Ojuspaneeli Lisää tai poista sovellus/ klikaa ati, muuta/ korjaa asennus. Tuota en tiedä mistä tuo ilmoitus ei omaa kokemusta.
TV-Out-probleema jatkuu... Paljon olen saanut hyviä kokeiluvinkkejä, mutta Clone-valintaa ei vaan löydy. Sain kyllä TV-kuvan - vaikkakin mustavalkoisena - (edellisen neuvon perusteella)näkymään vaihtamalla Basic-valikkoon, mutta sielläkään ei ollut kloonausta missään. Sain vain jomman kumman - TV:n tai tietokoneen näytön päälle. Yhteys siis pelaa. Mistä mustavalkoisuus johtuu? Olisiko vika tässä koneen näytössä joka on HP:n vs17e LCD-näytössä, jossa on VGA-liitäntä?
@skorpioni Mustavalkoisuus viittaisi tuonne tv.n puolelle. Tuossa ohjeessa noita tuettuja ei tuettuja liitäntä yhdistelmiä. Jos atin cd siellä ilmeisesti sama suomeksi. https://a248.e.akamai.net/f/674/9206/0/www2.ati.com/manuals/radeonx1300ug.pdf linkki ei vissiin pelaa, mutta manual löytyy atin sivuilta. Käynyt HP.n sivuilta kasomassa onko päivityksiä näytönohjaimelle. @HypoC En ole varma mutta piirisarjan / biossin päivitys saattaisi auttaa. Mutta jos pelaa noilla eikä tarvetta, turhaa kai käydä säätelemään.
TV-Out-keskustelu jatkuu... kiitokset vinkestänne! Testasin viimeksi koneeni vanhalla "putki-tv"-Compaq-näytöllä. Ei löytynyt kloonausmahdollisuutta ATIN valikoista vieläkään. Se oli mun viimeinen ajatus, muuta ei tule mun mieleeni. Olisko teillä vielä jotain hyviä ideoita? EHKÄ on niin, että ATI on valmistanut sellaisen ohjaimen, jossa kloonaus on jätetty pois? Minun ATI malli oli Radeon X1300, kone on HP Pavillion a1429.fi, näyttö 17 tuuman HP vs17e -LCD.
Jos näytönohjaimessa on kaksi liitintä näytölle ja sitten vielä yksi TV:lle niin kannattaa kokeilla sitä varsinaista näyttöä toisessa liittimessä. Ja tuohon mustavalkoisuuteen löytyy ratkaisuja tuolta [bold]3. Ongelmat[/bold] kohdasta.
Eli minulla on tietokoneessa dvi-liitäntä ja viikko sitten ostetusta samsungin laajakaistasta löytyy nuo kolme liitintä (video, audio left and right) ja niiden alla on tuo yksi pieni musta liitin. voin katsoa oppaasta sen nimen, jos joku ei tiedä mitä tarkoitan. Niin siis nämä kaikki löytyvät telkun kyljestä Sori Agentti, kun lainasin sinun kuvaa. Mitä minun pitäisi ostaa, ja mistä tavarat saisin? Entä hinta suunnilleen? Turun keskustaan, länsikeskukseen ja myllyyn pääsen helposti. Jos prismasta löytyisi, niin hyvä olisi. Ohoh, en ollut lukenut opasta kokonaan. Käyn varmaan huomenna prismassa ostamassa tarvittavat liittimet. Minkä hintaisia ne mahtaisivat olla yhteensä?
TV-Out-liitäntään ratkaisu: Se, että en saanut kloonattua näytöjä, johtui tosiaan siitä, että käytän näytönohjaimen "analogista" vaihtoehtoa. LCD-näytössäni ei ole sitä digitaalista liitäntää. Minulle kyllä riittääkin se "Swap Devices vaihtoehto", Koska voin tallentaa kaiken eri prfofiileihin. Toisella profiililla TV-näytön asetukset päälle ja toisella profiililla koneen näytön asetukset päälle. Mustavalkoisuus johtui liitäntäjohdossa olleesta viasta. Pitäisikö muuten S-video liittimen teräsvaippa kytkeä johonkin? Minulla on S-video/RCA-johto, jossa se oli kytketty siihen 2-pinniin? Vielä yksi kysymys: Kuinka paljon saa kuvanlaatua parannettua eri säätimillä? (kontrasti, kirkkaus, yms)
@Sebu92 Tuolta ainakin Elexi nimellä olleet edullisia. Humaliston Sähkö Pitkämäenkatu 4 http://www.sahko.fi/index.php?page_id=6 Hintahan voi olla mitä sattuu, johtojen pituudesta riippuen. Vertaa vaikka tuolta yksi halvimpia yleensä 20-50% kalliimpia muualla. http://www.vekoy.com/default.php?cPath=61_105 Edit: Liitäntä varmaankin HDMI vai tuossa kuvassa oleva s-video, ilmeisesti Samsung.in laajakuva tv.
Sori, nyt menin sekaisin. Sopisikohan tälläinen johto? http://www.vekoy.com/product_info.php?cPath=61_105_229&products_id=171 ? Kun tietokoneessa on tuollainen dvi-liitäntä, mutta tv:ssä ei. tai ainakaan kyljessä ei ole. Tietokoneen takana on myös tuollainen nelipinninen reikä. Edit:Niin ja entä äänet?
