1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

TV-out opas

Viestiketju Käyttäjien tekemät oppaat -osiossa. Ketjun avasi Agent_007 20.06.2004.

1. Nerppa

Nerppa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Muttakun tv tukee svideota.. muutenhan kuva olis ollu mustavalkoinen kun oli dvd soitin svideolla kiinni

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Nerppa: onko tuossa DVD-soittimessa mahdollista laittaa S-videon kautta ulos komposiittia?

4. NUIJJA

NUIJJA Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Viimeksi muokattu: 03.09.2006
  5. Nerppa

Nerppa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En tiedä saako tuosta dvdstä svideon kautta komposiittia, mutta jos saa niin silloin se syöttäisi sitä jotenkin automaattisesti, sillä iskin vaan johdot kiinni ja soitin päälle jolloin värit näkyi suoraan ilman mitään säätämistä.

Mikäs järki tuossa sitten on että videoiden kautta näkyi värit? Muuttaako se signaalia sitten jotenkin tv:lle sopivaksi vai?

Nimenomaan on tv:n scartissa kiinni scart palikalla jossa tulot svideolle, komposiitille ja äänille. Tämä sama palikka ollut käytössä kaikissa kytkentä variaatioissa.

Kyllä se täytyy tuota 4-pin svideo -> komposiitti adapteria vielä koittaa kun kauppaan ehtii, vai onko siinä kuvanlaadussa siis merkittäviä eroja? Jos on niin mielumminhan sitä svideota käyttäisi

6. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Jos videoissa ei ole S-video ulostuloa niin se S-video signaali muuttuu toiseksi. S-videon ja komposiitin eron kyllä huomaa, mutta kylä tuolla komposiitilla pärjää.

7. greenie

greenie Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla sama ongelma uuden koneen ja 7600GT:n kanssa. Ei näy kun mustavalkoisena ja komposiitti ulostulolla ei näy mitään. Erona vain tuo breakoutbox, joka mulla oli vain kaapelina: http://img3.freeimagehosting.net/image.php?5a4eea7c5b.jpg
    s-vhs + komponentille 3 rca:ta.

Vanhassa myllyssä geforce 440 kortilla värit sai näkymään samoilla asetuksila ja s-vhs kaapelilla juurikin vaihtamalla ulostulon komposiitiksi.

Uskaltaako ton s-vhs kaapelin lykätä suoraan korttiin kiinni, ilman breakout kaapelia, niin kuin vanhan kortin kanssa tein? Vanhassa ei mitään breakout kaapelia tosin ollut edes olemassa.

Toinen vaihtoehto ois käydä ostamassa tämä:
    http://www.biltema.fi/osteri/osteri...index_kauppa.htm&linkki=24146.htm&tuote=24146
    ja kokeilla kytkeä telkun komposiitti tuloon. Onko tämän toimivuudesta kellään kokemuksia? Tai ratkaisua ongelmaan ylipäätään.

Viimeksi muokattu: 08.09.2006
  8. JariKoo

JariKoo Guest

Terve,

Kaikilla täällä on aivan outoja ongelmia minulle. Kun ihmisillä on kova pula piuhoista ja muista itse tunnun että juutun aina niihin tietokoneen sisäisiin ongelmiin josta ei meikäläinen järjenkäytöllä selviä. Varsinkin kun sairaus painaa päälle.

Itselläni on siis 6600GT, josta lähtee nyt televisioon S-Video liitäntä. Kuvan saaminen televisioon mallienne avulla onnistui. Harmi vain että elokuvat eivät näy kuin mustana televisiosta. Ja kyllä, luin ohjeen jossa käskettiin pistämään theater-mode päälle. Mutta olisiko ohje jäänyt jo aikaansa jälkeen koska itse en ikinä moista theather-modea löytänyt ikinä. Toisaalta se luultavasti johtuu täysin minusta. Minulle tälläiset projektit ovat kokopäivätyön veroisia pähkäilyjä enkä voi käsittää miksei mikään toimi yksinkertaisesti. Päätavoitteeni olisi saada elokuva televisioon, ja muu (pelit,työpöytä) monitorille, minulla ei vain ole hajuakaan onko tälläinen edes mahdollista. Toivoisin että joku voisi auttaa minua tässä ongelmassa. En varmasti ole ainoa joka syöttää kuvaa televisioon 6600GT:stä. Step-by-step ohje olisi todella hieno asia. Auttakaa jos löytyy luppoaikaa. Tämä projekti ei näes minulla etene ennenkuin apua saan. Hyvät päivänjatkot.

