kyl ne tukee s-videota. on pakotettu ja ajurit uusimmat,oon kokeillu myös vanhemmilla ajureilla. saan kyl kuvan telkkuu.
Agent! joo mulla näkyy kuva teeveessä mutta kun siirrän hiirtä ylös tai alas tai sivulle ni sieltä löytyy vielä työpöytää ----> eli koko työpöytä ei näy teeveen näytöllä vaan se on liian iso sinne. eli kun pistän leffan pyörii ni osa leikkaantuu pois...ja saan kyllä ne reunat näkymään kunhan vaan liikuttelen hiirtä ympäriinsä.. eli jos löytyis ohjeet millä saan säädettyä pelkkää peittokuvaa niin että se on kokonaan teeveessä eikä liian isona siellä. toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan AGENTTI.
vermo: Tuo peittokuva pitäisi kyllä automaattisesti olla sopiva eli se skaalaa tuon videon TV:seen sopivaksi. Sitä voi hitusen säätää noilla loitonnus/lähennys säätimillä, en muista vaikuttiko tuon näytön asemmoinnin säätäminen tuohon peittokuvaan. Digiface: veikkaisin että ongelma on tuossa pakottamisessa, en kyllä tiedä mitään keinoa että nuo Master ja Clone pysyisivät kohdillaan jos ne sieltä välillä häviävät.
Ostin juuri scart-liittimen, jossa s-video. Tv on ikivanha Finlux, joten scart ei käy siihen. Voinko siis yhdistää telkkariin videoiden kautta, siitä löytyy sopiva paikka scartille? Tietsikan näytönohjain on Nvidia Geforce4 440 Go. Asetuksista en löytänyt Tools-valikkoa, josta sitä tv:tä olis päässyt lisäämään. Äänet tulee stereoiden kautta, jonne oma piuha. Saisinko kiitos, rautalankamallin, että mitä teen. Tv:n videokanavana on jostain syystä 9, AU:lla ei näy edes videot! Onko mitään tehtävissä, vai vienkö piuhat takaisin kauppaan?!
anamar: Kyllä se videoiden kautta pitäisi onnistua (kunhan Videoiden SCART vaan tukee sisäänpäin liikennettä, ettei ole vain ulostulo) eli TV:stä tuo 9 kanava päälle ja sitten videoista tuo AUX/AV päälle. Digiface: työpöydän laajennos/extend desktop ei ole päällä?
No video on kans ikivanha JVC, en tiedä mitä ne tukee, eikä missään kohtaa näy au/aux... mitä sille näytönohjaimelle pitäisi tehdä?
anamar: Videoista pystyy yleensä valitsemaan kanavan + ja - napeilla, AV/AUX kanava saattaa olla myös kanava 0. Näytönohjaimen suhteen riittää että seuraat tuota ensimmäisen sivun opasta. Nvidia Geforce4 440 Go ajurit kannattaa päivittää kannettavan kotisivuilta jos tuota NVIEW välilehteä ei saa näkyviin vaikka tuon TV-out:in pakottaa päälle. Digiface: oletko kokeillut vanhojen ajureiden poistamista ja uudelleenasennusta?
joo kyllä on kokeiltu ajureiden uudelleen asentamista,eri versioita ja nyt on Omega-ajurit käytössä,mutta mitää vaikutusta noilla ei ole ollut. kokeilin myös CCC:n kaa mut ei sekään auttanut. vaihdoin näyttiksen jumpperin PAL asentoon,mutta ei ollut silläkään vaikutusta tohon mun ongelmaan. oon kokeillu myös eri virkistystaajuuksia ja resoja mutta ei oo auttanu. ainut mitä en oo kokeillu ni on uudelleen/korjaava xp:n asennus,mutta en nyt sitä viitti tehä vaa ton ongelman takii ku ei oo takuita et sekään auttas. tuntuu jotenkin että toi mun näyttis (R9550) ei oikee tykkää tosta mun telkasta (Finlux Sky Line 28") noin. 5-6 vuotta vanha. töllö kyl tukee s-video signaalia. kumma vaa kun edellisin näyttiksen (R7000) kaa ei ollut mitää ongelmia. täs ois viel kuva siitä ongelmasta http://i2.tinypic.com/sv1f9s.jpg eli miksi tosta TV:n kohtaa puuttuu ne master ja clone painikkeet?
