1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Toshiba DVD-RW (SD-R5112B) kokemuksia?

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi ugh 23.09.2003.

  1. ugh

    ugh Guest

    Jokos joltain löytyy kokemuksia Toshiban SD-R5112B-mallin asemasta? Hinta ei ainakaan ole paha: ~134€ (www.multitronic.fi). Mitä levyjä tuo mahtaa syödä?

    Koneessa oleva Toshiban DVD-ROM asema on ainakin osoittautunut erinomaiseksi asemaksi.

     
  2.  
  3. bulk

    bulk Member

    Liittynyt:
    24.03.2003
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt 114,92€ Rupes kiinnostamaan
     
  4. asaa

    asaa Member

    Liittynyt:
    24.09.2003
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ja minä pöljä menin ostamaan sen jo eilen! voihan v**u
     
  5. asaa

    asaa Member

    Liittynyt:
    24.09.2003
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    nojoo, parikymppiä sinne tänne :p
     
    Viimeksi muokattu: 24.09.2003
  6. ugh

    ugh Guest

    Jokos löytyy käyttökokemuksia laittesta? Jos löytyy, niin minkä merkkisille aihioille olet poltellut?
     
  7. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    kato löytyykö tuolta testejä: www.dvd-netti.com sekä www.mpegit.net ja eiköhän noita testejä löydy myös www.dvdrhelp.com
     
  8. Trades

    Trades Member

    Liittynyt:
    25.09.2003
    Viestejä:
    84
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onko kukaan käyttänyt ko. asemalla ehkä suomen halvimpia levyja? Datasafe Blue Generation 3? Noi on 2,8€ kpl. Tai onko muita levy ehdotuksia?
    Tällaista ehdotusta löytyi dvdrhelp.com osoitteesta (näissä ei pahemmin otettu kantaa levyn tarkempaan sisältöön, mutta noihan on varsinaisia brandeja):

    These media are fully approved for the use in SD-R5112:
    (DVD-R Media):
    Taiyo-Yuden
    TDK
    Mitsubishi Chemical
    Hitachi Maxell
    Fuji-Film
    PVC (Pioneer)
    Ritek
    Panasonic
    Mitsui Chemical
    Sony
    CMC
    These cover almost all brandnames for DVD-R media, all other media are burned with 1x for safety reasons.

    DVD-netissä on vanhempi malli SD5002 asemalla yllä mainittu levy todettu toimivaksi, mutta enpä ole vielä viitsinyt ostaa noita levyjä kun myynti tapahtuu 50 levyn satsissa (polarpanda).
     
  9. toukkaman

    toukkaman Guest

    Mulla oli tuo vanhempi malli ja polarpandasta tilasin noita kiekkoja. Niitä sai vielä silloin 3 euron kappale hintaan. Hyvin toimivat jopa nerolla. Hukkasin aseman kun se yski pahasti svcd-formaattia.
     
  10. noldor

    noldor Guest

    Ostin eilen ko. SD-R5112 aseman, mutta polttosofta ei tunnista asemaa. Nero 5.5 antaa kyllä valinnan CD-medialle, mutta ei DVD:lle.

    Prassi Primo 2.0 herjaa, ettei yhteensopivaa asemaa löydy.

    Mikä avuksi; windows XP on kyllä asentanut aseman, mutta dvd-poltto ominaisuus ei toimi?
     
  11. mvi10

    mvi10 Member

    Liittynyt:
    27.09.2003
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jos vaikka vaihdat poltto-ohjelmaa?
    Itsellä eilen asennettu laite toimii XP:ssä ainakin Burnatoncella sekä EasyCDCreator 6:lla.
     
  12. Sodome

    Sodome Guest

    Elikkäs omistan kanssa itse Toshiban SD-R5112B aseman ja olen nytten kanssa ajatellut tuolta saksasta (http://www.cdrohlinge24.de/) tilata noita dvd-r levyjä. Elikkä elikkä olisi hieno saada tietoja levyjen esim. Markenware DVD-R 4,7 GB 2x, PRINCO DVD-R 4,7 GB 4X Speed miten toimivat em. asemassa...??? kiitos.
    ja muutenkin mitä suosittelette tuolta ostettavan noista?
     
  13. mvi10

    mvi10 Member

    Liittynyt:
    27.09.2003
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No Princot (joita tyhmänä tilasin cdrohlingesta) ei kuulemma pala kuin 1x, koska laite ei levyä tue (kuten ylhäällä näkyy). Markenware taas on Maxellin levy jota asema tukee eli pitäisi toimia vähintään 2x. That's write 4x ei pala kuin 1x. Itse tilaan ainakin tuota Markenware-levyä seuraavan kerran.
     
  14. Sodome

    Sodome Guest

    siis kertokaapas joku osoite mistä noita eri polttimien ja dvd-kiekkojen yhteensopivuutta voi mulkasta...muukin kun tää yksi missä on vain muutaman valmistajan asema...eli siis ei tätä toshibaa...
     
  15. Trades

    Trades Member

    Liittynyt:
    25.09.2003
    Viestejä:
    84
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    noi "mika:n" lähettämät urlit "kato löytyykö tuolta testejä: www.dvd-netti.com sekä www.mpegit.net ja eiköhän noita testejä löydy myös www.dvdrhelp.com"
    pitävät sisällään joitain testejä. Itse tilasin vähän aikaa sitten saksan maalta sekä markenware, että princon levyjä, jotka pitäisi tulla ensi viikolla. Poltan varmaan joka tapauksessa 1x nopeudella paremman kirjoitus varmuuden takia, mutta täytyy kommentoida heti jos jotain vikaa itselläni noilla levyillä on.

    www.dvdrhelp.com osoitteessa oli tuo mitä olen kommentoinut 25.9 eli ainakin tilaamani markenwaren tulisi olla sisuksiltaan Hitachi Maxell tyyppiä jonka tulisi toimia, tilasin kuitenkin siis myös princon "white" levyjä pienemmän määrän vertailun vuoksi.

