Hei! Näytönohjaimenani on 9700 Pro, jonka käytössä mulla on lähes sama ongelma kuin Arsoollakin, paitsi että kuvaa ei tule töllöön sitten millään kaapeliyhdistelmällä. Olen kokeillut Atin omaa 7-pinnistä s-video - komposiitti -adapteria, 4-pinnistä s-videokaapelia, josta toinen menee telkussa olevaan scart-adapteriin, videoiden kautta jne. Nykyinen Catalyst Control Center kyllä tunnistaa tv:n, mutta mitään kuvaa töllöön ei saa vietyä (aikaisemmassa Control Panelissa tv ei edes tunnistunut). TV:ssä on kaksi scarttia ja edessä komposiittiliitäntä, jotka kaikki toimivat moitteettomasti muiden laitteiden kanssa, esim. dvd-soittimesta tuleva s-videokaapeli näyttää kuvaa scart-adapterin kautta. TV:ssä ei ole mitään valikkoa, josta voisi valita sisääntulevan signaalimuodon (s-video/komposiitti). Itse olen vahvasti kallistumassa siihen, että tv-out-liitäntä on jotenkin rikki. Aikaisempien näyttisten kanssa ei näin pahoja ongelmia koskaan ollut... -RK-
aunus: mahdollista kokeilla noita 6.7 Catalystejä? psps2: ajurien päivitystä kokeiltu? Rapa10: jos käyttää tuota 7-pin S-video -> komposiitti adapteria ja sitten tuohon TV:n komposiitti liitäntään kiinni niin toimiiko?
Ei toimi senkään kautta, joka kummallista onkin. Siinä CCC kuitenkin heti tunnistaa, että töllö ön kytketty. -RK-
@aunus nuo pitäs käydä. http://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&questionID=22264
Joo, sain toimimaan.. Luin vähän tarkemmin sielt sivulta(ATI:N) niin siellä sanottiin tosta mun kortista (Radeon 9200 series not supported) eli piti klikata sitä linkkiä ja ottaa "eri" ajurit..
Tällänen kysymys olisi että kun omistan vanhan television johon on kytketty dvd-divx soitin scart liittimellä, näytönohjain on ati radeon X300se jossa on tv out pistoke takana. Kytkin siis näytönohjaimen mukana tulleen johdon näytönohjaimesta dvd-soittimen video in kohtaan. Vaihdoin ATi Catalyst ohjelmasta ne kohdat että sain television siihen attached displays currently disabled kohtaan näkymään, mutta sitä ei pysty raahaamaan muutakun vasemmanpuoleiseen ruutuun eli main ruutuun jossa on tietokoneen näyttö. Joten siis en ole saanut clone main with tv- valintaa mistään. Osaako ketään sanoa minkä takia. http://koti.mbnet.fi/raiska/tutorials/tv/atic01.gif elikkä tuossa vielä kuva http://koti.mbnet.fi/raiska/tutorials/tv/atic02.gif ja toi mitä en oo saanut mahdolliseksi vaihtaa
Tiedä onko edes mahdollista dvd.n kautta, voitko koittaa scart-adapterilla/ jakajalla suoraan tv.seen. Tuon kuvan mukaan ccc. edes tunnista toista tv/ näyttö. Siellä pitäs näkyä 2 näytön kuvaa. Luit tuon ohjeen sivulta 1. Edit: Uusimmassa ccc 6.7 tuon näköisesti. http://img85.imageshack.us/img85/7420/ccc2sl2.jpg
Jos kyseessä on tallentava DVD-soitin niin tuo onnistuu, tavallisissa DVD-soittimissa ei ole kuin ulostuloja. Jos se tarjoaa sitä swap displays valintaa niin varsinainen näyttö/monitori toiseen näyttöliitäntään.
Joo kiitosta vaan vastauksista, kyllä luulen että se voi näkyä tuon dvd:n kautta koska kun laittaa vaikkapa johto kiinni ati catalystin päälle television näytössä välähtää aina raita. Mutta kokeilen tuota näytön johdon paikan vaihtoa jos onnistuis.
Kiitos loistavista ohjeista agent_007.Kyllä näillä saa kuka tahansa toimimaan ko vihtii vain syventyä ohjeisiin.
minulla olisi tämmöinen ongelma että kuvan kyllä sain näkymää tvssä mut miten saan värit tv ruutuu vähän aikaa ku minulla oli semmoinen kone jossa oli NVidia näyttö ohjain nii värit näkyi tv ruudussakin mutta nyt kun vaihdoim koneesee jossa on Control Center ja Display Driver nii värit ei näy. Miten saan värit toimimaa tässsä? Tvn värien säätökää ei auttanu.
ATI:n korteilla täytyy käyttä tuota 7-pin S-video -> komposiitti (RCA) adapteria, jos TV ei tue S-videota SCART:in kautta.
Joop. Eli ennen oli radeon 9200se, joka kiinni tv:ssä näyttiksen mukana tulleella 7-pin svideo-komposiitti adapteri + rca johdolla. Toimi moitteettomasti aikanaan. Sittemin vaihdoin näyttiksen 9800pro:ksi, enkä nyt saa kuvaa tv:seen sitten millään. Kun näyttiksen asensin, koitin liittää konetta kiinni tällä samaisella svideo-komposiitti kappelilla, mutta kuva ei silloinkaan näkynyt. Totesin vain että eipä toimi, ja annoin asian olla sillä en silloin tvtä varsinaisesti tarvinnut. Nyt taas pitäs saada kuva tvn kautta, mutta vanha adapteri on jossain vaiheessa mennyt katkipoikki rikki, eli sitä ei voi enää käyttää. Uuden korin mukana tuli pelkkä 4-pin svideo kaapeli, joka ei käy sillä tv ei tue svideota. Ostinpa siis uuden 7pin-liittimen mutta ei silläkään saa kuvaa näkyviin. Näyttiksen ajurit on uusimmat ja ccc asennettu. Kokeilin jo tällä nykyisellä liittimellä control panelilla ennenkuin asensin ccc:n. Kone ei sillon havainnut tvtä eikä havaitse nytkään. Kaikki ensimmäisen postin säädöt on kokeiltu mutta tuloksetta. Mikäs tähän nyt sitten avuksi? 9200 kun toimi aikoinaan niin mukavasti. Kun tuon näyttiksen mukana tuli 4-pin svideo johto, niin voisiko olla että pitää hankkia 4-pin svideo-komposiitti 7pinnin sijaan? Johto siis tv:n rca-tulossa.
ATI:n mukana tuleva malli 7-pinninen s-video<->RCA(komposiitti) naaras. Johto? http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/90564
? Siis käytössä oli tuollainen adapteri ja komposiitti johto kun homma toimi. Nyt siis käytössä uusi 7-pin -> komposiitti adapteri, kun tuo ATI:n oma hajosi. Adapterissa sen verran tosin eroa, että siitä lähtee sekä 4-pin svideo naaras että komposiitti naaras.