Tuossa on ajureissa/kortissa joku ongelma kun se tunnista nähtävästi että tuo TV on kiinni/näytä sen tietoja. Jos tuo ajurien uudelleenasennus ei auttanut niin en kyllä keksi miten nuo tiedot saa näkyviin (kai laitehallinnassa on secondary niminen näytönsovitin?). esim Radeon 9600 Radeon 9600 Secondary
joo on secondary. jotenkin luulen että vika liittyy jotenkin tohon secondary näyttöön. muistaakseni R7000:ssa ei ollu mitää tommosta. en saa muuten edes laajennettua sitä secondary näyttöä windows työpöytään,kun laitan ruksin siihen kohtaan,ni se lähtee aina pois siitä. mitä muuten se kakkosnäytön sijoittelu vaikuttaa kun sitä saa silleen liikutettua? http://i1.tinypic.com/v4uv7o.jpg
Apua... Sain telkun kytkettyä tietokoneeseen, ja kaikki toimi loistavasti pari viikkoa. Sitten yhtäkkiä se vaan ei toiminutkaan. Tein kaikki samalla tavalla kuin aiemminkin, mutta ei... Tietokone ei tunnista televisiota enää.. Ihan kuin sitä ei olisi kytkettykään tänne... Johdot pitäisi olla kaikki kunnossa.. Osaisiko kukaan sanoa missä mättää...
Mulla on asuksen läppäri ja siinä SIS M760GX näytönohjain. Saan läppärin näytön näkymään tv:ssä, mutta kun se kuva näytössä ja sen mukana tv:ssä muuttuu ihan älyttömän isoksi ettei mahdu kuvaruudulle. Oon yrittänyt kaikenlaista ja kerran sainkin kuvan tv:seen oikean kokoisena, mutta sillon hävin kuva läppäristä. Haluaisen et kuva näkyy molemmissa, ettei aina tarvitsis säädellä. Mä oon ihan avuton näissä hommissa, olisko kellään tietoa? Olis kiva katsella leffoja ihan tv-ruudusta...
elzar: jos laajennat tuon työpöydän TV:lle niin saat TV:stä jotain irti hyötykäytössä, kloonina nykynäyttöjen resoluutiot on usein liian isoja ja TV:llä joutuu panoroimaan. Leffoja katsellessa pitäisi sen mediasoittimen kaapata koko TV käyttöönsä jolloin sillä resoluutiolla ei ole väliä. secce: oletko kokeillut TV ulostulon pakottamista päälle tuosta säätöpaneelista? Digiface: jos tuolle kakkosnäytölle laajentaa kuvan niin sen voi siirtää myös tuon päänäytön vasemmalle tai oikealle puolelle (ehkä jopa ylä tai alapuolelle). Tuo että ruksi ei pysy siinä viittaisi siihen että tuo kortti/ajurit ei tunnista että tuo TV on kiinni (samoin kuin se että sitä TV:n klooni valintaa ei näy).
Mä en löydä sieltä asetuksista sitä pakkottamista mikä tässä oppaassakin oli näytillä.... mistäköhän sitä muuten vois "pakottaa"?!! näytönohjain on radeon x600 pro-4
elzar: Tuo laajennus onnistuu tuolta, eli valitsee tuon toisen näytön ja sitten ruksi tuohon Extend/Laajenna kohtaan. Pakottaminen onnistuu ATI:lla ohjeesta Force TV detection of my TV kohtaa hakemalla ja NVIDIA:lla Järjestelmään kytkettyä televisiota ei tunnisteta kohta. secce: ajurien päivitystä voi kokeilla. Digiface: en keksi tuohon mitään varsinkin jos kuvan kumminkin saa näkymään.
Kun näytön laajensi tv:seen, niin se näytti vaan taustakuvaa ja silti kuvaruutu ei mahtunut näytölle ei tietokoneessa eikä tv:ssä. Taidan käydä kysyy liikkeestä josta ostin koneen tietäiskö ne. Kyllä tietotekniikka on sitten ihmeellistä!!