1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

tv-ohjelmien talletus dvd:lle

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi AlexisW 18.03.2015.

  1. AlexisW

    AlexisW Regular member

    Liittynyt:
    30.06.2004
    Viestejä:
    657
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    28
    Multa meni toi videonauhurin asetukset, johdot sun muut kytkennät siihen malliin, että ei onnistu enää nauhoitus. Katsoa kyllä voi nauhoja. En tiedä miten sen asian korjaisi. Kysyisin nyt vaan voikos ohjelmia tallenta ajollekin tallentavalle dvdvehkeelle. Mitähän maksavatten. Ihanko ne oikein dvd-levykkeelle tallentaa. Ja levykkeet vie vähemmän tilaa kuin vhs-nauhat.
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,088
    Kiitokset:
    1,203
    Pisteet:
    243
    Näyttää siltä, että DVD-VHS-yhdistelmälaitteita, joissa oli digi-tv-viritin, ei enää ole myynnissä uutena. Sellainen kaapelijärjestelmän digiboksiyhdistelmä, jolla voi tallentaa tv-ohjelmia kovalevylle ja kopioida tallennettuja ohjelmia DVD -tai Blu-ray -levylle, löytyy aika kovaan hintaan.
    http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...DMR-BCT74-4K-Blu-ray-soitin-ja-500-Gt-kaapeli

    Tosin täytyy myöntää, että tietoni tältä alueelta eivät ole mitenkään ajantasaisia, eli joku muukin ratkaisu saattaa löytyä.
     
  4. AlexisW

    AlexisW Regular member

    Liittynyt:
    30.06.2004
    Viestejä:
    657
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    28
    Mulla on jo LG mikä lie combo jolla saa vhs-nauhan dvd:lle. Paha vaan että ei sa atelkasta mitään talteen. Kun tollo vasta ostettuani huomasin että kuuluu antennitaloon. mulla on kaapeli. En tiedä keinoo miten tään antennisysteemin saisi ohitettua. Mulla on vanhanajan videonauhuri, jolla ennen nauhoitin ohjelmia. Vaan ei jostain syystä saa enää nauhoittamaan. Sorkin jotenkinnoita johtoja ja meni jotain pieleen. Katsoa voi. Ei tule näkysälle kuvaa "nauhoitustilassa". mustaa vaan. Myös ilmoittelee "ei videosignaalia".
    Kyllä mä nyt meinasin vaan yksinkertaista vehjettä joka tallentaa ohjelman suoraan dvd:lle. Eikö semmosia saa melko kohtuulliseen hintaan? Onko kovalevylle tallentamisesta jotain etua. Miten se siitä sitten otetaan dvd:lle. Tuo laite johon on linkki siinä on näköjään blu-ray. No toimiiko tavallinen dvd blu-rayssakin??
     
  5. AlexisW

    AlexisW Regular member

    Liittynyt:
    30.06.2004
    Viestejä:
    657
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    28
    Mikähän tää sitten on? http://www.e-ville.com/fi/1037-pc-oheistarvikkeet/373-usb-vhs-videoadapteri.html
     
  6. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,088
    Kiitokset:
    1,203
    Pisteet:
    243
    Kyseessä on laite, jolla voi muuttaa VHS-nauhurilta (tai joltakin muulta analogiselta videolähteeltä) tulevan videosignaalin digitaaliseksi ja tallentaa tietokoneelle. Tietokoneelle tallennetut videot voi sitten polttaa DVD:ksi. Tuollaista tietokoneen USB-porttiin liitettävää muunninta kutsutaan usein videokaappariksi, jolla hakusanalla lisää tietoa ja laitemerkkejä löytyy Googlella.
     
  7. AlexisW

    AlexisW Regular member

    Liittynyt:
    30.06.2004
    Viestejä:
    657
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    28
    Mitenkähän toi polttaminen oikein tapahtuu ja missä? Entäs sellainen kun ottaa telkasta ohjelmia talteen ulkoiselle kovalevylle ja sitten ne jotenkin dvd:lle? Ei tietokoneelle mahdu valtavia määriä elokuvia tms. talteen.
     
