1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

TV-out opas

Viestiketju Käyttäjien tekemät oppaat -osiossa. Ketjun avasi Agent_007 20.06.2004.

1. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Eli tuon ulostulon pakottaminen komposiitiksi NVIDIA:n asetuksista pitäisi auttaa (noissa 9x.xx sarjan Forcewareissa on ollut jotain ongelmia, mutta 8x.xx sarjan ajureissa pitäisi kyllä toimia).

2.  
  3. matelija

matelija Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    eli laitanko sen asetuksista vai pitääkö hommata vielä jotain erillisiä piuhoja?

4. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Valinta NVIDIA:n asetuksista pitäisi toimia.

5. matelija

matelija Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    noniin nyt näkyy väritkin kiitos siitä. Seuraava ongelma ilmeni kun yrtitin saada tekstejä näkyviin, aluksi näkyi näytössä mutta ei TV:ssä, mutta enää ei näy kummassakaan. Katsoin ohjeesta nuo ongelmat ja vastaukset mutta ei auttanut. Eli mitä asialle voisi tehdä?

6. matelija

matelija Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    niin ja siis käytössä bs-player

7. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Itse en BSPlayer:iä ole käyttänyt, mutta ainakin muilla nuo Ongelmat kohdat ovat kyllä pelanneet. Tosin jos tuon VMR tilan kanssa (jos se on laittanut päälle) tuolla Piirrä tekstitys peittokuvatasolle valinnalla ei pitäisi olla merkitystä.

8. antti_n

antti_n Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on kannettava, jonka näytönohjaimessa on ainoastaan semmonen VGA-liitin. Minkälainen piuha mun pitäisi hankkia?

9. matelija

matelija Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    no nyt näkyy taas tekstitkin en kyllä tiedä minkä takia. kiitoksia avusta

10. samfin

samfin Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Asiasta neljänteen. Kun on dual wievillä asetukset, niin voisiko kortti rasittua hiukan enemmän kuin normaalisti vaikka toisessa näytössä ei mitään olisikaan. Mulla on nimittäin nyt ruvennut tulemaan bluescreeniä pelatessa (nv4_disp.dll) mikä viittaisi näyttiksen ongelmaan lukemani perusteella.
    Täytyy tosin odottaa kun uudet ajurit ilmestyy, tai sitten kortti on vetelemässä viimeisiään. Mutta kysymys olikin, että kannattaako pistää single tilaan kun ei toista näyttöä käytä?

Viimeksi muokattu: 30.11.2006
  11. teisko

teisko Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen liittänyt tietokoneen Sony KDL 40 W LCD tv:seen. TV:n natiivi resoluutio on 1920 x 1080. Näytön ohjain on ATI radeon X1300 HM 512 MB ja ATI catalyst center on asennettuna. TV on liitetty DVI-HDMI piuhalla (5 m ja pitäisi olla ihan tasokas piuha). 1280 x 720 resoluutio toimii, mutta tuo parempi resoluutio ei. Catalyst center näyttää kyllä maksimi resoluutioksi juuri tuon paremman lukeman. Catalyst center tarjoaa myös 1920 x 1080 resoluutiota vaihtoehdoksi, mutta signaali häviää, kun sen ottaa käyttöön.

Testaamisen tekee hankalaksi sekin, että näytönohjain kortissa on vain yksi DVI liitin ja piuhan joutuu aina irrottamaan, kun haluaa vaihtaa tietokoneen oman näytön käyttöön.

Oon kokeillut HDTV support asetusta Catalyst centerissä, mutta ei tunnu pelaavan. Onkohan vika mahdollisesti näytönohjaimen asetuksissa vai itse ohjaimessa vai missä???

12. NUIJJA

NUIJJA Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mutua, mahdolista koitttaa eri herzeillä (tunnistaako yleensä 60Hz 70Hz ynm.).

Toimiiko jos koittaa pc-liitännästä (ohjekirja suosittaa käyttämään 15-nastainen D-Sub KDL-40W2000, jos nyt lähes sama), siellä säädöissä pitäs viellä olla valinta "taulukko/ teksti tai video".

13. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    antti_n: jos tavalliseen TV:seen olet liittämässä niin
    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=7535
    esim. tuollainen.

samfin: tuota ongelmaa on ollut tietyillä ajuriversioilla ainakin, COD (vai oliko COD2) aiheutti ainakin jollain tuota kahden näytön tilassa, mutta uudemmat ajurit korjasivat asian. Myös noita näyttö profiileja voi tehdä, joilla saa nopeasti vaihdettua noiden näyttöasetusten välillä.

teisko: voi tosiaan olla ettei tuo isoimmain resoluution käyttö onnistu HDMI:lla vaan ainoastaan VGA:lla. Powerstrip ohjelmalla voi kokeilla vielä taistella
    http://entechtaiwan.net/util/ps.shtm

14. antti_n

antti_n Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitokset agentille!

