1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Tornikaiutinpari

Viestiketju Kotiteatterin äänentoisto -osiossa. Ketjun avasi Karme 22.04.2011.

  1. Karme

    Karme Guest

    Liittynyt:
    Viestejä:
    0
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    0
    Morjens!

    Elikkä oisko enemmän asiasta tietävillä suositella hyvää tornikaiutinparia, joiden hinta asettuu 500-700€ välille. Itse olen jo jonkin verran yrittänyt katsella kaiuttimia ja esiin on noussut tällaisia vaihtoehtoja: Monitor audio BX5, Elac FS 67.2 ja Wharfedale 10.5. Kertokaa mielipiteitä näistä ja/tai ehdottakaa muita hintahaarukkaan sopivia tornikaiuttimia.

    Kiitos jo etukäteen!

    Edit. Kaiuttimet tulevat siis pääasiassa leffakäyttöön mutta myös musiikkiakin tulee kuunneltua.
     
    Viimeksi muokattu: 22.04.2011
  2.  
  3. ISOimage

    ISOimage Regular member

    Liittynyt:
    14.02.2005
    Viestejä:
    313
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Monitor Audio ehdottomasti tuosta kolmikosta. Olen kuunnellut livenä noita BX5 ja Wharfedalen 10.5 Noissa 10.5 on enemmän bassovoittoisempi ääni mutta BX5 on dynamiikaltaan parempi. BX5 on myös hiukan pienempi kooltaan joten helpompi sijoittaa huoneeseen.
     
  4. Anestic

    Anestic Regular member

    Liittynyt:
    27.11.2007
    Viestejä:
    432
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sedällä oli jotku Dalin vanhemmat mallit, jotka sai ainakin minut kateelliseksi. Ei olleet kuulemma hullun kalliit aikoinaan, ja toimi kyllä leffakäytössä ku junan vessa. Merkkinä tulen kyllä itse sitten kun ajankohtaista tutustumaan...

    Mutta. Muista käydä itse kuuntelemassa. Sinullakin on ainutlaatuiset korvat, jotka kuulevat hiukan eritavalla kuin muiden. Eli vain itse voit tietää mikä on sinulle oikea kaiutin. Itsekin tykkään nuista omista sony-torneista, joihin "tosihifimiehet" ei pieraisisikaan...
     
  5. Varpomaa

    Varpomaa Regular member

    Liittynyt:
    27.03.2006
    Viestejä:
    191
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kuule, suosittelisin Jamon tornikaiutinparia! On aivan LOISTAVA ääni! Isällä on Jamon tornikaiuttimet, jotka on maksanu markka-aikoina AIVAN HELVETISTI. Mutta olen kyllä isälle hieman kateellinen. Ja kun vielä sillä on Sonyn vanhanaikainen vahvistin, niin on silti muita parempi. 3/2 järjestelmä on. Tässä vähäsen kaavakuvaa.
    _ _
    |J A| _
    _ |M_O| | |
    |K| / ___ |_|
    |_| / |soh|
    / _________________________________ |va |
    / | Sohva | | |
    |J A| |_______________________________| |___|
    |M_O| _ _
    |sony|

    Sony=Takakaiutin, pieni. K=Sonyn keskikaiutin, Sivuttaisviivat(/)Sonyn 40" KDL-40EX713. Jamo=about 130-140cm tornit. Sohva takakaiuttimien kohalla on pidempi. Ja sohvaa myös keskellä alemmas. Toivottavasti antoi vähäsen käsitystä.
     
  6. Varpomaa

    Varpomaa Regular member

    Liittynyt:
    27.03.2006
    Viestejä:
    191
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oho ei oikeen toiminut tuo.
     
  7. Varpomaa

    Varpomaa Regular member

    Liittynyt:
    27.03.2006
    Viestejä:
    191
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Noh minä pistän SketchPadilla tehdyn kuvan.
     

Jaa tämä sivu