  8. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    ihan perus-tallentava digiboxi on hyvä valinta, ohjelmat pysyy siellä niin kauan että poistat ne itse. tällöin ei tarvita tallennusta erikseen dvd:lle, eikä se onnistukkaan koska digiboxi "salaa" tiedoston niin että sitä voi katsoa vain sillä digiboxilla. Tallentavia dvd-soittimia en oo aikoihin nähny missään.
     
  9. AlexisW

    AlexisW Regular member

    Liittynyt:
    30.06.2004
    Viestejä:
    657
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    28
    Nyt sattuu olemaan niin, että mulla on erään palvelimen digiboksi niiku. Jonne mahtuu valtava määrä. Mutta rajansa silläkin on. On aina välillä poistettava. Joskus voi tulla 100% täyteen sellaisia joita ei halua poistaa.Niin kuin vaikkapa vanhoja kunnon elokuvia. Ennen ne otti kätevästi vhs-nauhalle. Vaan töpättyäni johtojen kanssa ei nauhuri enää nauhoita. En oo saanut ongelmaa ratkaistua. Onko ratkaisu ulkoinen kovalevy? Siihen nuo ohjelmat digiboxista?
     
  10. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,088
    Kiitokset:
    1,203
    Pisteet:
    243
    Selitys tuohon saattaa olla se, että kaapelioperaattori on lopettanut analogisten kanavien jakelun digikanavien rinnalla. Monet operaattorit palvelivat asiakkaitaan jakamalla pääkanavia kaapelissa analogisina senkin jälkeen kun analogiset antennilähetykset loppuivat, mutta eiväthän ne noin voi rajattomasti jatkaa.
    Joissakin digibokseissa (ja televisioissa) on mahdollisuus tallentaa ulkoiselle kovalevylle. Nykyiset digiboksit ja televisiot ovat lähes yksinomaan ns. HD Ready-laitteita, joista tehtyä tallennetta voi katsoa vain samalla laitteella. Jos digiboksi rikkoontuu ja menee vaihtoon, siitä kovalevylle tallennettuja ohjelmia ei voi enää katsoa uudella digiboksilla eikä millään muullakaan tavalla. Tämä johtuu tekijänoikeussyistä, sillä näin estyy digitaalisten kopioiden levittäminen tv-lähetyksistä.
    Itse olen ratkaissut tuon ongelman karsimalla "pakollisten tallennettavien" määrää. Huomasin nimittäin jo vuosia sitten, että samat elokuvat tulivat televisiosta uudelleen ennen kuin olin katsonut ne VHS-kaseteilta, joille niitä olin tallentanut. Toki ymmärrän, että eri ihmisillä on erilaiset käytännöt ja tarpeet.
     
  11. Sakarias

    Sakarias Active member

    Liittynyt:
    26.10.2004
    Viestejä:
    1,806
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    68
    DVD-levyt alkavat olla vanhanaikaisia ja kalliita. VHS-nauhuri täälläkin pölyttymässä hyllyssä. Nykyisin pieni PC & tv-kortti tallentimena. Nykyisille teran tai pari levyille mahtuu TV-ohjelmia tarpeeksi. HD-lähetykset vievät tosin paljon tilaa. Jos paljon haluaa tallentaa niin sitten NAS. Ohjelmia pystyy katsomaan VLC, Kodi, ... TV-ohjelmien data paljolti sama kuin DVD - eri kääreessä vain. Ohjelmat eivät ole salattuja jos ei itse halua käyttää joatin salausjärjestelmää.
     
  12. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,521
    Kiitokset:
    229
    Pisteet:
    93
    Kyllä ovat, mikäli tallennellaan maksukanavilta HD:tä. MTV3HD ja NelonenHD eivät kuulu näihin, vaikka korttia kysyvätkin...

    T: Vesku
     
  13. Sakarias

    Sakarias Active member

    Liittynyt:
    26.10.2004
    Viestejä:
    1,806
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    68
    PC ja TV-kortti yhdistelmällä en ole yrittänyt katsoa salattuja kanavia. Menee harmaalle alueelle.
     

Jaa tämä sivu