1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Topfield (pikselöityminen)

Viestiketju Keskustelua antenniverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi matti35 22.07.2007.

  1. matti35

    matti35 Member

    Liittynyt:
    10.06.2013
    Viestejä:
    97
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mors.
    Semmosta tässä ihmettelen että.Topfieldin kautta katsottaessa Yle Teemaa kuva pikselöityy niin, että ei saa mitään selvää.Ja sitte saattaa mennä sillain,että toppy menee niin jumiin että pitää sammuttaa virrat kokonaan.IVO buutti tehty.Mutta ei vaikutusta.

    Mutta kun katsoo samaa kanavaa telkkarin omalla boxilla.Niin kuva on ihan hyvä.

    Tiedot:
    Topfield TF5100PVR
    Järjestelmätunnus 13406
    Latausohjelmaversio C1.01
    Laiteversio v5.3.15
    Ohjelmistoversio TF-NCPTf 2.83
    Laiteversio v1.00
    Päivitys Jan 10 2007
     
  2.  
  3. saandee

    saandee Member

    Liittynyt:
    15.07.2007
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla teki kaapeliversio Toppy ihan samaa, mutta uusi softa versio auttoi. Päivittämään vaan...
     
  4. matti35

    matti35 Member

    Liittynyt:
    10.06.2013
    Viestejä:
    97
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ok.Pitää kokeilla.Mikä softaversio sulla on käytössä?
     
  5. saandee

    saandee Member

    Liittynyt:
    15.07.2007
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on tuo uusin 2.95, jota toiset kehuu ja toiset haukkuu Topfieldin foorumilla. Mulla ainakin vasta tällä softalla boxi muuttui vakaaksi, eikä jumiutumista (jota edelsi pixelöityminen) enää tapahdu. En myöskään ole huomannut valikoiden hidastumista, josta jotkut ovat raportoineet tämän softan kanssa.

    Lisäksi olen asentanut PlasmaEPG-tapin, joka on aivan loistava. Luulenkin, että jos mitään dramaattista ei tapahdu niin jäädytän tilanteen softien osalta tähän, sillä nyt tosiaan purkki pelaa loistavasti :)
     
  6. aba120

    aba120 Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    3,564
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mulla on kaapeliverkon toppy 5100 PVR HDMI
    Hyvin on kaikki toiminut toistaiseksi.

    Tiedot
    Järjestelmätunnus. 12416
    Latausohjelmaversio. C1.15
    Laiteversio. v5.3.18
    Ohjelmistiversio. TF-NCPCf 2.91
    Laiteversio. v1.00
    Päivitys. Mar 12 2007

    Onko antenni ja kaapeli laitteissa samat sofat,vai käytetäänkö kummassakin eri softia.


     
  7. matti35

    matti35 Member

    Liittynyt:
    10.06.2013
    Viestejä:
    97
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No nyt ollut jonkinaikaa käytössä tuo uudempi softa.Ja hyvin pelittää.Ei mitään propleemaa :)

    Tiedot:
    Topfield TF5100PVR
    Järjestelmätunnus 13406
    Latausohjelmaversio C1.01
    Laiteversio v5.3.18
    Ohjelmistoversio TF-NCPTf 2.95
    Laiteversio v1.00
    Päivitys Apr 16 2007
     
  8. diggis

    diggis Member

    Liittynyt:
    30.11.2005
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oman boxin tiedot näyttävät ihan samalta ja kaikki YLEN kanavat pikselöityvät ja äänikin pätkii. Jumiin masiinani ei kuitenkaan ole mennyt.

    Kerkesin jo laittaa tästä aiheesta uuden viestialoituksen, mutta jos jollain olisi vinkkejä, kelpaisi kyllä kumpaan vaan ketjuun. VÄhän raivostuttavaa, kun ei YLEN ohjelmia voi oikeastaan katsoa ja tallentaa ollenkaan boxin kautta. Tosin joskun on parempia hetkiä ja ongelmaa ei ole. Se kyllä yleensä on tosi lyhytaikaista.
     
  9. matti35

    matti35 Member

    Liittynyt:
    10.06.2013
    Viestejä:
    97
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla ainaski korjaantu tolla uudemmalla firmiksellä.Tein vaan kanavahaun uudestaan.Ja ainakin mulla boxi löytää useamman ylen kanavan.Siis esim.Kaksi eri yle 1. ja kaksi eri yle teemaa.Mulla ainaski toinen niistä näkyi tosi surkeesti.Poistin vaan sen huonomman(huonommat).Ja nyt ainakin toistaiseksi toiminut moitteetta
     
  10. diggis

    diggis Member

    Liittynyt:
    30.11.2005
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuo ei minulla auttanut. Samoja kanavia tosiaan tuli usampia - joitain jopa kolmekin. MTV3-kanavista yksi oli selkeästi heikoin ja poistin sen, mutta muissa kanavissa en huomannut eroa. YLEn kanavat jätin kaikki sinne vähäksi aikaa, että näkisin, onko joku kuitenkin huonompi. En ole eroa huomannut. Kaikissa on tuo pikselöitymisongelma.

    Ehkä lähden hakemaan ratkaisua antennistani ja sen signaalista.
     
  11. cace72

    cace72 Member

    Liittynyt:
    18.08.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oma TF6000CoC kärsi jonkinlaisesta poweri ongelmasta. Huollossa sanoivat, tiedossa on, ja vartin korjauksen jälkeen oli kunnossa.

    Oireina oli pikselöityminen ja tasojen alentuminen.
     
  12. q-hub-op

    q-hub-op Regular member

    Liittynyt:
    30.01.2005
    Viestejä:
    693
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsellä ja alakerrasa on myös TF6000CoC boxsit. Alakerrassa kuva oli ennen liian pixselöytynyt ja siitä ei saanut selvää, paripäivää sitten kuvassa oli yksittäisiä raitoja. Mutta taas täällä ylhäällä boxsi ei löydä koko ykkös nippua.

    -Joensuu
     

Jaa tämä sivu