1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

TV-out opas

Viestiketju Käyttäjien tekemät oppaat -osiossa. Ketjun avasi Agent_007 20.06.2004.

1. big_worm

big_worm Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Se on s-video <-> scart se johto... ja yritin pakottaa tuon komposiitti ulostulon, mutta sitten ei näy telsusta mitään!
    Televisiossa työpöydän tausta kuva näkyy mustavalkoisena hyvin mutta pikakuvakkeet ja värit puuttuu! mikäs nyt avuksi?

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Mahdollista toista SCART liitäntää jota kokeilla?
    Tai S-videon pistämistä päälle TV:n asetuksista?

4. big_worm

big_worm Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Morjes,
    Televisiosta on käyty läpi kaikki vastaanotto asetukset ja kokeiltu molemmat scartit, mutta ei!

5. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Sitten ei auta muu kuin käyttää S-video -> komposiitti muunninta.

6. big_worm

big_worm Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    saattaapi olla pälli kysymys, mutta voisitko hieman tarkentaa ja kertoa tästä?! minkä hintaista ja mistä saa hankittua? kiitos

7. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Tarkoitin S-video -> RCA muunninta jossa pitää olla "kaikki johtimet yhdessä". Tietenkin jos kortissa on mukana VIVO/HDTV dongeli ja siinä RCA/komposiitti ulostulo niin se käyttöön sitten.

8. Jambelson

Jambelson Guest

Terves.

En saa millään toimimaan tv-outtia. Näyttis on GeForce 6800GT ja käyttis Windows XP SP2. Telkkari on Bekon joku 21" melko uus telkkari, jossa on 2xscart liitintä. Olen pelannut telkkarin scartin kautta PS2:lla. Bekon kotisivujen mukaan telkkari tukee scartin kautta NTSC-systeemiä tai jotain sellasta. Manuaalia telkkariin en saanut, koska ostin sen suoraan hotellikäytöstä, mutta melkein vastaavan (uudemman) mallin manuaalia olen selaillut. Pitäisi toimia ihan normaalisti.

Olen liittänyt tietokoneen telkkariin s-video->scart-muuntaja -systeemillä ja koittanut molempia scart-liitäntöjä. Scart-mötikässä ei ole vika, sillä olen koittanut kahdella eri muuntajalla, toinen on ihan uusi. Olen myös yrittänyt monella eri piuhalla. Olen koittanut hakea erikseen kanavaa normaalikanavien joukosta. Olen koittanut myös kaikkia kolmea AV-kanavaa (AV-1, AV-2 sekä AV-S).

Olen asentanut koneelleni TV-toolin ja käyttänyt Nvidian omia tv-out-ohjelmia. Olen säätänyt asetukset tämän tv-out-oppaan avulla ja toisaalta koittanut säätää asetuksia eri tavallakin. Olen koittanut sekä PAL- että NTSC-järjestelmien käyttöä tv-outissa.

Nyt alkaa suoraan sanottuna vähän v*tuttamaan, koska ostin tuon telkkarin ihan sitä varten, että saan katsottua siitä tietokoneen dvd-aseman kautta leffoja. Koitan kohta olohuoneen vanhalla telkkarilla, kunhan saan kaverin apuun siirtämään sitä (painaa perskeleesti).

9. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Tunnistuuko tuo TV Window:issa?
    Oletko tuota Force TV optiota kokeillut?

10. Jambelson

Jambelson Guest

Ei tunnistu tv windowsissa. Eikä myöskään olohuoneen telkkari. Vian ei siis pitäisi tv:ssä.

Force TV ei auta sekään. Ei TVToolissa eikä nVidian omassa systeemissä.

Edit. Eikun siis hetkinen. Tunnistuuko TV Window:issa? Eli ikkunassa vai mitä häh?

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 16.03.2006
  11. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Eli näkyykö ilman force TV:tä esim. klooni vaihtoehto?

12. Jambelson

Jambelson Guest

Laitoin force TV:n pois, sekään ei auta. Telkkari ei vaan tunnistu.

Ajattelin seuraavaksi koittaa laittaa tietokoneen telkkariin kiinni jonkin toisen laitteen kautta. Tuskinpa siitä mitään hyötyä on, mutta tuskin haittaakaan.

