Tulen hulluksi vaihtoehtojen kanssa!

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Perho92 08.04.2009.

  1. Scottive

    Scottive Regular member

    Liittynyt:
    30.01.2008
    Viestejä:
    208
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  2.  
  3. Henry_FIN

    Henry_FIN Regular member

    Liittynyt:
    30.12.2008
    Viestejä:
    1,032
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ja tällaisia kommentteja on jo aika turha laittaa ketjun kolmannelle sivulle :/
     
  4. Scottive

    Scottive Regular member

    Liittynyt:
    30.01.2008
    Viestejä:
    208
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Huomasinki vasta jälkeenpäin, että ketjussa oli 3 sivua ^^. Ei se mitään, mutta oikeassa paikassa saattaa tulla vain enämmän vastauksia.
     
  5. sam49

    sam49 Regular member

    Liittynyt:
    22.05.2004
    Viestejä:
    251
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    26
    Perho92 - 13. huhtikuuta 2009 @ 23:55

    Yep, aika hyvä ja järkevän hintainen kokoonpano. Harkitse vielä nopeampaa muistia (1066 MHz), ehkä vain 4 GB. Kannattaa myös miettiä 3D juttuja vuorottelukuvatekniikalla, ovat selvästi tulossa muotiin. Edellyttää yhteensopivuutta näyttökortilta 3D lisälaitteeseen nähden ja 120 Hz LCD-näyttöä. Ilmeisesti 5 ms näyttö jo toimii 3D-jutuissa. Joku muu voi sanoa, kannattaisiko 10 000 rpm levy, reilu kaksinkertainen hinta. Kaksi erillistä SATA-II levyä olisi monissa hommissa paljon nopeampi kuin yksi, mutta en tunne tilannetta pelikäytössä.
     
  6. Kokki99

    Kokki99 Regular member

    Liittynyt:
    09.10.2008
    Viestejä:
    4,037
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    SSD asemat olisivat ainakin nopeita mutta niidenkin hinta on ikävä kyllä vielä aika suolainen.
     
  7. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Muodin takia nyt mitään ei kannata ostaa.

    Eikä 10 000rpm levyillä tee mitään. Kalliita ja erittäin äänekkäitä levyjä joista ei edes nopeus hyötyä saa yhtään.

    Pelaajan kannalta on melkein sama mikä levy koneessa on. Ei se vaikuta pelien pyörimiseen. Keskusmuisti on nimittäin keksitty...
     
  8. hukeli3

    hukeli3 Regular member

    Liittynyt:
    22.01.2008
    Viestejä:
    147
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    miksi ihmeessä nopeampaa eihän se ole kuin 266mhz nopeampaa ja tuon voi kellottaa eikä tuosta edes ole mitään hyötyä
     
  9. aahola

    aahola Regular member

    Liittynyt:
    10.07.2008
    Viestejä:
    960
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nimenomaan kellotuksessa siitä on hyötyä. Voi kellottaa prossua pidemmälle eivätkä muistit putoa kyydistä
     
  10. hukeli3

    hukeli3 Regular member

    Liittynyt:
    22.01.2008
    Viestejä:
    147
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    jep mutta oletko varma että muistit ottavat kiinni ennen prossua? kun ottaa tarpeeksi hyvät muistit 800mhz niin ei ota muisteista kiinni. tietenkin jos ruvetaan jotain extreme kellotusta harrastamaan voi muistit ottaa kiinni.
     
    Viimeksi muokattu: 19.04.2009
  11. Kokki99

    Kokki99 Regular member

    Liittynyt:
    09.10.2008
    Viestejä:
    4,037
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    No se nyt taas riippuu prossun fsb:stä ja kertoimesta. Esimerkiksi minulla vakio fsb on 333 ja nyt kun olen kellottanut se on 443 joten 800MHz muistit menevät ylikelloille. Siinä ei paljon paremmat muistit auta kun ei kestä vakaana paljon tuota korkeemmalla.
     
  12. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Tosin kun kyseessä on 940BE prossu niin nopeammista muisteista ei ole juurikaan mitään hyötyä. Ensinnäkin voi käyttää muisteille jakajia jos tarvitsee ja koska prossussa ei ole kerroinlukkoa niin pelkkää kertointa muuttamalla päästään jo korkeille kelloille.
     
  13. Kokki99

    Kokki99 Regular member

    Liittynyt:
    09.10.2008
    Viestejä:
    4,037
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Niin eli käsittääkseni muistien kellothan eivät nouse silloin kun fsb:tä ei nosteta vaan nostetaan pelkkää kerrointa
     
  14. hukeli3

    hukeli3 Regular member

    Liittynyt:
    22.01.2008
    Viestejä:
    147
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    jep eli muistit ovat ovat aina fbs*mustinjakaja eli jos fbs on 400mhz jakaja 1:1 muisti ovat 800mhz. jos prossun kerrointa nostetaan fbs ei muutu niin ei muistitkaan kellotu


    edit: alla olevan viestin mukaan korjattu
     
    Viimeksi muokattu: 20.04.2009
  15. Sanzu

    Sanzu Regular member

    Liittynyt:
    31.10.2006
    Viestejä:
    814
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eipäs ole. Muistin jakajan ollessa 1:1 ja fsb:n ollessa 400 ovat muistit 800mhz kellotaajuudella. Muistakaa että DDR tulee sanoista double data rate. Eli 1:1 jakajalla kellotaajuus on fsb*2
     
  16. hukeli3

    hukeli3 Regular member

    Liittynyt:
    22.01.2008
    Viestejä:
    147
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    oho niinhän se menikin! no eipä tuo paha virhe ollut. meni vain tuo suhde hommeli sekaisin.
     
    Viimeksi muokattu: 20.04.2009
  17. Kokki99

    Kokki99 Regular member

    Liittynyt:
    09.10.2008
    Viestejä:
    4,037
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    No kyllä nyt tuon verran tiedän kysyin vaan sitä että nuo muistin kellot vissiin nousee vaan tuota fsb:tä korotettaessa? Eli muistin kellot ei ole mitenkään sidoksissa kertoimeen? Kun ei ole kellotuskokemusta kuin E8500:sta ja pena nelosesta.

    edit: prkl taas jakso lukee tuon viestin oikeen ajatuksen kanssa eli vastasit kysymykseeni täydellisesti :/
     
    Viimeksi muokattu: 20.04.2009
  18. sam49

    sam49 Regular member

    Liittynyt:
    22.05.2004
    Viestejä:
    251
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    26
    Muodin takia nyt mitään ei kannata ostaa.

    Tarkoitin "muodilla" jonkinlaista yleistä suuntausta. 3D elokuvat yleistyvät ja näyttävät vihdoinkin siedettäviltä kunnollisilla aallonpituus-polarisaatiolaseilla katsottuna. Koska tämä tekniikka ei onnistu muuten kuin projektorilla, veikkaan kuvanvuorottelutekniikan yleistyvän kotikoneissa.

    Käsittääkseni pelit perustuvat jo nyt kolmiulotteisiin malleihin, joten on aika helppo muuttaa peli kolmulotteiseksi (jos on lähekoodi käsillä). Ainakin havainnollistamisgrafiikassa kolmiulotteisuus tuo paljon lisää tietoa ja käyttömukavuutta.

    Tietokoneelta 3D vaatii vain sopivaa liitäntää, jolla ilmoitetaan kumpi kuva on näytössä ja isompaa grafiikkamuistia (500-1000 MB). Vanhoissa koneissa kuvatiedon (vasen/oikea) saa tavallisesta VGA-liittimestä.

     

Jaa tämä sivu