON 9600 SERIES (128 MB) ja johdotus hoidettu s-video kaapelilla joka jollain ihme lisälaitteellä on kiinni telkkarin scart paikassa. Johdon mitta on tosin 15m mutta viivoitusta ei näkynyt pienemmässä 21" 4:3 telkkarissa samalla johdolla ja liitoksella
Tarkistanut, piuhat/ liittimet kunnolla kiini. Ja alkoi tuon uuden tv.n asennuksen jälkeen. Epäilisin kylläkin tuota s-video johtoa, parempi laatuista tilalle. impedanssi ja toinen. ihme lisälaitteellä on kiinni telkkarin scart paikassa. Scart-adapteri ehkä ???
No tietenkin, mutta ainot onglema on nyt nuo värit. Eli esim. ihmisten ihot näyttää todella punaisilta. :/ En oo viel ehtiny kokeilla toista telkkaria mutta muilla korteilla on näkyny samassa telkkarissa hyvin.
Joo kuva parani heti kun otti antennijohdon otti irti telkkarista. Onko mitään muuta keinoa kuin johdon irroittaminen ettei tule niitä raitoja (paremmat johdot tai jotain?)?