15. teisko

teisko Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    NUIJJA ja Agent_007:

50, 60 ja 70 Hz olen kokeillut tuloksetta. Tv on just toi KDL40W2000. Sonyn ohjekirjan mukaan VGA:n max resoluutio on 1360 x768, minkä olen itsekin VGA:lla saanut toimimaan. HDMI liitäntöjen pitäisi ohjekirjan mukaan vastaanottaa 1080p signaali. Brittiläisellä AV-forums sivustolla on kyseiseen telkkariin liittyvä pitkä ketju. Olen kahlannut sitä läpi ja VGA:n ei pitäisi toimia tuolla max resoluutiolla, kun taas DVI-HDMI:llä ihmiset ovat saaneet toimimaan. Juuri sen takia hommasin ton DVI-HDMI piuhan.

Power strip ohjelmasta AV-forumsillakin puhutaan ja oon sitä kokeillut. En vaan oikein tiedä, mitä sillä pitäis tehdä. Options/preferences/Quick setup polkua olen edennyt ja sieltä attached monitor kentästä change. Ohjelma löytää Sonyn tiedot ja max resoluutio on 1920 x 1080. sitten kun seivaa asetukset ohjelma ilmoittaa "custom monitor information (inf) file has been saved. To have windows use your custom file, you need to go to device manager and update the driver for your monitor, specifying the location of the new INF file. Näytönohjaimen päivitys kuitenkin ilmoittaa, että ei ole saatavissa päivityksiä.

Näytönohjain oli siis ATI RADEON X1300 HM 512 Mb. Olen siis hiukan sekaisin näiden systeemien kanssa :) Pitäisikö tämän näytönohjaimen antaa ulos 1080p resoluutiota? Mitä power stripillä pitäis tehdä. DVI-HDMI pitäisi käsitykseni mukaan kuitenkin onnistua. Tässä muuten se AV-forumin ketju http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=432171&page=84.

16. teisko

teisko Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ennen kuin kukaan ehtii vastata niin sain 1080p resoluution toimimaan DVI-HDMI piuhalla ja Power Strip ohjelmalla. Display profiles/advanced timing options/custom resolutions... täältä ottamalla kyseinen resoluutio käyttöön.

17. NUIJJA

NUIJJA Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    @teisko Hyvä se jotta rupes pelaamaa.

Löytyi tuolta Atin-ohjeesta liekkö olisi vaikuttanut edes mitään.

DVI-asetusten säätäminen
    1.Laajenna lisänäkymän Digitaalisen näyttölaitteen ominaisuudet -kohta.
    2.Valitse Määreet.
    3.Valitse DVI-asetukset-kohdassa haluamasi asetus.

Huomautus: DVI-taajuuden pienentäminen suuritarkkuuksisissa näytöissä voi korjata virheellisen näyttökuvan tai kuvan puuttumisen, joka voi esiintyä käytettäessä suurinta tarkkuutta. Tämä koskee vain tapauksia, joissa digitaalisessa näyttölaitteessa esiintyy tällaisia ongelmia.

Huomautus: Näyttökuva voidaan mahdollisesti korjata ottamalla käyttöön Vaihtoehtoinen DVI-toimintatila.

18. jack_22

jack_22 Guest

To: agent-007
    Moi!
    mulla on nvidia geforce 7300gt ja tavallinen united 21 tv. yritin tehdä koko juttun ohjeiden mukaa, mutta ei onnistunut. kuitenkin, se ei oo enää tärkee, koska sain uuden ongelman. meikän kaikki tv kanavat on mennyt sekaisin. kuva ei näy, ja näkyy vaan jotain harmaita raitoja jotka sekoilevat ruudussa. niiden taa näkyy kuva, esim. uutisten otsikko, mutta ihan hamarasti. nwiew:iin laitoin single display, otin scartin pois tv:sta, tarkistin ett antenna on paikallaan, ja pistin tv:n etsimään kanavat automaattisesti, mutt se ei onnistu. mikä ongelma tää on ja miten mä saan mun kanavat näkymään??! KIItos!

19. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    jack_22: Ettei videokanava menisi automaattisesti päälle? Esim. SCART:in heräte pinnissä ongelmia?

20. jack_22

jack_22 Guest

agent_007
    tv:ssä ei oo scartia enää, eikä se ole yhdistetty koneseen enää. antennijohto on vain kytketty. en usko ett se on video kanava koko ajan, koska kun vaihtelen kanavia selvästi näkyy että kanava 1, 2, 3 jne. eikä edes tv pysty automaattisesti löytämään niitä. olen aika kokenut kone käyttäjä, mutta tässä tapauksessa olen ihan pihalla!

21. thainou

thainou Guest

Voikohan joku neuvoa kun multa löytyy koneesta ati radeon 9600 näyttis johon saa ilmeisesti vaan yhden näytön kiinni. Niin mitä johtoja mun pitäis hankkia että voisin katsoa telkkarista koneella olevia videoita? Tossa oppaassa oli niin paljon tekstiä, että itellä meni kyllä vähän sormi suuhun, en oikein ymmärtäny mitä johtoja pitäisi hankkia. Niin ja emolevynä asus a7n8x deluxe jos se nyt jotain merkitsee. Kiitoksia jo etukäteen :)

Jaa tämä sivu