13. kest

kest Guest

Mikäköhän piru täs nyt on? Eli siis samaan aikaan, kun katon koneelta tv kautta jotain haluan tehdä koneella muuta esim. surffata netissä. Nyt vaan yhtäkkiä jostain syystä se mitä teen koneella näkyy myös tv. Ennen aina tein sitten mitä tahansa koneella niin tv näkyi se mikä bslayer oli käynnissä. Missä nyt on ongelma, joku asetus pieles? vai missä voisi olla vika. Mitään en ole tietääkseni muuttanut.

14. n0rm

n0rm Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko geforce2 pro:ssa kahden näytön tuki. Telkkari tunnistuu, mutta mistää ei pysty valitsemaan kahta näyttöä samanaikaisesti. Pystyy valitsemaan vain jommankumman. Tv on kiini s-video johdolla jonka toinen pää on rca. Ajureina on forceware 71.89.

15. w3r

w3r Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    asensin kaiken ohjeiden mukaan, mutta kuva ei näy telvisiossa. näyttis on Geforse fx 5500. liitäntä on s-video + komposiitti -liitäntä. mikähä olisi hyvä ohjelma tuolle kun jos tuo tv-tool ei ole kerran sopiva näyttikseni kanssa?

16. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    n0rm: perus Geforce 2 ohjaimessa ei taida olla kahden näytön tukea, MX mallissa moinen on.

w3r: noilla NVIDIA:n ajureilla pitäisi pärjätä, näkyykö konetta käynnistäessä kuva TV:ssä ja tunnistuuko tuo TV tuolla NVIDIA:n paneelissa ja minkälaiset kaapelit on käytössä?

17. vermo

vermo Guest

moro...mulla on nykyään nvidia geoforce 6600 gt näytönohjain ja ennen oli atin näytönohjain mistä oli helppo säätää peittokuva oikeaksi. eli kun pistän klooni tilan päälle niin se on liian suuri teeveessä joten kysymykseni kuuluu...miten saan sen kuvan näkymään tv:eessä normaalina eikä liian leveänä/korkeana??? mielestä klooni tila on oikea mutta sitä ei saa säädetty tv:eelle kunnolliseksi.jos vaihdan resoluutiota niin tietokoneen ruutu menee päin vittua ja teeveessä se on kohdallaan. overlay asetuksista kun koittaa säätää jotain niin mitään ei tapahdu???

Eli löytyiskö hyvät ohjeet nvidia asetusten säätöön?? huom. peittokuvan säätö!!!

suuri kiitos sille joka osaa hjelpata!!! =)

18. w3r

w3r Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    kaapeleina on SCART<->S-video+RCA+2xRCA. Tv tunnistuu NVIDIA:n paneelissa. Mutta pitääkö se kytkeä jostain aina päälle kun haluaa että kuva näkyy tv:stä?

19. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    w3r: kun tuon kloonitilan laittaa päälle niin sen pitäisi myös pysyä päällä.

vermo: tarkoitatko että työpöytä on liian iso telkkariin vai videota katsottaessa osa kuvasta leikkautuu pois?

20. Digiface

Digiface Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mul on tossa Finluxin töllös 2 scart paikkaa,E1 ja E2,ni onko välii kummassa s-video+scart-adapteri on kiinni?

missäköhän mulla muuten vika kun toi tv:n kloonitila ei pysy kokoajan päällä? siinä control panelin näyttöasetuksissa ei siinä tv:n kohtaa edes ole niitä master ja clone nappuloita. tää ongelma on vaivannut mua tosi kauan enkä oo saanut sitä ratkaistua. näyttis R9550.

niin toi ongelma on ollu siitä asti ku hommasin ton R9550 näyttiksen. sitä edellisen R7000:sen kaa ei ollut tota probleemaa.

Viimeksi muokattu: 03.04.2006
  21. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Tod Näk toinen noista SCART paikoista ei tue S-video:ta (voi olla ettei kumpikaan tue, ei ole manuaalia niin en voi asiaa tarkistaa).
    Onko tuo TV-out pakotettu päälle?
    Ja onko ajurit kuinka uudet?

Jaa tämä sivu