1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Troijan hevonen

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Marja.H 24.02.2005.

  1. Erkkimon

    Erkkimon Active member

    Liittynyt:
    26.01.2005
    Viestejä:
    1,164
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Nii. Hitlerihän aiheutti vaa toisen maailmansodan, mut konverter sentää risteytti mikroevolutiivisesti uusia örminkäisiä ja sekotti 2 miljardia tietokonetta. :) Kyllä mä nyt voin lesota, että oon jutellu maailman pelottavimman ihmisen kanssa! :p
     
  2.  
  3. Erjis666

    Erjis666 Member

    Liittynyt:
    21.02.2005
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla tuli just troijalaine koneelle ja laitoin sen karanteenii ja sit deletoin sen sieltä..silti kone jumittaa ohjelmia avatessa..mitä pitäis tehä???troijalaine oli jossai .exe tiedostossa enkä tajunnu kattoo mikä tiedosto se oli..
     
  4. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Koittanut skannata koneen virustorjuntaohjelmalla uudelleen, jos se vielä löytää sen? Tai jollain online-skannerilla? (symantec, panda, f-secure)
     
  5. Joukkeli

    Joukkeli Regular member

    Liittynyt:
    04.06.2004
    Viestejä:
    452
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mun aloittama viestiketju omalla koneella olleesta troijalaisesta, katsos jos täältä löytys jotain apuahttp://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/163428

    Luulin eka hakkeriksi, mutta olikin troijalainen joka oli aika vänkkyräkänkkyrä. HUOM! OLI...
     
  6. Erjis666

    Erjis666 Member

    Liittynyt:
    21.02.2005
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    no nyt siit troijast on päästy eroon mut f-securen online scanner löytää 2 troijalaist yks on temporary internet filesseis..ja toine on jossai netdaemon.exe..sit se löytää kaks muuta virusta nortonin quarantine kansiost.. 608C650E.htm ja 176923DF.htm ..mitäs nyt??
     
  7. jannne

    jannne Regular member

    Liittynyt:
    28.02.2005
    Viestejä:
    650
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nortonin karanteenissa olevista ei kannata panikoida. Ne ovat siellä kun Nortoni on koneesi putsannut.
     
  8. Erjis666

    Erjis666 Member

    Liittynyt:
    21.02.2005
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    niin mut mites ne kaks troijaa sais sielt veke?
     
  9. Erkkimon

    Erkkimon Active member

    Liittynyt:
    26.01.2005
    Viestejä:
    1,164
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Vaikka avaat Internet Explorerin (joka varmaan on avoimin ovin ottanu ne örminkäiset vastaa) ja meet internet -asetuksii ja tyhjennät väliaikaiset tiedostot/temporary internet filesin. Sen voi muutenki tyhjentää huoletta, eli laitat piilotiedostot näkyvii ja meet Oma Tietokone -> C -> Documents and Settings -> Local Settings -> Temporary Internet Files -> CTRL + A -> SHIFT + DEL (/dev/null).

    PS. Toi 666 häikkkää vähän...
     
  10. Erjis666

    Erjis666 Member

    Liittynyt:
    21.02.2005
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No poistin nyt temporary internet filesit..Online scanneri löytää silti 4 saastunutta tiedostoo..(2 on niitä karanteeni juttui)yks niist on: Temporary Internet Files\Content.IE5\SVFZIGLT\index[3].htm Trojan-Clicker.JS.Linker.h toka on: C:\WINDOWS\system32\netdaemon.exe Trojan.Win32.VB.sy
     
  11. susa83

    susa83 Guest

    Mä sain troijalaiset pois AdAwarella ja Spybotilla. Ja niitä ei saanu mikään muu poistettua. Meinasin olla niiden kans jo ihan kuses kun niitä rupes olemaan liikaaa koneella.
     
  12. Erjis666

    Erjis666 Member

    Liittynyt:
    21.02.2005
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    joo mutta kun ad aware ei ees löydä noita troijalaisii..oon löytäny ne f securen online scannerilla..ja nyt en voi ladata mitää ohjelmaa mil ne sais pois ku ne on sekottanu konetta sen verran et ei linkit toimi..
     