Tuolla piuhalla hyvälaatuinen näköjään, halvempikin välttää. Äänistä katso tuonne edelliselle sivulle siellä kuvat.
http://www.vekoy.com/product_info.php?cPath=61_105_229&products_id=12034 Eli olisiko tuollainenkin riittävä, kun katselee 700mb leffoja, eli ei tarvitse mitään tämän parempaa kuvanlaatua tarjoavaa johtoa? Voisitko heittää linkkiä tuollaiseen halpaan äänijohtoon? Niin ja muuten mitä jos on kaijuttimet tietokoneessa kiinni? voiko tuon audiojohdon vetää tuohon etupaneeliin ja vaihdella siinä sitten kuulokkeitten kanssa? Vastaan nyt vähän itselleni, mutta ei se menoa haittaa. Eli tällainen varmaan sopisi. http://www.vekoy.com/product_info.php?cPath=61_109_1443&products_id=370 Saako tuon ja s-videokaapelin prismasta? Kun sinne tänään noin kymmenen tunnin päästä aijon pyöräillä. Tulee vähän liikuntaa leffapäivään.
Löythän ne sieltä, Tolla jako http://www.vekoy.com/product_info.php?cPath=23_120_1153&products_id=805. S-video johto, jos kulke piuha sekamelskassa laitteiden vierestä tuo eka ehdotuksesi parempi. Taasen jos vapaasti ei aivan sähkö laitteiden vierestä sekamelskan seasta vältää. Muuta eroa ei, kalliimpi häiriösuojattu. Saattaa saada tai ei Pirsmasta.
TV-Out juttu sai osaltani onnellisen käänteen. kaikki toimii nyt hyvin. Kiitokset kaikille tämän chatti-kanavan asiantunteville ihmisille! Vaihdan tulevaisuudessa itselleni digi-version näytöstä, ja analogisen version laitan toiselle koneelle. Ssen jälkeen "kloonaus" onnistuu. Tässä kuitenkin pieni tarkennus tai lisäys tämän sivuston ojeisiin: 4-pinnisen TV-Out-kytkennän laatu ei olekaan paras! Vertailin kahta eri vaihtoehtoa, eli suora neljän pinnin TV-Out ja muuntopiuhalla TV-Out/RCA-liitännällä. Ohjeista poiketen sain huomattavasti paremman laadun RCA-liitännällä. Syytä en tiedä, mutta ehkä joku tällä sivustolla tietää asian. Hyvää jatkoa kaikille sivuston asiantuntijoille ja tsemppiä tässä ikuisessa ongelmien ratkaisussa. tv: skropioni
Löysinkin tietokoneeni takaata s-videojohdon, ja kuva kyllä tulee, mutta ääniä ei (ikävä kyllä). Edit:Katselin äsken southparkkia, ja tuo näytti ihan hyvältä, mutta äänet tulivat tietokoneesta. Ostan ja liitän varmaan tänään tuon johdon tietokoneesta stereoihin. Edit2:Noniin, nyt on käyty kaksi kertaa prismassa. Ensimmäisellä kerralla menin ostamaan stereoplugi>rca, joka olisi 10m pitkä. No tälläistä ei ollut, joten minun piti ottaa 1,5m pitkä plugi>rca ja 5m pitkä rca-naaras>rca uros jatkojohdoksi. Ostin kuitenkin vahingossa molemmat rca johdoiksi, toisessa kaksi urosta ja toisessa naaras ja uros. Jotenkin onnistuin vaihtamaan niitä käsissä. Ja kun huomasin tämän kotona, vittuunnuin täysin. Lähetin s-postia siitä vaihtomahdollisuudesta, mutta vastausta ei ole tullut. Kaiken kukkuraksi en ottanut kuittia. Nyt kuitenkin kävin ostamasta talouspörssistä 3m "videokortti-kuuloke"johdon, jossa oli yksi 3,5mm plugi ja kaksi rca:ta, vasen ja oikea. Sen sitten liitin noihin stereoihin. Jopa noilla ongelmilla tuli PALJON halvemmaksi kuin ostaa keskivertopahvipurkkitietokonekaiuttimet. (tulipas muuten pitkä sana.) Ja äänenlaatu on parempi. tai no tottakai stereot maksoivat paljon enemmän, mutta niitä on hyvä käyttää moneen tarkoitukseen kuin vain ostaa monen laatikot äänentoistoa varten. Tai no pelaamiseen eivät nämä ole parhaita, kun ensimmäinen kaiutinparion noin 4,5m päässä ja toinen 1,5m kauempana. Edit3: Niin ja kiitokset NUIJALLE, Agentille ja kaikille muille auttaneille.
skorpioni: kyllä tuo S-video on parempi laadultaan kuin komposiitti, jos on toisinpäin niin laitteissa tai niiden asetuksissa tai kaapeleissa vikaa, ero ei tosin ole kovin iso. Eroa voi tarkastella vaikka http://www.cnet.com.au/games/xbox/print.htm?TYPE=story&AT=40060560-39029621t-10000122c tuolta.
Miksi muuten tv:ssä kaikki teksti näkyy lievästi sanottuna päin persettä? Ja kuvat näkyvät hyvin. Videot näkyvät jopa paljon paremmin kuin tietsikan näytöstä. Tuo s-video on käytössä. Tuo audiojuttu toimii todella hyvin. Olen kuunnellut musiikkia aika paljon, katsonut kaksi leffaa ja pari South Parkkia.
Eikö teksistä siis saa mitenkään tarkempaa? Kun fontin suurena pitäminen on ihan perseestä. Paitsi en kyllä lue tekstiä ollenkaan tv:n näytöltä. No nyt sentään leffat ja musiikki toistuvat paremmin ja nautittavimmin kuin ennen. Kiitos siitä kaikille auttaneille! Olen muuten myös huomannut, että reunoista uupuu vähän telkkarista katsottuna. Mikä olisi tähän avuksi? Ps:Olen katsonut jo 12 south park jaksoa.