1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Training Day Divx

Viestiketju VCD ja SVCD -formaatit -osiossa. Ketjun avasi focus 16.08.2002.

  1. Wire

    Wire Guest

    focus: Kokeile SmartRipperiä jos tuo DVD decrypter ei tahdo ottaa kaikkea.

    Pitää tullakin useita vob filejä.
     
  2.  
  3. focus

    focus Guest

    mutta miten saan easydivx:n rippaamaan tekstit???? vobit se kyllä rippaa....
     
  4. pelttu

    pelttu Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2000
    Viestejä:
    576
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minä asentelin väliaikaisesti uusimman easydivx:n koneeseen. Ohjelmassa sanottiin, että vobsub, mikä siinä oli, pitäisi asentaa manuaalisesti.
    Eli jos olet asentanut easydivx:n oletushakemistoon niin hakemistossa C:\EasyDivX\Install\Dvobsub_filters on Dvobsub.inf-tiedosto, joka voidaan asentaa klikkaamalla hiiren oikealla ja sitten valitsemalla install.
     
  5. focus

    focus Guest

    olen asentanut mutta lue minun tätä edeltävä viesti!!
     
  6. Wire

    Wire Guest

    focus: Unohda nyt tuo EasyDivx:n tekstien rippaus, koska jostain syystä se ei sitä tee. Tekstit saat ripattua kun luet Peltun antamat pikaohjeet. Ei ole montaa nappia ja menee noin 10min aikaa.
     
  7. Poy

    Poy Regular member

    Liittynyt:
    25.06.2002
    Viestejä:
    295
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joku on ite suomentanut tohon leffaan noi tekstit kansssa ja on ihan hyvät. Eli ne on vapaassa levityksessä.
     
  8. focus

    focus Guest

    rippasin nyt kaikki mitä pitää mutta mulla ei näy kuva media playerissä!!!?????
    mikä vikana????
    kaikki codekit on asennettu ( 5.0.2 )
     
  9. Poy

    Poy Regular member

    Liittynyt:
    25.06.2002
    Viestejä:
    295
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla tuli muistaakseni sama joskus. JOhtui muistaakseni siitä, että olin aluksi asentanut xvid (saattoi olla oggvorbiskin) elokuvan tarvitsemat koodekit. Sitten tuli yksi elokuva joka tarvitsi tuota 5.0.2, eikä mitään enää näkynyt tossa xvid elokuvassa. Eli jotain ilmeisesti pitää ottaa pois. Siis näin, jos se aluksi ei mitään valita. Kokeile ottaa kaikki pois ja asentaa ffdshow.
     
  10. focus

    focus Guest

    asensin ton ffdshown mutta ei näy vieläkään kuva!!!
     
  11. Khauron

    Khauron Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    09.01.2002
    Viestejä:
    1,112
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    Mikä näytönohjain? Mitkä ajurit?
     
  12. focus

    focus Guest

    MSI GeForce4 128mb
    30.82 (uusimmat nVidian)
     
  13. Dr.W

    Dr.W Guest

    Asiaan joteinkin liittyen. Tarviiko tekstitykset (sub,str) jotain apu tiedostoja.? Mulla toimii leffassa tekstit cd:ltä, mutta kaverilla ei. mikähän mättää.?
     
  14. pelttu

    pelttu Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2000
    Viestejä:
    576
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Focus: Anteeksi myöhäinen vastaus, mutta olin työreissulla...

    Itse huomasin easydivx:ssä myös katsomattomuusongelman, kun ripattiin 1CD- tai 2CD-asetuksilla.
    Nuo All-in-one-ohjelmat yleensä tallettaa Avi1-muotoon (tuosta en nyt varma ole), jota WMP7 (XP:ssä oletus) ei yleensä toista. Jos kokeilet WMP6.4:lla (XP:ssä mplayer2.exe) ja kuulet ja näet videosi, niin rippaus on kyllä onnistunut.

    WMP7-yhteensopivan saat seuraavasti:
    1) Hommaa näiltä sivuilta VirtualDub
    2) Avaa se Easydivx.avi VirtualDubilla
    3) Aseta VirtualDubissa sekä Video että Audio "Direct Stream Copy":ksi
    4) Tallenna videosi toiselle nimelle, esim. NotEasydivx.avi
    5) Kokeile toistoa WMP7:lla (wmplayer.exe)
    Toimisiko?

    Jos ongelmasi koskee BSPlayeriä, niin kun muutat asetusta Other_menu/Options/Preferences/Video/Use_Overlay -> Mode2:ksi, niin videon pitäisi näkyä.
     
    Viimeksi muokattu: 08.09.2002
  15. focus

    focus Guest

    nyt näkyy kuva mutta rippasin sen leffan kahdelle cd:lle....
    miten saan ripattua vobsubilla tekstit että jakaantuu kahdelle cd:lle??????
     
  16. Khauron

    Khauron Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    09.01.2002
    Viestejä:
    1,112
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    VobSub teki käynnistä / start -valikkoon "cutter"-nimisen työkalun. Sillä lataat sen kokonaisen tekstitiedoston ja katkaiset sen oikeasta kohtaa. Oikean kohdan näät esim VirtualDubilla kun avaat leffan ja painat ctrl + oikealle nuolta (menee leffan loppuun ja näyttää viimeisen framen ja ajan).
     
  17. focus

    focus Guest

    pistin sen eka cd:n ja siinä oli se numero 1:00:07.360.
    pistin start ajaksi 0.00 jotakin tommosta.
    paljon pistän startti ajaksi sille toiselle cd:lle kun siinä se numero on 0:56:57.520????
     
  18. pelttu

    pelttu Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2000
    Viestejä:
    576
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Starttiaikahan riippuu siitä, miten tiedostot on jaettu ja myös siitä, onko ne kuinka paljon limittäin.
    Eka osa on helppo: 0 -> 1. videopätkän loppuun.
    Toka osa on hankalampi, sillä tekstien loppuaika ei yleensä ole videon loppuaika.
    Jos videopalat eivät ole pätkitty limittäin, niin avaa cutterilla se originaali uudestaan ja pistä aloituskohdaksi 1:00:07.360.
    Jos ne taas pätkitty limittäin, niin joudut etsimään siitä 1. videopätkästä täsmälleen saman framen kuin 2. videopalan 1. framesta. Se 1. videopätkän frame on sitten se aloituskohta cutterilla, kun avaat originaalin tekstitiedoston uudestaan.
    Vähän hankala selvitys, mutta toivottavasti selkis.
     
  19. Poy

    Poy Regular member

    Liittynyt:
    25.06.2002
    Viestejä:
    295
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse katkaisen noi tekstit yleensä CVstudiolla. Siihen tarvii kans laittaa vain tuo 1CD:n loppumis frame. Jos sitten CD1 ja CD2 on katkaistu eri ohdista (minkä ihmeen takia niitä pitää katkoa eri kohdista?), niin shiftaan aikaa subfixillä, niin että tekstit on kohdallaan.
     

Jaa tämä sivu