1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

TV-out ja kuvanlaatu..ja resoluutio

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi kepsu 04.03.2002.

  1. kepsu

    kepsu Member

    Liittynyt:
    04.03.2002
    Viestejä:
    70
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla on kytkettynä wanhempi kone Guillemot TNT2 TV-outin kautta telluun. Viritys pelaa hyvin mutta kuvan laatu on huono, televisioon syntyy häiriöitä, poikittaisjuovamaisuutta, häiriö on kiusallinen. Myös olen miettinyt että noinkohan auttaisi jos reoluution telluun sais laskettua 352x288, tällöin ainakin osa DivX elokuvista (jotka on ripattu tuohon kokoon) näkyisi tarkemmin (?).

    En tiedä johtuuko tuo juovamaisuus koneen näyttöönottotaajuudesta, sehän on telsuun nähden korkeampi (TV=50hertsiä), mukana tulleissa ajureissa en pääse laskemaan taajuutta, kuten en myöskään resoa alle VGA:n oletuksen. Toisaalta häiriö voi tulla johdotuksessa, käytän komposiittiliitäntää, johdotettu matka on 5m.

    Onko kokemuksia tai neuvoja häiriön poistamiseksi. Ja onko saatavilla pienemmillä resolla olevia Guillemotin ajureita? ..valmistajan sivuilta en löytänyt..tai onko saatavilla jotain hyvää TV:n asetuksia ohjattavaa ajuria/softaa?Löysin kyllä TVTools nimisen lupaavan näköisen softan mutta se tuntui hylkivän mun n-ohjainta nimittäin lopputulos oli näyton asetuksien sekoaminen.
    ...ainiin, mulla on guillemotin rinnalla FASTin Movie Machine II kaappauskortti rautapohjaisella MPEG-pakkauspiirillä joka voi tuoda häiriötä(?) ja tuosta kaappauskortin takia mulla on 98SE käyttis (en ole löytänyt korttiin NT-pohjaisia ajureita).
     
    Viimeksi muokattu: 04.03.2002
  2.  
  3. Shawn04

    Shawn04 Guest

    Kokeile ottaa anteenijohto pois telkkarista. Silloni minulta hävis juovat.
     

Jaa tämä sivu