En, mutta sain sen toimimaan kun vaihdan asetukset näin: Primary display = TV Secondary display = Analog Display Noilla asetuksilla tietokoneessa (kun katson leffaa) kuva menee aivan sekaisin, mutta sen saa korjattua aika helposti, kun lopettaa leffan katsomisen.
Terve.. Kattelin noita aiempia keskusteluja ja olis kysymys: Miten saan koneen kuvan TV:seen, jos minulla ei siellä nVidia jutussa ole kumpaakaan: nView-välilehteä, eikä tools:issa ole TV:n tunnistus pakottamista
Kyllä ne uusimmat pitäisi olla. Tuon Detect Displays:in päällä kun painaa hiiren kakkoskorvaa ja valitsee "lisätietoja", niin siinä lukee näin: Eli tuohan tarkoittaa että: Paina tunnistaaksesi kaikki mitkä olet liittänyt näytönohjaimeesi [bold]Ilmoitus: [/bold] Käytä tätä kohtaa, jos olet lisännyt yhtään näyttöä, sen jälkeen, kun olet aukaissut nVidia Control Panelin.
kytkin näytön ohjaimesta sen s video piuhan telkkuun ja teeveessä kuva on musta valkoinen mikä vikana ?
Nyt sain toimimaan kuvan tv:eessä ja vielä värien kanssa.. Iso kiitos taas kerran kuuluu Agentille. Kiitos!
Moi! Oliskos neuvoja seuraavanlaiseen ongelmaan, eli kaikki toimii muuten ihan ok, mutta kun laitan leffan pyöriin niin kuva televisiossa muuttuu mustavalkoiseksi. Mikä avuksi? Lisäksi on toinen omituinen ongelma: Ati ccc ei aukea enää millään. Alkuun toimi ihan normaalisti, mutta nyt ohjelma ei enää totea mitään...
Maatuska: etkai ole palomuurista estänyt tuon cli.exe:n liikennöintiä? Tapahtuuko tuo mustavalkoisuus kaikilla videosoittimilla vai jollain tietyllä?
Moi! Nyt taas sain ohjelman ihan normaalisti auki!?! Väriongelma esiintyy ainakin meidän molemmissa televisioissa. Olisikohan ongelma BSB-playerissa?
Eihän Komponentti (YPbPr) juttua tarvitse, jos on tuo scartti juttu Mulla ATi RADEON X550 (256 MB) Näytönohjain jossa on vid out liitäntä (RCA), niin minä laitoin äänikortista audio kaapelin (jossa oli toisessa päässa yksi 3.5 mm:llin plugi ja toisessa päässä R ja L rca) scarttiin ha näytönohjaimesta rca video kaapelin scarttiin. Nyt mun miti laittaa päänäytöksi normaali tv ja toiseksi näytöksi analoginen näyttö, että leffan kuva näkyy televisiossa Jos päänäyttö on analoginen näyttö ja toinen näyttö normaali tv, niin televisiossa ei näy leffan kuva mutta ääni kuuluu Catalyst Control Center asetus on klooni tilassa Minä ajattelen ostaa adapterin jolla voi muuntaa sen RCA vid out liitännä s-video liitännäksi ja laittaa s-video kaapelin näytönohjaimesta scarttiin
teme2: myös tuo Theater mode asetus on päällä? Joo ei tarvitse komponenttia käyttää tuon takia. Tuo komposiitti -> S-video muunnos ei sitten paranna kuvanlaatua. Maatuska: kannattaa kokeilla myös Windows Media Player:illä. Jos siinä ilmenee sama ongelma niin kannattaa kokeilla ajurien päivittämistä.
Toinen näyttö kohtaa pitää laittaa rasti teatteritilassa (kokonäyttö) eikö tuo paranna kuvan laatua Eli jos käyttää scarttia, niin ei tarvitse Komponentti (YPbPr) juttua, mutta milloin tarvitsee Komponentti (YPbPr) jutun.
Komponenttia kannattaa käyttää jos TV sitä tukee, mutta ei tue VGA,DVI tai HDTV liitäntöjä, tai niitä ei pysty muista syistä käyttämään. RCA (komposiitti) kuvanlaatu on heikompi kuin S-videon niin ei sitä puuttuvaa kuvanlaatua pysty mistään taikomaan.
Mulla näkyy hyvin, kun on vain tietokoneesta video ja audio johto laitettu scartti adapteriin ja se television scart liitäntään
Noihin Catalyst Control Center kuviin oli lipsahtanut mukaan väärä Theatermode kuva. Nyt se on vaihdettu oikeaan.
Mikähän mulla on Radeon 8500:ssa vikana kun TV-out ei lähde pelaamaan? Kaapeli ob SVideo-RCA -> RCA-RCA -> RCA-Scart, keskimmäinen siis vain jatko. Sama yhdistelmä toimii RealMagicissa, mutta vaihto Radeoniin pimentää, edes BIOS-kuvaa ei näy bootissa. Mulla ei ole koskaan näkynyt tuota kakkosruutua kuten http://koti.mbnet.fi/raiska/tutorials/tv/02a.png näkyy, mutta olen kyllä saanut kloonattua TV-ulostulon asetuksista. Oisinko mä voinut jotenkin kytkeä sen yhden liittimen tilaan jumpperilla koneeseen laittaessa? Tuo mun RCA-Scart adapteri on sellainen ettei ääni mene läpi jos kuvaa ei tule, sen huomaa kun pistää RealMagicin pyörimään ja sit pausen. Kaikki koneen äänet menee telkkariin mutta heti kun RealMagicin playeri sammuu äänet häviää. Johdon ollessa Radeonissa äänetkään ei tule läpi, että mitään signaalia ei tule. Vai olisko se TV-out vaan rikki? Johdon olen vaihtanut vain koneen ollessa kiinni, mutta toisessa päässä oli kyllä virrat.
Oletko koittanut pakottaa/Force tuota ATI:n TV-outtia päälle? Tuo toinen näyttö ei siis näy ellei sitä ole pakotettu tai ohjain tunnista näyttöä, yleensä nuo adapterit ja jatkokaapelit estävät sen että näytönohjain ei tunnista että siinä on TV kiinni.
Joo, TV ei ole aktiivinen eikä voi valita ellei kytke forcea päälle troubleshootissa. Senkään jälkeen TV:n viereen ei ilmesty sinisiä painikkeita joilla voisi valita "näyttötyypin".