  13. susa83

    susa83 Guest

    Sillon kun mulla oli troijalaisia niin en ite päässy ees nettiin, tuli vaan et palvelinta ei löytyny. F-securesta ei mulla ollu mitään hyötyä, se ei edes löytäny niitä. Joka kerta kun pistin AdAwaren päälle niin se löys niitä ja vasta sen jälkeen F-secure rupes herjaamaan niistä. Kun AdAware oli päällä niin sinä tarkistuksen aikana F-secure löys noin sata Troijalaista. Aukot joista ne tuli niin sai pois Spybotilla ja AdAware poisti muut. Ja nyt on onneks kone kunnossa, eikä ne saanu pahaa tuhoa. Itellä meni sillon hermot totaalisesti kun olin vielä just ostanu uuden koneen ja pistäny siihen 2000 euroa. ;)
     
  14. Erjis666

    Erjis666 Member

    Liittynyt:
    21.02.2005
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    no joo alkaa mullaki menee hermot ku itekki oon ostanu uuden koneen 2000 eurolla..ja sit mikää muu ei löydä niitä ku f-secure..kone on iha vitun hidas nykyää vaik täs on tehoja vaik kahellekki koneelle..
     
  15. Toymaatti

    Toymaatti Active member

    Liittynyt:
    04.02.2005
    Viestejä:
    1,038
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Koitas näin. Käynnistä vikasietotilaan(painele F8 käynnistyksen aikana), mene noiden polkujen viimeisiin kansioihin, paina näppäiyhdistelmä Ctrl+A > Delete > Enter ja klikkaa kysyttäessä KYLLÄ KAIKKIIN.
    Nuo alemmat kaikissa käyttäjätileissä(jos on)
    C:\Temp
    C:\Documents and Settings\Käyttäjä nimi\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5
    C:\Documents and Settings\Käyttäjä nimi\Local Settings\Temp

    Käynnistä normaalisti.

    edit: Unohtu. Piilotiedostot täytyy ensin laittaa näkyviin.
    http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgeninfo.nsf/docid/2002092715262339

    edit: Erkkimon oli jo antanutkin melkein saman ohjeen, mutta tyhjää vielä nuo tempitkin.

    Laita sitten HijackThis loki tänne.
    http://koti.mbnet.fi/pattaya1/hijackthis.htm
     
    Viimeksi muokattu: 06.03.2005
  16. Erkkimon

    Erkkimon Active member

    Liittynyt:
    26.01.2005
    Viestejä:
    1,164
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Juu nii ei Ad-Aware ja SpyBot nortsisti löydä troijalaisia. Ne löytää vaa kaikennäkösiä muita örminkäisiä kuten mainosohjelmistoo sun muuta. Sen takia pitää olla virustutka, örminkäistutka ja reg cleaner eriksee. Eli vaa yks noista ei riitä. No ehkä reg cleaner ei kuulu kauheen tiukasti tohon joukkoo...

    Mut Toymaatti hoitaa homman kotii. :p
     
  17. DjBrainZ

    DjBrainZ Guest

    Kummallista aina niillä joilla on joko Nortonin tai F-Securen virustorjunnat niin niillä on aina joitain ongelmia itse käytän AVG:tä ja Sygate Personall Firewallia eikä oo tullut yhtäkään pöpöä.
     
  18. Paavali

    Paavali Regular member

    Liittynyt:
    28.04.2003
    Viestejä:
    206
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kannattaako käyttää Nortonia? :)
     
    Viimeksi muokattu: 07.03.2005
  19. muxfolder

    muxfolder Regular member

    Liittynyt:
    19.12.2004
    Viestejä:
    194
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eikä riitä vielä sekään että on esim. Giant Antispyware, F-secure, Ad-aware ja Spybot. Muistakaa te, vielä asioista tietämättömät asentaa se palomuuri myös, sillä monelta ongelmalta välttyy ihan ilmaisella softapalomuurilla.
     
  20. konverter

    konverter Regular member

    Liittynyt:
    20.08.2002
    Viestejä:
    655
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kannattaako käyttää Nortonia? :)


    No kannattee tietysti. Mulla on tullut ainoastaan troijalaisia koneelle kun olen asentanut uudestaan xp:n ja kaapelimodeemi on jäänyt vahingossa päälle. Virheistä oppii. F-securella on mennyt aina vaan kone sekaisin loppujen lopuksi joten norton toimii omalla kohdalla paremmin.

    T: Konverter the king of trojan.
     
  21. muxfolder

    muxfolder Regular member

    Liittynyt:
    19.12.2004
    Viestejä:
    194
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jep.. Ei kannata täysin suojaamatonta konetta laittaa suoraan nettiin. Siitä on kokemuksia että kannattaa asentaa ensin palomuuri- ja virussofta ja mahdollisesti winukan suojauspäivityksiä (esim. SP1) ennen kuin alkaa pistämään nettipiuhoja paikoilleen.
     

Jaa tämä sivu