1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

TV:n katselu Windows 8:ssa

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi MJH 09.09.2013.

  1. MJH

    MJH Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2003
    Viestejä:
    180
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Hankin piakkoin uuden koneen ja siinä tulee olemaan Windows 8. Minulla on koneessa USB-TV-tikku. Olen tähän mennessä käyttänyt Media Centeriä tv-ohjelmien katsomiseen ja nauhoittamiseen. Tv-tikun mukana ei tullut mitään ohjelmistoa. Millä ohjelmalla voin katsoa tv-ohjelmia jatkossa?
     
  2.  
  3. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Kerro ensin, mikä TV tikku sinulla on. Yleensä tikun mukana tulee katseluohjelma.
     
  4. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,494
    Kiitokset:
    227
    Pisteet:
    93
    "Kusi":inkin saa Media Centerin...

    T: Vesku
     
  5. MJH

    MJH Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2003
    Viestejä:
    180
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    En tiedä merkkiä, muuten olisin kyllä sen maininnut. Tikku on jokunen vuosi sitten jonkin tietokonelehden mukana tullut "merkitön" malli. Sen mukana ei tullut mitään ohjelmistoa.

    Tuli tässä mieleeni hankkia kokonaan uusi tikku. Se on kyllä ollut ajatuksissa jo pitemmän aikaa, mutta tuo vanha on toiminut hyvin eikä sen puoleen ole ollut tarvetta. Harkitsin myös sisäisiä malleja. Mikähän olisi hyvä merkki?
     
  6. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Kyllä mukana on mitä todennäköisemmin tullut ainakin tikun ajurilevyke, koska ilman sitä tikkua ei voi käyttää.

    USB DVB-T (antenniverkkoon) löytyy laaja valikoima erilaisia BDA-ajureilla toimivia laitteita: http://www.jimms.fi/listaa/610620 jotka oman kokemukseni mukaan eivät oleelliseti poikkea toisistaan.
    Sisäisten korttien valikoima on huomattavasti suppeampi ja hinnakkaampi ja mitään selkeää paremmuutta ulkoiseen tikkuun verrattuna ei ole.

    Toimivuuden kannalta tärkein on käytettävä katseluohjelma.
    Mielestäni paras katseluohjelma on DVBViewer (tosin maksullinen, 15€). Linkki ohjelmaan: http://www.dvbviewer.com/fi/index.php?page=ordering

    Edit: Itselläni käytössä mm. tämä Hauppaugen tikku, jota voin suositella: http://www.jimms.fi/tuote/HAU-294
     
    Viimeksi muokattu: 10.09.2013
  7. OlliJulle

    OlliJulle Regular member

    Liittynyt:
    14.09.2011
    Viestejä:
    246
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Minulla on ollut AnyseeE30Plus jo monta vuotta, aina XP:stä Vistan kautta W7:kaan ja nyt kasiin saakka, ja aina on löytynyt tarvittavat päivitykset, joiden asennuksessa muuten on totisesti kannattanut poistaa aikaisemmat softat ohjeiden mukaan! Siinä hommassa tuppas menemään usko koko vempeleen oikeutettuun olemiseen! Plus muuten tarkottaa, että siinä voi käyttää maksukorttia. Minun laitteessani kortin alle on pitänyt laittaa vähän lisuketta, jotta laite on tunnistanut kortin. Maahantuoja Pitäjänmäellä ei kuitenkaan suostunut vaihtamaan laitetta uuteen. Ohuen kortin laitto kortin alle on kuitenkin mitätön vaiva toimivuuden kannalta.
    Ps. Minulla on siis antenni "tiiku". Laite on n. kämmenen kokoinen lätkä!
     
    Viimeksi muokattu: 10.09.2013

Jaa tämä sivu