1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Toppyn tiedostonimet ja tiedonsiirto-ongelma

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi teerik 22.05.2007.

  1. teerik

    teerik Member

    Liittynyt:
    22.05.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen yrittänyt siirtää tiedostoja Topfield 5100PVRc:stä tietokoneelleni. Siirtämiseen olen käyttänyt FTP Server for Topfield (v1.17) + LeechFTP. Yhdistäminen ja Toppyn sisällön listaus onnistuu ok, mutta suurin osa (muttei kuitenkaan kaikki) tiedostojen nimistä alkaa erikoismerkillä (LeechFTP:ssä pystyviiva, ja joku ftp client näytti epämääräisen ruudun sen tilalla), eikä tällaisia tiedostoja pysty siirtämään (tulee heti virheilmoitus ftp clientiltä). Ne tiedostot, joissa tätä merkkiä ei ole, siirtyvät ongelmitta.

    Kokeilin uudelleen nimetä tiedostoja, mutta Toppy ilmoitti virheellisestä tiedostosta eikä enää toistanut niitä, kunnes tiedostot oli nimetty samaksi takaisin. Samoin jotain outoja ongelmia ilmeni LeechFTP:n tiedostolistaukseen välillä, jos jonkin tiedoston hakemistosta nimesi uudelleen. Ilmenneiden ongelmien lisäksi en oikein muutenkaan usko, että tuo uudelleen nimeäminen olisi tarpeen. Osaisiko joku neuvoa mistä tällaiset ongelmat voisi johtua? Tiedän kyllä että tietyt merkit aiheuttavat ongelmia siirtoon, mutta silloin käsittääkseni tulee koneelle tyhjiä tiedostoja, eikä muutenkaan kyse tällaisista Toppyn itse laittamista piilomerkeistä.
     
  2.  
  3. teerik

    teerik Member

    Liittynyt:
    22.05.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ratkesikin kun vähän paremmin aloin testailemaan. Altairilla vaan uudelleennimeämään (se pystyviiva ja muutkin kielletyt merkit pois), ja sitten siirtämään vaan. Tiedostot toimii boksissakin ihan ok, kunhan vaan kyseisen tiedoston siirto tietokoneelle on päättynyt. En tosin tajua miksi noita piilomerkkejä tulee joihinkin tiedostoihin ja toisiin ei. Pääasia kuitenkin että nyt data liikkuu vihdoin koneelle.
     
    Viimeksi muokattu: 25.05.2007

Jaa tämä sivu