    Niin ja tuo burnatonce toimii ainakin itselläni, olen suomesta ostamillani Imation DVD-RW ja TDK DVD-R levyillä testannut ja todennut toimivaksi. Nuo suomen hinnat ovat vaan sen verran korkeat, että saksan maalta tilaus tuli järkeväksi (postikulut yhteensä 9,99€!! eli aika halpa vs. englannin postituksiin)
     
  16. XeteX

    XeteX Guest

    Ostin itse eilen kyseisen aseman ja pari maxell DVD-RW levyä, ja ne ainakin näyttä tomivan joten kuten 2x, tai ainakin luulen niin, sillä Leffat joita olen poltellu toimii ihan hyvin PC:llä katsottuna, mutta eivät jostain syystä XBOX:lla voisko syy olla polttonopeudessa? BACKUP-pelin sain kyllä tomimaan!

    Trades - Mistä muuten tilasit levyjä?
    Meinasin itse ostaa paketillisen

    "Datawrite DVD-R 4.7Gb 25kpl Cakebox 59.95 €"
    Indesolista, mutta miten on toimiiko levyt?

     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 01.10.2003
  17. Trades

    Trades Member

    Liittynyt:
    25.09.2003
    Viestejä:
    84
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ostin levyjä C D R O H L I N G E 2 4 -kaupasta, siitä on kommenttia tilaus ulkomailta otsikon alla.
    Tilasin tosiaan levyt 75kpl ja boxit 100kpl ennakkomaksulla ja ne on lähetetty tänään. Maksoin levyt tiistaina, joten kaksi pankkipäivää menee ton rahan siirron ja viikko toimituksen kanssa.

    Ton paikan asiakaspalvelu on tosi hyvää, vaikkakin automaattivastaukset tulee saksaksi, niihin jos vastaa ja kysyy mitä tämä taas tarkoitti tulee kyllä lontoon murteella vastausta. Suosittelen kauppaa.

    Itse poltin kanssa dvd-rw levylle leffan joka toimii pc:ssä, mutta stand alone ei soita sitä (ei ole tukea), no joka tapauksessa en nyt tiedä äkkiä tukeeko xbox dvd-rw:tä mutta ei välttämättä. ei ehkä ainakaan kaikkia merkkejä. Kaveri oli polttanu nerolla eri asemalla, ja neron polttamat rw:t ei ollu toiminu stand alonessa mutta burnatonce:lla ja prassilla tehdyt rw:t oli toiminu...

    Itsekkin katsoin datawriteä, mutta siihen ei löytyny kovin positiivisia kommentteja, joten päätin tilata saksasta markenwarea jota aseman pitäisi tukea mallikkaasti suuremmillakin nopeuksilla - poltan varmaan kuitenkin 1x silti. Ja onhan noi aika kalliita vs. saksaan ;), eli tilaa ihmeessä saksasta
    http://www.rohlinge24.de/ osoitteesta jos jaksat odottaa reilun viikon maksuhetkestä... postikulut on mitättömät verrattuna britteihin. ja käyttäähän noi saksalaiset sentään euroakin.
    Tuli taas polveileva viesti, mutta no joo pitkä päivä takana -yritä XeteX saada selkoa
     
  18. Trades

    Trades Member

    Liittynyt:
    25.09.2003
    Viestejä:
    84
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  19. XeteX

    XeteX Guest

    Sain kaverilta pari edellä mainitsemaani levyä testiin, ja ne toimi vai 1X, niin kun
    "all other media are burned with 1x for safety reasons" yllä on mainittu, koska kysessähän oli tietenkin Princo:n levy!
    Ley toimi kuitenkin sitten Xbox:lla ihan moitteeta ja nyt se lähtee kaverin stand aloneen testiin...

    Mistä Trades löysit muuten tietoa markenware:n levyistä?
     
  20. MrShavez

    MrShavez Regular member

    Liittynyt:
    01.08.2003
    Viestejä:
    306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  21. Trades

    Trades Member

    Liittynyt:
    25.09.2003
    Viestejä:
    84
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Niin saa nähdä kuinka hyvin nuo Markenware:t pelittää? Saapuu tällä viikolla, ja kerron sitten kommenttia miten homma toimii. Uskon kuitenkin, että polttonopeuden kannattaa olla 1x, tuolla MrShavez:in linkissä on pahoja kokemuksia feikki Maxell levyistä, mutta onko ne juuri noita Markenwarea? Siitä ei ollut mainintaa, mutta olen nuo jo tilannut, joten tällä viikolla pitäisi tietää onko ko. markenware levyt ok. Viestissä keskusteltiin vain vanhemman sd-r5002 aseman toiminnasta... Testaan tietty myös toisen merkin joita tilasin "princo white". Eli jokatapauksessa otin jo itse riskin tilaamalla noita levyjä, en niistä ole löytynyt netistä tälle asemalle "5112", mitään kommenttia, joten täytyy vaan yrittää kokeilla itse.
     

Jaa tämä sivu