samfin@ tuolla tekniikasta tietoa jonkusen verran. http://tinyurl.com/y58oqg offtopiccia. Tuon sivuston ylläpitäjä on työkseen tehnyt videotekniikkaa ja elektroniikkasuunnittelua n.15v. . Selvispä ohimennen tuokin asia eilen. Edit: jayhill@ mikä kanettava merkki/ malli. Jos otat virrat pois päältä (läppäri ja tv), kytket johdon lähteekö käyntiin?
no eihän se kone suostunut käynnistymään pelkän kaapelin ollessa koneessa kiinni.. Marssin kuitenkin liikkeeseen, josta ostin kyseisen kaapelin ja valitin maanantai kappaletta.. Antoivat minulle uutta piuhaa ja nyt homma onnellisesti pelittää! Kiitoksia kuitenkin kaikille vaivan näöstä!
Ongelma olisi sellainen että en näe enään näytöstä leffoja vaan ainoastaan telkusta, onko niitä ATIn korteissa edes mahdollista saada näkymään samaan aikaan? Alkaa muuten olemaan aika sekava tämä viesti-ketju, ei jaksa enään millään selata kaikkia sivuja läpi.
Ei ekaksi meinannut tunnistaa, mutta sain tuon sitten pelaamaan kun vähän koitin eri näyttötiloja säätää Windowsista... Tunnisti teeveen, kun laitoin asetuksiksi 800x600, 16-bit True Color. Kiitokset!
kalart1@ on mahdollista atin korteilla. Asetukset ATI: (Control Center, Control Panel on alempana) http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/90564 Heh yleensähän tuppaa olemaan toisin päin, ettei näy tv.ssä. Mikäs atin kortti siellä on ja mikä/ mitkä playerit millä katselet. Katos tuolta oppaasta viellä tuo kohta... Työpöydän laajentamisen/extend my desktop ja mediasoittimet Ettei tv.si olisi jostain syystä ensisijaisena näyttönä, selvinneen tuolta asetuksista.
Eli hankin acer aspire 9300 koneen jossa on nvidia geforce go 6100 näytönohjain. Nyt propleema on se että se nview välilehti puuttuu sieltä valikosta..en saanut selville oikein noista edellisistä...niin olisiko joku niin ystävällinen ja kertois oikein selkeästi sen homman. olen tässä värkänny jo muutaman tunnin ja kohta loppuu mielenkiinto.
Näyttis: Radeon 9600 Käyttis: Windows xp pro Telkkari: LG 28" Laajakuva Scartit: EXT-1, EXT-2 Telkkarin AV-valikko: EXT-1. EXT-2, RGB, EXT-2, EXT-2s ja F-AV (etupaneeli, tällä siis toimi ennen, kun SCART oli EXT-2 ja S-Video siinä kiinni ja EXT-2:lle valittu F-AV) EXT-2:lle voi valita erikseen valinnat: TV, EXT-1 ja F-AV (Mikä näistä oikea?) Liitännät: S-video->Pleikkari SCART->EXT-2 ja EXT-1 Kokeiltu myös ilman SCART:ia etupaneeliin -> RCA Sitten itse ongelmaan! Tein kaiken tuon mitä tuolla ekalla sivulla oli, (On tosi hyvät ohjeet!)mutta tämä http://ati.amd.com/support/drivers/xp/radeonx-xp.html ATI:n asennuspaketti EI asenna control panelia ollenkaan, oon koittanu myös näitä http://ati.amd.com/support/drivers/xp/aiwradeonx-xp.html vaan eipä asennu. Lisätään vielä, että telkkariin tuli kuva jokin aika sitten, mutta jouduin asentelemaan XP:n uusiksi, minkä jälkeen en ole saanut TV-out:ia toimimaan ollenkaan? Olisko tähän nyt jotain vinkkiä kuinka saan myös tuon control panelin tuonne display valikkoon?
Control Panel löytyy noista 5.11 ajureista tai noista Omega ajureista. Tuo Catalyst Control Center on ainut mitä ATI tukee nykyään. Ja se tosiaan vaatii tuon .NET frameworkin toimiakseen. Ja pelkkä Display Driver ei siis riitä. Catalyst Software Suite on se valinta.
Joo elikkä nyt lähden kokeileen tuolta 9600 sarjan ajureista Catalyst 6.1 lähtien, että mikä vaikuttaa niistä mikään. Kerron tulokset sitten tännepäin!
Jep jep! Elikkä ongelma ratkaistu! Tulos: TV-Out paskana. Kokeilin DVD-soittimen kautta tota Playstation SCART:ia ja S-Video piuhaa ja hyvin toimi! Heti kun laitto koneeseen kiinni niin ei mitään signaaleja, ehkä pientä välkyntää telkkarissa, ei muuta. Luultavimmin tuota ei saa säädöillä näkymään, eli uutta korttia kehiin! Ei siinä, konetta pitää muutenki päivitellä kun ei tämä 1.3Ghz Athlonikaan mikään paras enää ole, saati tuo vitun näyttis
Itse askarreltu nuo palikat ovat. joko joku osaisi neuvoa asiaan? entä voisiko tuosta olla apuva -> http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=7535
Elikkäs näytönohjaimena 7300gt ja näyttäisi olevan sama ongelma kuin monella muullakin eli kortin s-video ulostulo on semmoinen 9-pinniselle tarkoitettu (selvennyksenä vielä oman 4-pinnisen s-videon liittäminen suoraan tähän ei ainakaan minulla toimi vaikka kuinka säätäisi). Kortin mukana tuli kyllä tämmöinen dongeli ja siitä lähtee 4 (puna,sini,kelta,vihreä) rca:ta eli jos olen ymmärtänyt oikein riittää kun hommaan rca/s-video adapterin biltemasta ja liitän sinisen rcaan s-video johtooni? entäpä onko tämä kuvanlaadun kannalta paras ratkaisu? Ja täytyykö näytönohjain asetuksista säätää lähteväksi johdoksi rca vai s-video? Entä onko merkitystä käyttääkö windows home edition vaiko professionalia? koska itselläni olisi home edition mutta pro olisi myös saatavilla.
Toimii sekä XP Home että XP Prossa. Tuon sinisen liittimen kautta tulee ulos komposiittia RCA:na, jota ei kyllä kannata muuttaa S-videoksi (ellei television ainut liitin ole S-video sisään). Tuo on kyllä outoa, jos tuossa dongelissa ei ole S-videota valmiina eikä ohjaimeen käy S-Video.
Eli tein mielestäni kaiken ohjeiden mukaan, mutta kuva näkyy mustavalkoisena. TV on kiinni s-video piuhalla ja näytönohjain on nvidia geforce fx 5500. kiitos jo etukäteen