1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kysymys Tuliterässä koneessa D-asema lähes täynnä??

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi KHK 23.12.2014.

  1. KHK

    KHK Member

    Liittynyt:
    08.08.2006
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Hei

    Ostin äsken uuden läppärin, HP-merkkisen. Olen nyt sitä asentanut ja ihmettelen, miksi D-asema on lähes täynnä? Vapaana vähän yli 2gt/n 20gt:stä? o_O
    Mun vanhassa läppärissä se ei ole edes puolillaan, vaikka sinne olen siirrellyt "arkistoon" kuvia, tekstitiedostoja ym.

    Toinen asia; uusi kone ei anna millään asentaa Chromea, jota olen tottunut käyttämään.:( Olen sammuttanut palomuurin yleisestä profiilista, yksityisestä profiilista ja vielä yhdestä, jota en muista minkä niminen se oli o_O
    Silti se ei muka saa yhteyttä nettiin. En ymmärrä? :mad: Tulee vaan kuva, jossa sanotaan, että ei yhteyttä nettiin, tarkasta palomuuri ja lisää sallittujen listalle GoogleUpdate.exe :eek:
    Kun yritän lisätä, niin siellä on valmiit mistä saan valita, enkä pysty lisäämään juuri tuota pyydettyä.

    Toivottavasti joku fiksu ymmärtää tästä selvityksestä jotakin =D
     
  2.  
  3. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Olisikohan kyseessä koneen palautusosio (Recovery), tuo koko ainakin viittaa siihen. Jos kyseessä on palautusosio, niin se kannattaa jättää joka tapauksessa rauhaan. Yleensä ainakin HP:n malleissa voi ja on suositeltavaakin tehdä palautuslevyt, joilta kone on mahdollista palauttaa alkuperäisasetuksiin (sama, mitä kone hankittaessa oli).
     
  4. zipperi

    zipperi Regular member

    Liittynyt:
    29.11.2004
    Viestejä:
    655
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    28
    No senkun katsot mitä siellä on.
     
  5. KHK

    KHK Member

    Liittynyt:
    08.08.2006
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Juu, siellä lukee Recovery eikä ainakaan mun "taidoilla" edes pysty siihen kajoamaan :D
    Miksi on aina niin vaikeaa näillä uusilla koneilla tuo käyttöönotto, huoh..:confused:
    Tyttö katsoo sillä nyt leffaa ja mä käytän tätä vanhaa niin kauan kuin se vielä jotenkin toimii:cool:
     
  6. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Tuohon Recovery osioon ei pidä koskea, koska siitä käyttöjärjestelmän voi palauttaa tehdasasetuksiin.
    Et ole saanut koneen mukana asennuslevyä, joten tuo osio on erittäin tärkeä.
     
  7. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,080
    Kiitokset:
    1,201
    Pisteet:
    243
    Kuten edellä aikaisemmin mainittiin, on tärkeää luoda palautuslevyt tai palautus-USB-tikku siltä varalta, että tuo palautusosio D-asemalla joskus vahingoittuisi. Oletan, että uudessa koneessa on Windows 8 -käyttöjärjestelmä, jolloin ohjeet palautusmedian tekoon löytyvät tuolta:
    http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=fi&lc=fi&dlc=fi&docname=c03481733
    Tuolla on vielä video palautuslevyjen teosta:
    http://h20621.www2.hp.com/video-gal...ry-discs-in-windows-8-for-hp-computers/video/

    Noihin muihin kysymyksiin ei voi vastata ilman tarkempia tietoja siitä, millaisella kokoonpanolla yrität muodostaa yhteyttä nettiin: siis mikä käyttöjärjestelmä, mikä palomuuri, mikä modeemi/reititin jne. Ja onko ongelma pelkästään Chromen latauksessa vai yleensä nettiyhteyden muodostamisessa?
     

Jaa tämä sivu