Kiitos jo etukäteen

9. greenie

greenie Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Siinä JK, ja samalla vastaus omaan edelliseen kysymykseen:

Koneen päähän tarvit luultavammin komposiittisovittimen, eli vaikka tällaisen: http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/24_146iso.jpg

Kytket sen näytönohjaimen keltaiseen rca lähtöön. Jos keltaista ei löydy, kokeilet sinistä.

Tän jälkeen värit pitäis näkyä ja lähdön vaihtua asetuksista komposiitiksi automaattisesti, mutta jos kuva on vieläkin mustavalkoinen, käyt tarkistaan asetukset.

E: Lukasinkin JK viä tarkemmin kysymykses, eli jos kyse oli vain siitä, että kun laitat videon pyöriin, näkyy pelkkää mustaa, mutta muuten kuva on ok, suosittelen lukemaan vielä kertaalleen tämän oppaan ensimmäisen sivun noin puolivälistä eteen päin. Kohdasta nvidia. Theater mode liittyy atin kortteihin.

Viimeksi muokattu: 09.09.2006
  10. Don_LcF

Don_LcF Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Osaisko joku vastata miks mä en saa siirettyä Displays Managerissa tota harmanväristä TVn kuvaketta(se mikä on Attached displays currently disabled laatikossa) tohan Main toisen laatikon?Sitä ei vaan saa raahattu siihen.Näytönohjaimena on Connect3D X800XT.Ja s-video kaapelina normaali 4-pin kaapeli koska en löytänyt mistään tuota Atin 7-pin kaapelia.

11. Ylke

Ylke Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itse en keksi muuta kuin, että se ei tunnista televisiotasi, oletko jo kokeillu työntää kaapeleita syvemmälle tai sitten "force tv detection" -vaihtoehtoa?

12. Don_LcF

Don_LcF Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyllä olen.Aina kun painan Force TV detection niin tv ruutu vilahta vähän.Signaali sitten varmaan menee perille.

13. Don_LcF

Don_LcF Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eikö ketään osaa sanoo miten mä saisin sen toimimaan?

14. NUIJJA

NUIJJA Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  15. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Veikkaisin että ongelma on juurikin tuo näyttö, eli vaihda näyttö toiseen liittimeen näytönohjaimessa.

16. Don_LcF

Don_LcF Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitos kaikille,sain nyt sen toimiman.Agent 007 oli oikeassa.

17. JooM

JooM Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    mikä ihme on ku kuva näkyy oikealla ylhäällä.. kuvasta on osa peitossa ja vasemmalla alhaalla on vain mustaa.. miten tätä kuvaa voisi siirtää oikealle kohtaa? kiitos jo etukäteen

18. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    "kuvan kokoa ja paikkaa nuolinäppäimillä"
    "Adjustments/Säädöt välilehdellä"
    "osta sitten valitsee sopivat arvot"

noita kohtia kun etsit tuosta oppaasta niin löytyy kohdat tuon kuvan koon muuttamiseen ja keskittämiseen.

19. JooM

JooM Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    intelin näytönohjaimesta en löydä tuollaisia.. käytössä siis fujitsu simensin kannettava..

20. nirppu988

nirppu988 Guest

Eli, ostin s-video piuhan, jossa toisessä päässä scart. Mutta koneessa ei ole paikkaa s-video piuhalle, eli siis sille "pyöreälle" liittimelle. Joten mitä pitää ostaa, että saan kuvan ulos tietokoneestani ja näkymään tv:n ruudulla. Äänet tulevat tietokoneen kaiuttimien kautta..

21. Don_LcF

Don_LcF Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Näytönohjaimen missä olisi s-video out.

Jaa tämä sivu