1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

tv näkymään tietokoneen extranäytöllä?

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi onkkelma 18.09.2007.

  1. onkkelma

    onkkelma Member

    Liittynyt:
    23.11.2006
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkä siis ongelma on tälläinen:

    Minulla on acerin läppäri (jossa Vista). Sitten on myös lisänäyttö (22"). Ja katolla tavallinen antenni. Pitäisi saada tv näkymään (peruskanavat) tästä "kakkosnäytöstä", kuitenkin niin että sen pystyy vaihtamaan tietokone ruuduksi (eli joskus käytän tietokoneessa molempia näyttöjä, mutta joskus haluaisin katsoa tv:tä samalla kun käytän läppärin vakionäyttöä ja joskus katsoisin vain telkkaria). Ymmärsittekö??!?

    Mitään kortteja/piuhoja en ole vielä hankkinut (paitsi omasta takaa löytyvät scartit ja perusantennikaapelit). Siis miten tämmöisen virityksen saisi toimimaan ja minkälaisia kortteja/piuhoja pitää hankkia? Entä miten hoituu homman asennus? Olen täysi noob näissä jutuissa, joten jos saisi selitykset "selkokielellä siitä kuuluisasta rautalangasta", niin olisin syvästi kiitollinen.
     
  2.  
  3. n4ksu

    n4ksu Guest

    Jos osaat ottaa ohjauspaneelista lisänäytön päälle niin näin:
    1. ostat tietokoneeseen tv-kortin. Oston yhteydessä pitää tarkistaa että onko kortti kaapeli-, vai antenniverkkoon. (koska kyseessä on kannettava, kannattaa ostaa ulkoinen tv-kortti.)
    2. Kun olet ostanut tämän tv-kortin, pistät sen kiinni koneeseen ja asennat tarvittavat ajurit ja softat.
    3. Kun kaikki on asennettu, pistät (olettaen että kyseessä on antenniverkko) antennipiuhan tuleen seinästä tv-korttiin.
    4. Jos kaikki toimii, niin telkkariohjelmien pitäis näkyä.
    5. Käsittääkseni telkkariohjelmien pitäis näkyä "ikkunassa" missä koko ohjelma on.
    6. Sitten "raahaat" "ikkunan" sille toiselle näytölle ja pistät koko näytölle.
    7. Nyt pitäis mun mielestä toimia. HUOM. Mulla ei oo mitään kokemusta tv-kortin käytöstä, eli tein ohjeet sillaín miten härdellin PITÄIS mun mielestä toimia

    Jos oon antanu väärää ohjetta ja jos muuten on korjailtavaa niin kertokaa viisaammat ihmeessä:D. En pistä yhtään vastaan vaikka oppisin aiheesta uutta:D.
     
  4. bfr

    bfr Regular member

    Liittynyt:
    10.08.2003
    Viestejä:
    130
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sellaista tarkennusta vielä, että "ulkoisella kortilla" tarkoitetaan siis esim. usb-tikkua jossa on dvb-viritin. Muutamalla kympillä saa. Yleensä tikuissa tulee joku auttava softa mukava, mutta kannattaa hankkia joku parempi, dvb-viewer on suosittu, maksaa 15 euroa.

    Lisäksi kanavat pitää tietenkin virittää, niinkuin digibokseissakin, ja tarvittavat codecit pitää olla asennettuna. Sitten vain tosiaan raahaat ohjelman ikkunan haluamallesi näytölle.
     
    Viimeksi muokattu: 06.09.2008

Jaa tämä sivu