1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Topfield TP5100PVRc, näyttää kuvan mutta ei tallenna/päivitä

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi kmies1 14.10.2006.

  1. kmies1

    kmies1 Member

    Liittynyt:
    14.10.2006
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tervehdys!

    Nyt ois pientä probleemaa ilmassa... Telkkarin vieressä möllöttää esittelylaitteena toiminut Topfield TP5100PVRc, joka kyllä skulaa digiboksina mutta muuten sit ei.

    Eli aloin ihmettelemään kun yritin asettaa ohjelman tallennettavaksi, laite ilmoitti että tallennustila on täynnä. Sit yritin päästä tsekkaamaan mitä kiintolevyllä on, mutta "archive" -nappi ei reagoinut mihinkään.

    Laitoin kaiken tämän vanhan softan tjms piikkiin, ja sit päivittämään USB2:n kautta, mutta eipä päivity. Kiintolevyä ei myöskään voi alustaa, se on menussa yhtä lailla "harmaana" kuin tallenna-kohta.

    Kokeilin palauttaa tehdasasetukset ja sitärataa, eipä toimi. Myöskään Altair-softa ei löydä koko laitetta, vaikka siis ajurit on asennettu. Tietokone tunnistaa kyllä laitteen, mutta ei siis muuta.

    Mitäs seuraavaksi? Onko laite/kiintolevy viallinen, vai onko nyt taas käyttäjässä vikaa?

    Kiitos kaikista tiedoista, arvostan apua valtavasti!
     
  2.  
  3. Kurtza

    Kurtza Regular member

    Liittynyt:
    23.12.2004
    Viestejä:
    655
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kaikki edellämainitut ongelmat liittyvät kovalevyn käyttöön.

    Jos takuuta ei ole jäljellä niin avaamalla boxin kovalevyn liitännän kiinnityksen voi tarkistaa (lattakaapeli).

    Myös tarvittaessa voi kokeilla tilapäisesti PC:stä kovalevyä boxissa. Jos tämä testikovalevy on nyt mahdollista alustaa valikosta (eli valinta ei ole harmaana) niin vika oli itse kovalevyssä. Älä kuitenkaan alusta tätä toista kovalevyä.

    Ilmeisesti levy lähtee pyörimään boxin käynnistyksen yhteydessä?
    Itse boxihan on täysin äänetön, jos levy ei pyöri.
     
  4. toppolino

    toppolino Member

    Liittynyt:
    02.10.2004
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    mulla teki ihan saman tempun samainen boxi ja uutena.
    perinteinen töpseli irti temppu autto siihen vaivaan, en kyllä keksi mistä moinen voisi johtua...
     
  5. Tadeuz

    Tadeuz Member

    Liittynyt:
    26.09.2006
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on toi kyseinen boxi ollut miltei 2 vuotta ja voin sanoa, että mitä ihmeellisimpiä ongelmia on välillä ilmennyt. Paras korjausmenetelmä tosiaankin hyvin usein on ollut toi "töpselin tuuletus". Mutta summa-summarum hieno laite kuitenkin kaikenkaikkiaan, eipä tuu ikävä VHS-aikoja. Täydellisiä digiboxeja ei ole vielä tehtykään.
     

Jaa tämä sivu